Skip to content

הותר לפרסם: נעצרו חברי החולייה שרצחה את נעמה ואיתם הנקין

5 חברי חולייה בחמאס הודו לאחר מעצרם כי הם אלו שירו ורצחו את בני הזוג. רק תקלה שגרמה לחוליה להימלט מנעה את רצח ילדי המשפחה. עוד באוגוסט השנה ביצעה החוליה פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי שנגמר ללא נפגעים בנפש. אחד מהמחבלים נפצע מפליטת כדור בידי חברו ונעצר בבית החולים בשכם על ידי מסתערבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערב (שני) הותר לפרסום כי לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי לאיתור המעורבים בפיגוע הירי לעבר רכב ישראלי ב-1 לאוקטובר 2015 סמוך לאיתמר, במהלכו נרצחו איתם ונעמה הנקין בעת שנסעו ברכבם עם ארבעת ילדיהם, נעצרו ע"י שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל חברי החוליה אשר ביצעו את הפיגוע. מהחקירה עלה כי הסיבה שילדי המשפחה לא נרצחו ונותרו בחיים היא תקלת ירי בה נפלט כדור שפצע את אחד מחברי החוליה, תקלה שבעקבותיה נמלטו חברי החוליה על נפשם.
בשב"כ מציינים כי מעצרם של חברי החוליה, כיממה לאחר ביצוע הפיגוע, התאפשר בזכות פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת לשב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. העצורים הועברו לחקירת השב"כ והודו במעורבותם בפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין ז"ל.
במסגרת החקירות בשב"כ עד כה עולה כי החוליה אשר משתייכת לתנועת החמאס בשכם מנתה 5 פעילים אשר לכל אחד מהם תפקיד מוגדר – פעיל אחד פתח ציר (נע ראשון ברכב אחר), כשברכב המפגעים נסעו 3 פעילים: נהג ושני מפגעים. מפקד החוליה שלא היה ברכב, נעצר אף הוא. כמו כן נעצרו מספר חשודים נוספים כסייענים של החוליה:
החוליה מנתה את מפקד החוליה, ראע'ב אחמד מוחמד עליוי בן 37, שבעברו היה כלוא חמאס צבאי משכם. ראע'ב היה זה שגייס את חברי החוליה, הנחה אותם לממש פיגועים וסיפק להם את הנשקים.
בין חברי החוליה נעצרו: יחיא מוחמד נאיף עבדאללה חג' חמד בן 24, תושב שכם, פעיל חמאס –
שביצע את הירי בפיגוע זה בו נרצחו בני הזוג הנקין וכן בפיגועים הנוספים. סמיר זהיר אבראהים כוסא בן 33, תושב שכם, פעיל חמאס שלקח חלק בשלושת הפיגועים ושימש כנהג. כרם לוטפי פתחי רזקבן 23 תושב שכם, שיצא לפיגוע הרצחני חמוש באקדח, וביצע בו ירי במהלך הפיגוע ותוך כדי נפגע בשוגג מירי חברו במהלך ביצוע הפיגוע. מעצרו נעשה בבית החולים שבשכם בו הוא שהה. על פי התקשורת הפלסטינית סיפר מנהל בית החולים ד"ר סמיר אל-חיאט כי מסתערבים פרצו לבית החולים, עלו לקומה השלישית שבבניין וחטפו את כרם רזק. אל-חיאט סיפר כי אל-מסרי אושפז בבית החולים יומיים קודם לכן כשהוא סובל משבר בידו. לטענתו חובלו מצלמות האבטחה בידי המסתערבים אך חלק מהן נותרו על כנן ותמונות אלו פורסמו בכלי התקשורת. כמו כן נעצר זיד זיאד ג'מיל עאמר, בן 26, תושב שכם, פעיל חמאס שביצע כאמור את פתיחת הציר לחוליה לטובת הפיגוע.

מפקד החוליה ראע'ב אחמד מוחמד עליוי (צילום: השב"כ)
מפקד החוליה ראע'ב אחמד מוחמד עליוי (צילום: השב"כ)
פציעתו מנעה רצח הילדים - כרם לוטפי פתחי רזק (צילום: השב"כ)
פציעתו מנעה רצח הילדים - כרם לוטפי פתחי רזק (צילום: השב"כ)

התנהלות החוליה ביום הפיגוע

פתח את הציר - זיד זיאד גמיל עאמר (צילום: השב"כ)
פתח את הציר - זיד זיאד גמיל עאמר (צילום: השב"כ)
צילום ועריכה גרפית: תקשורת שב"כ
צילום ועריכה גרפית: תקשורת שב"כ

בחקירת השב"כ מסרו חברי החוליה כי בערב הרצח ביצעו שניים מחברי החוליה נסיעה בציר בו מומש הפיגוע ובחרו את הנקודה בה יבצעו את הירי. לאחר מכן אספו את יתר חברי החוליה, כאשר אחד מהם יצא לבצע פתיחת ציר. עם קבלת האישור לכך שהציר 'נקי' (אין משטרה או צבא), יצאה חוליית הירי לנסיעה, זיהתה את רכבם של משפחת הנקין ואז ביצעה לעברם ירי. לאחר עצירת הרכב, שני חברי החוליה ירדו מרכבם וביצעו ווידוא הריגה, ירי נוסף, מטווח קרוב מאוד לעבר יושבי הרכב.
תוך כדי ירי זה נורה בטעות אחד המחבלים בידו על ידי חברו, והאקדח שהיה ברשותו נפל ונותר בשטח. אקדח זה נתפס על ידי כוחותינו. לאחר ביצוע הפיגוע נמלטו מהמקום אל העיר שכם.
עוד הודו וסיפרו חברי החוליה, כי היו מעורבים בשבועות האחרונים בשני פיגועי ירי ללא נפגעים. האחד בפיגוע לעבר רכב ישראלי בסמוך לכניסה לקדומים (ליד צומת ג'ית שבשומרון), מדובר בפיגוע שאירע ב- 30 באוגוסט 2015 בו נפגע רכבו של רונן אדרי, תושב שבי שומרון, ממספר קליעים. למרבה המזל לא היו באירוע הזה נפגעים בנפש. פיגוע נוסף בוצע אף הוא באזור ולגביו לא נמסרו בשלב זה פרטים נוספים.
בשב"כ מציינים כי חקירתם של חברי החוליה בעיצומה.

המסתערבים בבית החולים בשכם (צילום: תקשורת פלסטינית)
המסתערבים בבית החולים בשכם (צילום: תקשורת פלסטינית)

1 Comment

  1. עופר
    6 באוקטובר 2015 @ 10:01

    איזה יעילים כוחות הביטחון, כל הכבוד רק חבל שאת הרוצחים של המשפחה שנשרפה למוות הם "מתקשים" למצוא, הא, כן, כי המשפחה שנשרפה למוות, שנצלתה באש – הם פלסטינים, אז למה לא לקחת את הזמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן