Skip to content

כן המפקד המפכ"ל תא"ל הירש. כך תשמע וכך תעשה

הירש הוא לא הבעיה - הוא רק האייקון התורן שלה. כמו דני דנון. כמו כל ממוני נתניהו, שהתנאי היחיד להבטחת הקריירה שלהם הוא שבועת אמונים לשלומו ושלום בני ובנות ביתו. המפכ"ל הירש צריך רק להבטיח לנתניהו שקט תעשייתי בזמן שהוא בונה לנו כאן שלטון רודני-משיחי לעילא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עשר שנים לפחות הוא מהלך בין הצללים, שוב ושוב סובב בין הגלגלים…", בלדה לשוטר, בית שלישי (השוטר אזולאי)

הגענו לעוד נקודת מחלוקת יומית, שעתית, שיגרתית ולעוסה, מאוסה עד להקיא. שוב. אנחנו שוב שואלים  שאלות רבות מדי על מינוי מפוקפק של ממשלת ישראל, ואין לנו אמון במינויים, אין לנו אמון בממנים. אנחנו כל כך מתורגלים בממשלות ישראל, בטח בארבעים השנים האחרונות, ובטח ובטח בממשלות הביבי, כי כהרגלו בקודש ההישרדות, יש כאן אג'נדה נסתרת שלו דרך הבובה היומית העונה לשם השר ארדן. עוד שר שלא עשה דבר בחייו, ואין לו גרם יכולת וידע למנות מפכ"ל למשטרה. האם הוא יידרש אי פעם להסביר מהם השיקולים לבחירת מפכ"ל? מהיכן קיבל את ההכשרה הבסיסית שלו להבין בבחירת מפכ"ל? את התשובה אתם יודעים, ובנינו, אין יותר מי שישאל.

הוא לא הסיפור המרכזי. גל הירש (צילום: ויקימדיה)

אני לא מכיר את תא"ל במיל' גל הירש, קמעונאי ידע צבאי וביטחוני בהווה בעשור האחרון. למדתי בעזרת ד"ר גוגל כי הירש לא אוהב שמכנים אותו סוחר נשק (אולי מפיץ גלובלי?). אם באמת נרצה לדעת יותר אז אפשר לשאול את האלוף במילואים קפלינסקי מדוע בתפקידו כאלוף הוא סירב לקבל את המינוי של הירש כמח"ט. אפשר לבקש מצה"ל או ממשרד רוה"מ את התחקירים המלאים על תפקודו של הירש (זו בדיחה, כן? ההדלפות של תחקירים הן רק נגד אלו שנגד הביבי). אפשר לחפור הרבה בעברו ולשפוט אותו לחיוב או לשלילה על דברים שעשה ולא עשה, אולי על שברח מפיקוד בגלל ביקורת ועל דברים אחרים רבים, אבל זה לא פוסט על גל הירש. הוא לא הבעיה, רק האייקון שלה.

המשטרע הישראלית הפכה להיות הבדיחה העלובה בעולם לשוטרים, בהעצמה אין קץ של דנינו ושרשרת הניצבים העלובים שהיו לצידו. "לשרת ולהגן" מעולם לא נהגו על שפתי השוטרים הישראלים, כי הן עסוקות בשפתיים אחרות. משטרה שלמה על עשרות אלפי שוטריה לא ידעו שהשתחרר רוצח הפוטנציה מהכלא, התראיין על כוונתו והצהרתו כי הוא ירצח (או משהו דומה, אבל איומים ברורים היו שם), ואף אחד מלובשי הכחולים לא בדק, לא חשב, לא שאל, וככה, ברגע אחד חפיף של עבי הכרס מאחורי השולחנות המהודרים, נטבחו חייה של נערה מופלאה בת 16. זה אקורד הסיום של הביזיון הפיקודי של משטרת ישראל, ואף אחד שם מהמשרתים היום לא ראוי לפיקוד, אף אחד שגדל במערכת הכחולה הזו המזוהמת תרבותית, ערכית ופיקודית לא יכול להציל אותה.

אדמה חרוכה. המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו (צילום: משטרת ישראל)

להביא למשטרת ישראל מפכ"ל חיצוני בזמנים כל כך קשים של התפרקות טוטאלית מהביטחון האזרחי האישי, זו חובה לאומית בעדיפות גבוהה יותר מאיראן-איראן. אין משטרה בישראל. פשוט אין. צריך להיות חוק יסוד-חירום-לאומי למינוי כזה. אם אי פעם יש משהו שיפרק את המדינה הזו לגורמים אלו האיומים מבית, ולא, אלו לא מחבלי הגבעות, אלא התפרקות המשטר החוקתי והאכיפתי בישראל. תהליך שמתקיים מאז 1996, ומתעצם בכל יום שעובר.

אבל גם הירש לא יכול להושיע. מבריק ככל שיהיה, עם שפה מבצעית מגוחכת כזו או אחרת, עדיין, רק במדינות מציר הרשע, ממנים סוחר נשק לראש מערכת כזו. לא ניתן לשים תא"ל שפיקד באופן כושל ביותר על אוגדה (ע"פ כמה דו"חות ואינספור עדויות) לנהל מערכת פיקודית-מרחבית לאומית, ועוד לפקד על אלופים במשטרה, כשהמערכת הקודמת מצאה אותו לא מתאים להיות אלוף אצלה. ונודה על האמת, המשטרה זו מערכת מורכבת הרבה יותר בסדר הגודל  שלה מצה"ל. יש מספיק מועמדים חיצוניים בדימוס שאפשר להחזיר למערכת. אפשר למצוא מפקדים מוערכים ומנהלי אגפים בשב"כ שיש להם ידע אזרחי נרחב לפקד על המשטרה, אבל אדם ללא שבריר ניסיון וידע במערכת אזרחית מורכבת כל כך, שאפילו בחייו האזרחיים לא עוסק במשהו שקרוב לזה, לעולם לא יצליח ללמוד אותה בשביל לנהל אותה. החוצפה של ביבי ושות' לתת להירש להתגלח על הזקן הכחול והתלוש של כולנו, זה לא חדש. זו פשוט דרך העבודה שלו.

משרת את האינטרסים של הבוס. ארדן (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

אפשר לעבור מינוי-מינוי בממשלה הזו – ולראיה, דני דנון – ובעיקר את אלו שפוטרו מהמערכת, אנשים הגונים שאמרו את דעתם המקצועית שלא התאימה לממשלת הזדון והרודנות, כמו במקרי שוד הגז הציבורי, מפקחי חינוך עם דעות פלוראליסטיות ולא משיחיות, הסטטיסטיקאי הראשי בדיוק לפני 3 שנים ועוד ועוד. וזה תפקיד האייקון היומי של המערכת, לתת שקט ביצועי למחדלי הממשלה, לעבירות הפליליות שלה, להתנהלות המאפיונרית שלה, להוקיר תודה ולדבר בשפת הרודן. הוא יידרש ויענה בשמחה לשלוח את שוטריו להרביץ למפגינים "שמאלניים-אנרכיסטים" נגד הממשלה הציונית, לבצע מעצרי שווא ולמסמס כל חקירה קיימת של נבחרי הציבור, כולם כולם יושבי הממשלה וחבריה לקואליציה. ליברמן תחילה, הבית האנטי יהודי מיד לאחר מכן (שכחתם את הפרשיות?) כן, אלו הדברים שיש על השולחן הציבורי. לא "מענה לאזרח", לא "תחושת ביטחון אישית", לא "שמירה על הסדר הציבורי". מקסימום עוד דוחו"ת של משטרת התנועה.

אל תחפשו רחוק מדי את מה שכתבתי, זה לא מסתתר בין השורות. בצורה הכי פשוטה שיש, אני אומר כי ביבי מחפש רק בעלי תפקיד שנשבעים אמונים להיות אנשי שלומו, להיות היסמנים שיבטיחו לו שקט תעשייתי בזמן שהוא גונב לנו את המדינה הדמוקרטית ובונה לנו שלטון רודני-משיחי לעילא ולעילא. כל חברי הממשלה המתקרבנת והמתקרנפת הזו שותפים לפשע. כל אבירי הממשלה מהזן של "אני כאן למען האזרחים והשקופים, אני החברתי", ושאר היריקות היומיות בפרצוף שלכם, הם אלו שממנים, והם אלו שותקים במינויים של אחרים. הכיסא הממשלתי וחשבון הבנק שלהם, זה המנוע היחיד שמריץ אותם כל בוקר בכל נסיעה חדשה. רק שביבי מחזיק להם את המפתחות לפני כל נסיעה.

אני משוכנע כי גל הירש כבר קיבל את הקריצה שאם ישחק יפה הוא יהיה משהו בממשלה הבאה. ככה כן בונים חומה.

 

1 Comment

  1. אחד העם 15
    28 באוגוסט 2015 @ 16:56

    אל תטרח לדמיין מועמדים 'מתאימים' על פי אמות מידה אנושיות מקובלות. דמיין לעצמך שאתה יושב באחד הויעודים של משפחות הפשע – למשל בניו יורק של שנות החמישים ומחפש מועמד מתאים ל 'קידום'. האחות תרזה לא ברשימה. תצטרך לבחור בין המחסל המקצועי ביותר, סרסור העל, הדילר הכוכב ואיזה שלדון אריסון. אם אתה כבר חבר נכבד בויעוד אין לך בעיה. אם אתה לא אל תתרח (אל תהיה תרח). אין בממשל הפשע מועמדים אחרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן