Skip to content

יינות מומלצים לסעודת ראש השנה: תשע"ו

המשפחה מגיעה לארוחת חג? חשוב לכם להתאים את הגפילטע פיש והפשטידות למיטב היינות? טעמנו מבחר יינות שמחים וחגיגיים, ואספנו המלצות ליינות חדשים שיתאימו על שולחן החג • שנת תשע"ו שמחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשימת המומלצים לראש השנה מבוססת על יינות מקומיים שיצאו לשוק בזמן האחרון. סדר הופעת היינות: לפי אלף בית של היקבים המייצרים אותם. תוכלו למצוא כאן יינות לכל מנות ארוחת החג, לארוחת היום שלאחריה ו/או לפיקניק של סוכות. המחירים נעים בין 33-180 שקל.

1848 

קברנה פרנק מסדרת דור 5 מניב יין אדום סגול כהה עם בשומות המזכירות פלפל שחור, טבק, אניס, אגוזים קלויים ושוקולד מריר. היין בעל גוף מלא וקטיפתי עם סיומת ארוכה ומלאת תבלינים. מתאים למנות ראשונות מתובלות, כבד קצוץ, פשטידות ועוף בתנור. 79 שקל.

1848, דור 5, קברנה פרנק 2012

ויתקין 

יקב הבוטיק שצמח ועבר לאחרונה למתחם חדש ומרשים במיוחד מביא את אחד מן היינות המרגשים, ייחודיים והמסקרנים ביותר השנה: גרנאש לבן 2014 – נדיר מאוד בישראל ואף יוצר בכמות מוגבלת. היין מזכיר בשומות של פירות הדר עדינים, עשבוניות ירוקה ופירות קייציים. מתאים ללוות מאכלים רבים החל ממנות ראשונות, כמו דג נא, מנות מורכבות יותר על בסיס דגים, עוף ואף בשרים צלויים. 125 שקל.

עוד יין איכותי מאותו יקב: קברנה פרנק 2011 – אף בושמתי המעלה פלפל ירוק, אך הפה קלאסי ומדויק, תוך סיומת של חמיצות נעימה. 115 שקל.

ויתקין, גרנאש בלאן 2014

יתיר

יקב הבוטיק הייחודי, ובין המסקרנים בארץ, משיק את הר עמשא 2011: ממסך של קברנה סוביניון מרלו, שיראז, פטי ורדו ומלבק, ממספר חלקות בכרמי יער יתיר. היין מהכרמים השונים התבגר בנפרד בחביות עץ אלון במשך שנה לפני יצירת הממסך הסופי. צבעו לילך ומזכיר בשומת של שזיף בשל, עשן ותבלינים. טעמו של היין פירותי, בשל, ובעל גוף בינוני. דורש לצידו אוכל עשיר ומלא תבלינים. 100 שקל.

יתיר, הר עמשא 2011

כרמל

סדרת פרייבט קולקשן של יקבי כרמל נחשבת בין סדרות היין הוותיקות והאיכותיות בארץ. הכרמים מניבים יינות בעלי אופי פירותי מודגש, קלילים ונגישים. ביקב מגדירים זאת כיין לשתות וליהנות ממנו, ולא רק לטעום ולדבר עליו. 33 שקל.

מאותו יקב כדאי גם להיפגש עם קברנה סוביניון מכרם סמוקה 2012 – יין אדום יבש, שהופק מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בכרם סומקה שבצפון רמת הגולן. היין בעל גוון אדמדם כהה ובשומת של פירות אדומים, טבק ומנטה. גופו מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. ילווה היטב מנות כמו צלעות טלה צלויות או אוסובוקו בבישול ארוך. 120 שקל.

כרמל, סינגל ויניארד – כרם סמוקה 2012

נטופה

יקב הבוטיק המיוחד משיק בסדרת העלית את דור 2013 המיוצר מ-100% ענבי סירה, שהשתבח 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. טעמו עשיר, כבד ומלא. בהחלט יין שישתבח עוד שנים רבות. משתלב עם מנות בשריות ומאכלים עשירים. 180 שקל.

עמק האלה

עמק האלה משיק ארבעה יינות לקראת ראש השנה, מתוכם שניים מסקרנים במיוחד: סוביניון בלאן 2014 מאיזור כרם נס הרים – פרחוני, שופע פרי ומינרלי, איזון טוב. יין איכותי, סוביניון לא שגרתי. 80 שקל.

יין נוסף שכדאי לחפש מאותו יקב – מרלו 2012, עם ניחוחות של פרי אדום-שחור, כששוקולד מריר ואספרסו מהדקים את מבנה היין ומובילים אל סיומת ארוכה ונדיבה. 109 – תמורה טובה למחר.

עמק האלה, סוביניון בלאן 2014

רמת הגולן

מסדרת גמלא 'השמורה' כדאי למצוא את קברנה סוביניון 2011 – עושר גדול של בשומות המזכירים דובדבן בשל ושזיפים, וברקע ניחוחות של שוקולד מריר, טבק ואדמה. היין יהיה נפלא לצד צלעות צלויות עסיסיות, נתחי ירך טלה בגריל, או פסטה ברוטב פטריות. 80 שקל.

מאותו יקב כדאי למצוא את ירדן שרדונה 2013 – לחובבי הלבן החמאתי, היין מפגין ניחוחות מהנים של קליפת לימון, אגס בשל ופירות טרופיים, כשברקע עץ אלון צרפתי. שרדונה אלגנטי ומלא טעם, בעל גוף בינוני עד מלא, נגיש ורענן. נסו את היין לצד עוף בתנור בזיגוג לימון, פילה סלמון עטוף בתבלינים, או פסטה ברוטב שמנת ובזיליקום. 70 שקל.

רמת הגולן, ירדן, שרדונה 2013

רמת נגב

יקב רמת נגב. היקב המיוחד שמצליח להפריח את השממה בגידול ענבים משיקן רוזה בסדרת קדש ברנע המיוצר מענבי קברנה פרנק מחלוצה שברמת הנגב. מרענן, נגיש, פרחוני עם טעמי תות שדה עדינים. חוויה כיפית ומעניינת ובהחלט טעימה. מתאים למנות כגון סביצ'ה, עוף צלוי ומנות מהמטבח האסייתי. מחיר מושלם לכל דעה: 49 שקל.

רמת נגב, קדש ברנע, רוזה 2014

חג שמח ושנה טובה !

1 Comment

  1. gidi
    14 בספטמבר 2015 @ 17:37

    שי ממליץ לך לבקר ביקב בן דוד בקיבוץ שמיר.היין משובח ובמחיר הוגן.כמו כן בסמוך ליקב מיצרים דבש ותמרוקים מדבש .מומלץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן