Skip to content

לקראת החגים: חשש לפיגועים נוספים נגד יעדים ישראלים ויהודיים

באזהרת המסע שפרסם המטה ללוחמה בטרור, לקראת חגי תשרי, מודגש רצף הפיגועים של האסלאם הקיצוני בשנה האחרונה בבלגיה, קנדה, אוסטרליה, צרפת ודנמרק, המעלה חשש לפיגועים נוספים נגד יעדים מערביים בהם גם יעדים ישראלים ויהודיים, בדגש על מערב וצפון אירופה, מצד גורמי ג׳יהאד עולמי, כולל דאע״ש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת רצף חגי תשרי מפרסם המטה ללוחמה בטרור שורה של אזהרות מסע שנועדו לשקף את  תמונת המצב הנוכחית, מבחינת הטרור העולמי והסיכונים המיוחדים לישראלים.

עפ"י המסמך שמפרסם המטה, מבין 193 המדינות, כיום ישנן 27 אזהרות מסע למדינות, אליהן יש להוסיף איסור נסיעה ל־ 6 מדינות על פי החוק וכן 8 אזהרות מסע לחבלי ארץ מסוימים – ובסה״כ 41 אזהרות מסע.

באזהרת המסע מודגש רצף הפיגועים של האסלאם הקיצוני בשנה האחרונה בבלגיה, קנדה, אוסטרליה, צרפת ודנמרק, המעלה חשש לפיגועים נוספים נגד יעדים מערביים בהם גם יעדים ישראלים ויהודיים (קהילות יהודיות), בדגש על מערב וצפון אירופה מצד גורמי ג׳יהאד עולמי, כולל דאע״ש. מדובר על גורמי טרור הן מקרב ״בוגרי סוריה ועיראק״ השבים לארצות מוצאם והן מקרב גורמים מקומיים שלא שהו בזירות הלחימה אך פועלים בהשראת ארגוני הטרור.

דאע"ש - איום טרור באירופה, באפריקה וגפ באמריקה ואוסטרליה
דאע"ש - איום טרור באירופה, באפריקה וגפ באמריקה ואוסטרליה

בזירת יבשת אפריקה מבקשים במטה ללוחמה בטרור להדגיש את הגברת האיום לפיגועים נגד יעדים מערביים ובכללם גם יעדים ישראלים (בדגש על אנשי עסקים וחברות ישראליות ומרכזי קניות) כדלקמן: מצד ארגון ״אל שבאב הסומלי״ בדגש על קניה ושאר מדינות ״קרן״ אפריקה; מצד ארגון בוקו חראם בניגריה לאור החמרה בהיקף הפיגועים של ארגון זה וכן מצד גורמי אלקאעדה ודאע"ש בארצות המגרב בצפון אפריקה.

קמפיין הטרור העולמי של איראן ו״חזבאללה״ - איום מתמשך על יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם
קמפיין הטרור העולמי של איראן ו״חזבאללה״ - איום מתמשך על יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם

באזהרת המסע מודגש כי חל איסור נסיעת ישראלים למדינות אויב: סוריה, עיראק (בכלל זה כורדיסטן), איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית על פי החוק למניעת הסתננות. כמו־כן מזהיר המטה מהגעה למדינות הסמוכות הגובלות עם מדינות האויב ולאזורי לחימה (בדגש על לוב)- לאור חשש מאיום החטיפה. עוד מודגשת אזהרת המסע החמורה לחצי האי סיני־ נוכח המציאות הביטחונית בזירה ופעילות הטרור בדגש על ארגון ״מחוז סיני״ של דאע״ש, המטה ללוחמה בטרור קורא לישראלים להישמע להמלצות להימנע מביקור. באשר לטורקיה – אזהרת המסע נותרה ללא שינוי. ההמלצה לציבור הישראלי להימנע מנסיעות לא חיוניות נשארה בתוקף.

במטה ללוחמה בטרור מדגישים כי קמפיין הטרור העולמי של איראן ו״חזבאללה״ ממשיך להוות איום מתמשך על יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם בדגש על יעדי תיירות ישראלים וסמלים יהודים, כגון רבנים, ראשי קהילות, בתי חב״ד.

2 Comments

  1. יפה
    25 באוגוסט 2015 @ 4:14

    כסת"ח. כל העולם מסוכן. רק שכחו שבישראל יותר מסוכן מרוב המקומות ברשימה שלהם.

    • גידי
      25 באוגוסט 2015 @ 16:38

      מה מקשר לישראל…?ואם פה מסוכן ,לא להפיץ אזהרות ?
      התנהגותך וקו מחשבתך מזכירים לי שלפני שבוע ביקר ראש הממשלה שר הבטחון והרמטכל בגולן והזהירו את האיראנים ושו"ת לא לפגוע בנו כי הם יחטפו חזרה. ויומיים אחרי ירו קטיושות וחוסלו .כמו כן הסורים קיבלו מכה בשתי גזרות כולל החטיבה המגינה על דמשק.וזה מסר משמעותי להגנת אסד.
      מה שידוע לא יספרו לך, אך רמזים צריך להבין …!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן