Skip to content

רצח אכזרי: נעמה ואיתם הנקין נורו למוות לעיניי ילדיהם

בפיגוע ירי בדם קר נורו למוות זוג ההורים תושבי נריה כשחזרו מפגישת מחזור אותה ארגן איתם. ארבעת ילדיהם שנסעו איתם ברכב, תינוק בן ארבעה חודשים, בן 4, בן 7 ובן 9. לא נפגעו מהירי. כוחות צבא הכריזו על אזור בית פורק כשטח צבאי סגור והחלו בסריקות. מתנחלים זועמים פרצו לצמת יצהר וצומת חטיבת שומרון וכילו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נעמה ואיתם הנקין, זוג הורים בשנות ה 30 לחייהם, תושבי נריה שבמועצה האזורית מטה בנימין, נרצחו אמש (חמישי) בידי מחבלים שיגרו לעברם מרכב חולף בקטע הכביש בין איתמר לאלון נורה בסמוך לבית פוריק. כוחות מד"א ואיחוד הצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם במקום. ברכבם נמצאו ארבעת ילדיהם שרויים בחרדה גדולה, בהם תינוק בן ארבעה חודשים, בן 4, בן 7 ובן 9 והתברר כי לא נפגעו ולא נזקקו לפינוי לבית חולים, הם הועברו לידי קרובי משפחה בהתנחלות פדואל. המשפחה הייתה בדרכה מפגישת מחזור שארגן האב. כוחות צבא מאוגדת איו"ש ומשטרה שהוזעקו למקום פתחו בסריקות באזור בית פוריק. הלווית בני הזוג תערך היום בשעה 11:00 בירושלים.

נורו בדם קר
נורו בדם קר
צילום: הצלה איו"ש
צילום: הצלה איו"ש
צילום: הצלה אי"וש
צילום: הצלה אי"וש
מתנדבי זק"א במקום הפיגוע (צילום לב השומרון)
מתנדבי זק"א במקום הפיגוע (צילום: לב השומרון)

תוך כך פרצו מתנחלים זועמים מיצהר הסמוכה למקום האירוע אל צומת יצהר יידו אבנים ברכבים חולפים והתעמתו עם פלסטינים במקום. אחד הפלסטינים שרכבו נפגע קשה מאבנים מצא מקלט בג'יפ מג"ב וחולץ ללא פגע. אישה ישראלית כבת 28 נפצעה באורח קל בעינה כתוצאה מיידוי האבנים וחובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.במקביל לכך פרצו עשרות מתנחלים, חלקם רעולי פנים לצומת חטיבת שומרון, עצרו את התועה ויידו אבנים בפלסטינים כשהם מתעמתים תוך כדי כך עם כוחות הצבא והמשטרה. בועז מלכה, פראמדיק מלכה שהגיע למקום סיפר כי "המראה היה קשה מאוד, ראינו רכב במרכז הכביש כשלצידו מוטל גבר בשנות השלושים עם פציעות בפלג גופו העליון ובתוך הרכב ישבה אישה בשנות השלושים לחייה כשגם היא עם פציעות קשות בפלג גופה העליון, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם".

רכב פלסטיני שנרגם באבנים בצומת תפוח
רכב פלסטיני שנרגם באבנים בצומת תפוח

 

שמשה מנופצת במשאית פלסטינית שנרגמה באבנים בצומת חטיבת השומרון
שמשה מנופצת במשאית פלסטינית שנרגמה באבנים בצומת חטיבת השומרון

 

תושבי יצהר מפגינים בצומת יצהר (צילום: טובי עזרי דוברות יצהר)
תושבי יצהר מפגינים בצומת יצהר (צילום: טובי עזרי דוברות יצהר)

הזרוע הצבאית של החמאס מיהרה להוציא הודיעה בה נמסר כי "אנו מברכים את מבצעי הפיגוע. הפיגוע הוא תגובה לכל הפשעים שישראל מבצעת כנגד העם הפלסטיני". דובר חמאס חו"ל אמר: "אנו מברכים את הפיגוע ההרואי וקוראים לבצע עוד פיגועים איכותיים. הציונים ישלמו את מחיר מדיניות נתניהו הנפשעת בכל מקום". בסמוך לדברים אלו נטלו גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של החמאס את האחריות לרצח.
בעזה הורה משרד הפנים של ממשל החמאס על פינוי של כל מטות הביטחון של הארגון ממבניהם ברצועה מחשש לתקיפה ישראלית בתגובה על הרצח הקשה.

מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ליאור כרמלי ומח"ט שומרון, אל"מ שי קלפי בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ליאור כרמלי ומח"ט שומרון, אל"מ שי קלפי בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
בקבוקי תבעירה מושלכים על כוחות הצבא בעת הסריקות בבית פוריק (חדשות לפני כולם)
בקבוקי תבעירה מושלכים על כוחות הצבא בעת הסריקות בבית פוריק (חדשות לפני כולם)
פצצות תאורה מעל בורין במהלך הסריקות (חדשות לפני כולם)
פצצות תאורה מעל בורין במהלך הסריקות (חדשות לפני כולם)

יגאל להב ראש המועצה קרני שומרון הגיב לרצח ואמר: "לפני כשעה נרצחו באכזריות זוג הורים ליד הישוב איתמר. אנו לא ניתן לטרור להרוס את חיי היום יום של מאות אלפי המשפחות ביהודה ובשומרון, אשקלון או אשדוד שמוצאות את עצמן מותקפות על ידי מרצחים וארגוני טרור".
ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי מסר בתגובה לפיגוע: "תושבי הר חברון משתתפים בכאבם הגדול של תושבי השומרון ובנימין ובצער המשפחה שנגדעה. ארבעה יתומים שעבורם חג הסוכות יהפוך ליום זיכרון. הפיגוע מחזיר אותנו לשנות האינתיפאדה הקשות. אני מחזק את ידי מערכת הביטחון במלחמה העיקשת בטרור".
ראש האופוזיציה יצחק הרצוג כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הרצח בשומרון שהשבית באחת את שמחת החג הוא נתעב וכואב מאד. אני משתתף באבל המשפחה והקהילה שדואבת עכשיו בכאב נורא. ברגע זה צריך לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לפעול במהירות ונחישות כדי ללכוד את הרוצחים ובמקביל לפעול בשטח ככל הנדרש".
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, גינה הערב בחריפות את הפיגוע הרצחני בשומרון ואמר: "אני מבקש לשלוח מכאן את תנחומי למשפחה. הרצח המתועב הזה הוא המשך ישיר של מדיניות ההסתה והשקרים של אבו מאזן. אי אפשר לטעון שאתה מקדם שלום ומצד שני להשלים עם פעולות טרור ורציחת חפים מפשע של זוג הורים שנרצחים אל מול עיני ילדיהם הקטנים. הטרוריסטים השפלים צריכים לדעת שהם אינם חסינים ושהם ישלמו מחיר כבד על מעשיהם. אני מחזק את ידם של כוחות הביטחון הישראלים במלחמת החורמה נגד הטרור. במלחמה הזאת אסור שיהיו פשרות.יש לעשות הכול כדי להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן