Skip to content

חלב דור 3

האם החלב שאנו שותים הוא דבר בריא? שלמה וולפברג מביא את הויכוח בין אנשי המדע לחסידי הבריאות, ממליץ על תחליפים לחלב ואף מציע שיטה לבדוק האם החלב מזיק - כל אחד לגופו...
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם החלב שאנו שותים הוא דבר בריא? שלמה וולפברג מביא את הויכוח בין אנשי המדע לחסידי הבריאות, ממליץ על תחליפים לחלב ואף מציע שיטה לבדוק האם החלב מזיק – כל אחד לגופו…

מאת: שלמה וולפברג

לשתות או לא לשתות? זו השאלה! סוגיית החלב המיוצר כיום היא אחת החמות והטעונות ביותר בעולם התזונה. חלק מהדעות גורסות, כי חלב הוא מרכיב הכרחי בתפריט היומי, וחשוב ביותר לצריכת סידן השומר על מבנה העצמות. עם זאת, יש לא מעט הטוענים – כי חלב בעצם מזיק לנו, מלא הורמונים, אנטיביוטיקה ותהליך הפסטור מונע מהסידן להיספג בגוף.

חלב - לשתות או לא לשתות?
חלב - לשתות או לא לשתות?

אז מה לעשות?

בואו נצא מנקודת ההנחה, שיש לנו צורך לא מובן לשתות נוזל לבן ולאכול מוצרים קרמיים בארוחותינו, וכי סוגיית הבריאות של החלב לא תפתר בזמן הקרוב… מה שאני מציע, הוא פשוט להבין מה הן החלופות:

1. לבדוק בעצמנו כיצד חלב משפיע עלינו

לכל מי רוצה להמשיך לשתות חלב ולאכול את מוצריו, רצוי להתנסות ולבדוק האם חלב טוב או מזיק לבריאותו. כיצד? פשוט מאוד: הפסיקו לצרוך מוצרי חלב למשך שבוע, ובדקו איך אתם מרגישים. לאחר מכן, החזירו את החלב לתפריט, ובדקו האם יש שינוי. ניסוי זה יביא לכם תשובה ברורה יותר לוויכוח התיאורטי-מדעי שמתקיים כיום בעולם.

2. תחליפים

בכל מכולת, סופר או חנות טבע, אפשר לרכוש היום תחליפי חלב העשויים מדגנים, אגוזים, קטניות וכדומה. שימו לב שיש מגוון גדול של חברות ומותגים, השונים גם בתכולתם. רמת סוכר, חומר משמר, אורגני ועוד, יכולים להשתנות בין המוצרים השונים. נשים צריכות להזהר מחלב סויה, מאחר שהוא משגע את המערכת ההורמונלית בגופן, בעיקר בגיל ההתבגרות, הריון, הנקה, ובעצם בכל גיל שהוא.

3. הכינו בעצמכם!

תחליפי חלב הם עסק יקר ולא הדבר הכי בריא בעולם. בריא יותר לצרוך מוצר טרי שלא ישב על המדף מספר ימים, שבועות או חודשים לפני שקנינו אותו, שלא לדבר גם על זמן המדף שהוא צובר גם במזווה ביתנו לאחר מכן. הכנת תחליף חלב ביתי היא דבר פשוט, מהיר והרבה יותר בריא, ובנוסף גם זול יותר לכיס. אני מזמין אתכם לצפות בסרטון שצילמתי ולהווכח בעצמכם:

מתכון לחלב שקדים

דבר נוסף שאפשר לעשות בקלות עם תחליף חלב ביתי, הוא לשדרג אותו למילקשייק טעים ומפתה…

מתכון למילקשייק שקדים

שיהיה לבריאות…

התמונה באדיבות: Ambro / FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן