Skip to content

מחברה בכירה בפרלמנט האיטלקי – לשגרירת ישראל ברומא

פיאמה נירנשטיין, שהייתה סגנית יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האיטלקי, תמונה לשגרירת ישראל ברומא. זאת, לאחר שראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט למנותה לשגרירה. זהו מינוי שני של נתניהו לשגרירות מרכזית בעולם. לפני מספר ימים מינה נתניהו את יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, לשגריר ישראל בריו דה ז'נרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיאמה נירנשטיין, מי שהייתה סגנית יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האיטלקי ועלתה ארצה לפני כשנתיים – תהיה שגרירת ישראל באיטליה. זאת, לאחר שראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט למנותה לשגרירה.

זהו מינוי ישיר שני של נתניהו לשגרירות מרכזית בעולם. לפני מספר ימים מינה נתניהו את יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, לשגריר ישראל בריו דה ז'נרו.

"אעשה כל שביכולתי לחזק את הקשרים האמיצים בין שתי המדינות". פיאמה נירנשטיין (צילום: יח"צ)
"אעשה כל שביכולתי לחזק את הקשרים האמיצים בין שתי המדינות". פיאמה נירנשטיין (צילום: יח"צ)

פיאמה נירנשטיין ילידת פירנצה, עיתונאית וסופרת, נבחרה לפרלמנט האיטלקי באפריל 2008, כיהנה כסגנית יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט. נירנשטיין עמדה בראש הוועדה לחקר האנטישמיות של הפרלמנט האיטלקי. היא גם חברה בארגון "ידידי ישראל באירופה"  (EFI) ונמנית עם מייסדי "יוזמת ידידי ישראל". בשנת 2011 נבחרה לתפקיד יו"ר ארגון חברי הפרלמנט היהודים בעולם (ICJP).

נירנשטיין נולדה בפירנצה לאחר סיום מלחמת העולם השנייה להורים אינטלקטואלים קומוניסטים, פעילי שמאל אקטיביסטים. אביה של נירנשטיין הגיע מישראל לאיטליה במהלך מלחמת העולם השנייה, כחייל בבריגדה היהודית והשתקע בפירנצה, שם פגש את אמה, עיתונאית, שלחמה אז כפרטיזנית נגד השלטון הפאשיסטי והנאצי. לאחר המלחמה היה במשך שנים כתב "על המשמר" ברומא. לזוג נולדו באיטליה שלוש בנות. אחת מאחיותיה של נירנשטיין, אף היא עיתונאית, פעילה באיטליה עד היום.

בשנות השישים של המאה ה-20 הייתה נירנשטיין פעילה בחוגי השמאל באיטליה. היא ביקרה בישראל בפעם הראשונה ב-1967, חודשיים לפני מלחמת ששת הימים, כששלחו אותה הוריה לקיבוץ נאות מרדכי, למרגלות רמת הגולן. שם היא חוותה את כל תקופת ההמתנה ואת המלחמה עצמה. החווייה הזו עצמה לא שינתה עדיין את השקפותיה, אולם כשחזרה לאיטליה לאחר המלחמה והותקפה מילולית על ידי חבריה הקומוניסטים – החלה במסעה הפוליטי ימינה ולכיוון הפרו ישראלי.

נירנשטיין מתמחה בכתיבה בנושאי טרור, אנטישמיות והסכסוך הישראלי-ערבי. היא מרבה להדגיש את הקשר בין אנטי-ישראליות לאנטישמיות וכתבה ספרים רבים בנושא. בספרה "Israele Siamo Noi" ("ישראל היא אנחנו")‏‏‏ טוענת נירנשטיין שכמדינה דמוקרטית המנהלת מלחמה יומיומית מול הטרור, משמשת למעשה ישראל כחיל החלוץ של העולם המערבי ומזהירה מפני פייסנות כלפי האסלאם הקיצוני. נירנשטיין מוצאת קשר הדוק בין הטרור האסלאמי העולמי והסכסוך הישראלי-פלסטיני ושוללת דיאלוג עם ארגוני טרור כדוגמת החמאס. נירנשטיין היא בעלת טור בעיתון "איל ג'ורנלה", ומגישה תכנית רדיו. בשנת 2011 נכללה ברשימת 50 היהודים המשפיעים בעולם ע"י  הג'רוזלם פוסט. נירנשטיין פרסמה בעבר 10 ספרים באיטלקית ושניים באנגלית.

בכתיבתה הפרו ישראלית, כמו גם בהתנגדות שהיא מעוררת כתוצאה מכך, דומה נירנשטיין מאוד לעיתונאית היהודיה הבריטית מלאני פיליפס, שגם היא החלה כפעילת שמאל ועברה בהדרגה ימינה וגם כתיבתה ופעילותה הפרו ישראלים, מן העיתונאים והאינטלקטואלים הבודדים באירופה הפועלים בכיוון זה, הביאו עליה להתקפות וחרמות דומות.

במאי 2013 עלתה נירנשטיין לישראל וקיבלה אזרחות ישראלית. עם מינויה לשגרירת ישראל באיטליה היא תוותר על אזרחותה האיטלקית.

"אני משוכנע כי פיאמה נירנשטיין תביא עימה לתפקיד ניסיון מדיני ופוליטי רב, ותצליח להעמיק את היחסים בין ישראל לבין איטליה, ידידתנו הקרובה, ותפעל לשיתוף פעולה מדיני, כלכלי, תרבותי וביטחוני", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הקשר בין ירושלים ורומא הוא בן למעלה מאלפיים שנה, אני שמח לשלוח את פיאמה נירנשטיין לחזק קשר זה".

פיאמה נירנשטיין: "שמחתי לקבל את המשימה שהציב בפניי ראש הממשלה להעמקת היחסים בין ישראל ובין איטליה. הבטחתי לראש הממשלה כי אעשה כל שביכולתי לחזק את הקשרים האמיצים בין שתי המדינות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן