Skip to content

"נשוי במנוסה" בקאמרי: וילוז'ני מתבזבז, הקומדיה נמסה בחום

עכשיו, בשיא הקיץ, זה הזמן לקומדיות קלילות ומרעננות, בתנאי שהן עשויות היטב. הפארסה של ריי קוני עם שמואל וילוז'ני ולימור גולדשטיין בתפקידים הראשיים, מאכזבת כי היא מנסה להצחיק בכוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★

אין לי שום דבר נגד קומדיה בתיאטרון הרפרטוארי. אפילו לא נגד פארסה, שנחשבת לז'אנר הנחות של הקומדיה. להיפך. אם עושים זאת היטב, אפשר להתגלגל מצחוק. גם בשביל זה אנחנו באים לתיאטרון. אבל אם לוקחים את הפארסה של ריי קוני, "נשוי במנוסה", והופכים אותה לשקשוקה, התוצאה לא מצחיקה ולא מעניינת. כמעט אמרתי חלטורה.

אם הבמאי אלון אופיר היה מיישם את מה שכתב בתוכניה בשבחה של הקומדיה, ואת מה שריי קוני כתב על ששת הכללים של הפארסה, זה היה מצחיק. אבל התוצאה של הפארסה הזו היא פארסה עצובה, שאינה ראויה לעלות על הבמה אפילו לא בתיאטרון מסחרי. אין דבר יותר עצוב בתיאטרון מפארסה טרחנית, שבקושי מצחיקה או שמנסה להצחיק בכוח.

שיטת השקשוקה. וילוז'ני, גולשטיין ושוורץ. צילום: ליאור נורדמן

אז מי צריך להיות חתום על הכישלון? קודם כל הבמאי, שלא החליט מה הוא רוצה: להצחיק בכל מחיר או לספר סיפור. נעזוב לרגע את הסיפור בצד, כי הוא ממש לא חשוב. כאשר הסיפור בפארסה אינו חשוב, אין צורך להעמיק, ומה שנשאר זה להצחיק. כדי להצחיק במקרה זה צריך לצאת מהקופסה, להעיז ולהתפרע על הבמה. מלבד השחקן נדב אסולין, שמצליח לשעשע, אף אחד לא באמת עושה את זה – וההצגה יוצאת מבולבלת עם דלתות מסתובבות ודמויות מאולצות. גם הפואנטה בסוף לא עונה על הציפיות. לבמאי אלון אופיר יש קרדיט של במאי מוכשר לקומדיות, זה לא המקרה.

לשמואל וילוז'ני, בתפקיד הראשי של גבר שנשוי (באושר?) לשתי נשים, מגיע מחזה טוב יותר ובמאי מבריק שיוציא ממנו את הכישרון הענק שלו. הייתי מוותר על השפם הגדול שמודבק לו, שמכסה על המימיקה. כנ"ל לגבי שאר השחקנים, שנראים כמו חיילים ממושמעים שמבצעים את הוראות הבימוי כהלכה, פחות או יותר, אבל התוצאה מאכזבת. יחד עם זאת לימור גולדשטיין עושה עבודה טובה ולאדריאה שוורץ יש נוכחות מעניינת. כל אחת מהן היא אשתו "החוקית" של וילוז'ני. נדב אסולין, אלי גורנשטיין ועמית רייס זורמים עם העלילה, כולל חריקות פה ושם.

"נשוי במנוסה" היא יצירה בינונית, שלוקחת את עצמה ברצינות רבה מדי ומפספסת את ייעודה המרכזי: להצחיק. לא שיצאתי עצוב מההצגה, אבל התאכזבתי.

2 Comments

  1. gidi
    10 באוגוסט 2015 @ 16:24

    צודק, הלכו 200 שקל בלי צחוק. שכחת את הביגוד של השחקנים והבמה ענתיקה לאללה.

    • gidi
      10 באוגוסט 2015 @ 16:25

      הייתי מעלה ל-2 כוכבים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן