Skip to content

רצח בשומרון: ילד בן 9 אמר קדיש על הוריו

נשיא המדינה ראובן רבלין סיפר על מכתב שקיבל מנעמה שנרצחה ואמר כי לא העלה על דעתו שבביתה יכבה האור והבטיח: נשמור על הילדים. הסבים הודיעו כי הם יגדלו את היתומים. מתנחלים סגרו צמתים, הבעירו צמיגים והתעמתו עם צה"ל. שר הביטחון האשים "בהסתה של הרשות הפלסטינית ובעיקר ראש הרשות הפלסטינית", ואמר כי "כל זה כמובן מביא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדמעות זולגות ובבכי כבוש, אמר היום (שישי) מתן בן התשע קדיש על הוריו, נעמה ואיתם הנקין. הלווייתם התקיימה בשעות הצהריים בהר המנוחות בירושלים. הסבים, הוריהם האבלים של בני הזוג אמרו בהלוויה כי הם אלו שיגדלו את ארבעת הנכדים, שנותרו יתומים. כעשרת אלפים בני אדם השתתפו בהלוויות נעמה ואיתם הנקין, תושבי נריה, שנרצחו אמש בפיגוע הדמים.

( חדשות לפני כולם)
( חדשות לפני כולם)

אישי ציבור, חברי כנסת, נציגי הממשלה ונשיא המדינה רובי רבליין השתפו בלוויה. מסע הלוויה עבר בשקט למעט התפרצות פעילי הימין הקיצוני, עו"ד איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין לעבר נשיא המדינה שתבעו ממנו לבקש סליחה ממשפחת הנרצחים על טיפול כושל והתייחסות סלחנית לטרור. בין האישים שהגיעו ללוויה היו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הרב הראשי לשעבר ישראל לאו, מפקד פיקוד מרכז אלוף רוני נומה, פוליטיקאים ואנשי צבא. "צר לי עליך אחי. צר לי עלינו.כמה ידע היה טמון בך. איך ידעת לחבר מידע לתמונה משפחתית חיה.לא אמרתי לך מספיק כמה אהבתי אותך. וזו הפעם האחרונה: אני אוהבת אותך", ספדה טעמה הנקין, אחותו של איתם.

ציפי לבני ואלי ישי בין אישי הציבור שהגיעו ללוויה (חדשות לפני כולם)
ציפי לבני ואלי ישי בין אישי הציבור שהגיעו ללוויה (חדשות לפני כולם)
(מימין לשמאל) הרב הראשי לשעבר - ישראל לאו, נשיא המדינה - ראובן ריבלין וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת (חדשות לפני כולם)
(מימין לשמאל) הרב הראשי לשעבר - ישראל לאו, נשיא המדינה - ראובן ריבלין וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת (חדשות לפני כולם)

 רבלין: "לא העלתי בדעתי, שבביתך יכבה האור ואני, ואנחנו נחבק את ילדיך"

"לא חשבתי, לא העלתי בדעתי, שבביתך יכבה האור ואני, ואנחנו נחבק את ילדיך. את מתן הילל, את ניצן יצחק, את נטע אליעזר, ואת איתמר התינוק הרך. נעמה, אני מבטיח לך החיבוק של העם כולו לא יפסק", ספד והבטיח נשיא המדינה רובי רבלין לנעמה הנקין האם שנרצחה. 'אין מספידין במועד' אבל אי אפשר לעמוד ולשתוק אל מול אבא ואימא נאהבים ונעימים שיד מרצחים אכזרית גזלה אותם מילדיהם. כמו רבים בעם ישראל, למדתי על אישיותכם מאוחר מידי. הרב איתם, איתם, הבוקר הראו לי חלק מהיבול התורני הרב שחיברת בשנות חייך הצעירות. מה נאמר? שאיבדנו תלמיד חכם, אמיץ ומקורי? ענק, ונצר למשפחת ענקים, איש רוח שהיה גם איש מעשה, או שפשוט איבדנו אבא אוהב ואהוב. נעמה, 'יקושרו כולם, באגודה אחת, והן מכפרין, אלו על אלו'. זה הציטוט ממדרש רבה, שבחרת לשבץ בקישוט הסוכה היפה כל כך שהכנת בסטודיו שלך, ציטוט אוהב כל כך, מחבק כל כך, ציטוט שמחפש וזועק את היחד", אמר הנשיא בכאב.

רבלין: "אי אפשר לעמוד ולשתוק אל מול אבא ואימא נאהבים ונעימים שיד מרצחים אכזרית גזלה אותם מילדיהם" (צילום: דוברות נריה)
רבלין: "אי אפשר לעמוד ולשתוק אל מול אבא ואימא נאהבים ונעימים שיד מרצחים אכזרית גזלה אותם מילדיהם" (צילום: דוברות נריה)

חנה, אמו של איתם, ספדה לבנה ואמרה: "עכשיו אנחנו הסבים נגדל את הילדים. איתם ונעמה, נגדל אותם בדרך שלכם. הלוואי שהיית מספיד אותי ולא אני אותך, היית משענת לאבא ולי. היית כמו אבא וסבא באהבת תורה ורוחב הדעת. ביושר חכמה וכישרון, איש הלכה בכל מאודו. סבא שלא הכרת בחייך ודאי מקבל עכשיו פניו של נינו". ועוד: "חיברת ספרך הראשון בהלכה בשנות העשרים שלך. ספרך השני על הלכות שבת עובר עימוד בימים אלה. היית מעיין נובע שאי אפשר לעצור בעדו. אבא היה רבך המובהק ואתה תלמידו, גם ביני לבינך היה קשר מיוחד….שמך התאים לך, היית תמים וצנוע, מאיר פנים ואידאליסט. משמצאת את נעמה המדהימה אינני זוכרת אותך מתלונן על כלום. כמה היה מדהים לראות את האהבה העצומה ביניכם. את המסירות הטוטאלית לילדים. נעמה, נכנסת למשפחתו לפני 12 שנה ומהרגע הראשון אהבנו אותך. אותה מידת צניעות של איתם הייתה בך. בתור רעיה ואם עוררת בי השתאות. הייתי שואלת את עצמי איך יכולה צעירה ושברירית להיות כל כך חכמה", ספדה האם.
אביו של איתם, יהודה הנקין, ספד לבנו ולכלתו, ופנה לשמים ואמר בכאב: "ריבונו של עולם, אני יכול להבין הכול, אני יכול להבין את חיות הטרף, את הרצח. אבל אני לא מבין מה תכננת, מה עשית".
"הרב איתם ונעמה זכיתם למצוא אחד את השנייה צעירים מאוד. הקמתם בית עם 4 ילדים עשיתם את כל הדברים הנכונים ועתה נרצחתם עי בני עוולה. השארתם ילד יונק, ינק, שלא יזכור את אהבת אימו אנחנו נגדל את ילדיכם בדרככם נפרדנו מכם בחיוכים ונחת ואז נרצחתם עי בני בלייעל. קשה עלינו פרידתכם", הבטיחה האם, סבתם של היתומים.
הרב הראשי לישראל, דוד לאו, אמר עוד לפני תחילת ההלוויה: "אתה חושב על ילדים, אתה מהרהר מי יברך אותם הלילה בליל שבת? מי יעמוד איתם בשמחת החג? הכאב עצום, הכאב מאוד גדול. אולי בגלל זה דווקא נראה את החוזק של העם היהודי כאשר נחליט שאנחנו שמחים בחג למרות זאת".
שר החקלאות אורי אריאל אמר כי זהו "גם יום חג וגם יום קשה לעם ישראל כולו. זהו ביזוי של מדינת ישראל, הטרור גואה בירושלים עיר הקודש, בהר- הבית מקום בית מקדשנו וברחבי המדינה".
אמש בפיגוע הרצחני, המחבלים ירו מרכב חולף לעבר בני הזוג שנסעו במכוניתם בין איתמר לאלון מורה, סמוך לבית פוריק. ארבעת ילדיהם – מתן הילל בן 9, ניצן יצחק בן 7, נטע אליעזר בן 4 ואיתמר בן שמונת החודשים- ישבו במושב האחורי והיו עדים לרצח. המשפחה הייתה בדרכה מפגישת מחזור שארגן איתם. איתם הנקין היה רב ורעייתו גרפיקאית.

חוסמים את צומת יצהר (צילום: דוברות יצהר)
חוסמים את צומת יצהר (צילום: דוברות יצהר)

בעקבות הרצח הגיע היום שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לחטיבה המרחבית שומרון והגיע למקום הרצח. אל הביקור נלוו גם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וראש השב"כ יורם כהן. השלושה קבלו סקירות מראש אמ"ץ אלוף ניצן אלון, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל ליאור כרמלי, ראש המנהל האזרחי תא"ל דוד מנחם, מפקד חטיבת שומרון אל"מ שי קלפר וגורמים נוספים. "אנחנו בשטח כעת עם הרבה כוחות שפועלים – צה"ל ושירות הביטחון הכללי – כדי לשים את היד על הרוצחים. במוקדם אני מקווה ולא במאוחר אנחנו נשים את היד עליהם, כפי שגם עשינו במקרים הקודמים. אין ספק שזה אירוע חמור ביותר, כך אנחנו מתייחסים אליו והפעולות בשטח נועדו גם למנוע את הפיגוע הבא וכך אני מקווה שנצליח לבצע", אמר יעלון לתקשורת.
"אנחנו נמצאים פה כעת בתקופה של התפרצות שכן ולא קשורה להר הבית" אמר יעלון, "ולצערי מלווה בהסתה של הרשות הפלסטינית ובעיקר ראש הרשות הפלסטינית. כל זה כמובן מביא לרציחות ולשפיכות דמים. לכן אנחנו פועלים גם נגד האחראים להסתה ואני מקווה שנצליח לייצב את המצב הביטחוני מוקדם.
"כוחות צה"ל ביהודה ושומרון מתוגברים בימים הללו בלא מעט כוחות כדי לתת מענה גם לפיגועי הטרור מהסוג הזה, גם לזריקות אבנים שגם הן הורגות או בקבוקי תבערה. אני מקווה שהפעילות הנרחבת הזו תביא בסופו של דבר לרגיעה ביטחונית בשטח".
השר התייחס להתפרעויות המתנחלים ברחבי הגדה המערבית ובשומרון וירושלים בפרט ואמר: "אני מכאן גם קורא לראשי ההתיישבות ולתושבי יהודה ושומרון לנהוג באחריות. פעולות אלימות כמו שאירעו אמש מפריעות גם לכוחות צה"ל לפעול, מעבר לזה שמוסיפות שמן למדורה". "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להביע את השתתפותי בצער המשפחה, משפחת הנקין, על אבדן ההורים איתם ונעמה ז"ל" אמר יעלון.

שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט מקבלים תדרוך ממפקד איו"ש (צילום: תקשורת משרד הביטחון)
שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט מקבלים תדרוך ממפקד איו"ש (צילום: תקשורת משרד הביטחון)


הרמטכ"ל מסייר באזור הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן