Skip to content

פיגוע דקירה בעתיקה – המחבלת נורתה בידי הנדקר

דוויעת שרוק (18) מחבלת פלסטינית דקרה גבר בגבו והוא הצליח להסתובב לדרוך את נשקו וירה בה. הגבר נפצע קל עד בינוני והמחבלת נפצעה אנושות. האירוע קרה כ-150 מטר מהמקום בו נדקר למוות במוצאי השבת אהרון בנט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיגוע דקירה אירע הבוקר (רביעי) ברחוב שער הגיא המוביל לכותל המערבי. 2 פצועים אחד במצב קל והשני במצב בינוני, טופלו במקום ופונו לבית החולים הדסה עים כרם. הדוקרת, דוויעת שרוק, צעירה פלסטינית כבת 18 תושבת הכפר צור בהאר המצוי בדרום מזרח ירושלים, נורתה והוחשה לבית חולים במצב אנוש. מפרטים ראשונים עולה כי צעירה ערבייה הגיחה מאחורי אזרח יהודי כבן 36 ופגעה בו בגבו באמצעות חפץ חד, כנראה סכין. הגבר שנשא נשק הצליח לדרוך אותו וירה בדוקרת. משטרת ישראל סגרה את אזור הפיגוע, פינתה את המבקרים בהר הבית, סגרה את שער שכם והחלה בחקירה.
משטרת ישראל נמסר כי הצעירה המוסלמית הגיע בסמוך למבוא המג'לס בעיר העתיקה. היא הבחינה ביהודי שעבר במקום, הלכה אחריו ושלפה סכין שככול הנראה היתה מוסתרת בבגדיה. היא דקרה אותו בפלג גופו העליון בסמוך לעורפו. הנדקר החזיק בנשק אישי הסתובב לעברה דרך וירה בה כשהוא פוצע אותה קשה. כוח משטרה ולוחמי מג"ב הגיבו במהירות, הבחינו בצעירה שניסתה להימלט, עצרו אותה ונטרלו אותה.
במשטרה מציינים כי מאות שוטרים ולוחמי מג"ב פרושים כעת בעתיקה ומצליחים להשרות ביטחון על תיירים, נוצרים, יהודים ומקומיים שמסתובבים בעיר. למרות זאת את הפיגוע הזה לא הצליחו השוטרים למנוע

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א



ממד"א נמסר כי ב ב0 10:46 התקבלה קריאה במוקד מרחב ירושלים על פיגוע בויה-דולורוזה בסמוך לשער האריות. חובשים ופרמדיקים טיפלו ופינו לבית החולים גבר עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון כשהוא מוגדר במצב קל עד בינוני. עוד נמסר מהדבה עין כרם כי המפגעת שפונתה גם היא לבית החולים, הגיעה עם פציעת ירי בצווארה ובפלג גופה העליון וכי היא במצב קשה מאוד.

חיים אטיאס מתנדב איחוד והצלה סיפר: "הגעתי למקום ונתקלתי בגבר שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך למקום אירוע הפיגוע שאירע בחג הסוכות. הוא היה בהכרה מלאה והענקנו לו טיפול ראשוני במקום".
במוצאי שבת האחרונה אירע פיגוע דקירה קשה בצומת ויה דולורוזה ורחוב הגיא שליד שער האריות. המחבל, מוהנדי חלבי, תושב אל-בירה דקר את אהרון בנט למוות, את אשתו אוד לבנט ואת בנם הפעוט ונורה למוות בידי שוטרי יחידת יואב ולוחמי מג"ב שהוזעקו למקום על ידי אשתו של בנט שהצליחה להימלט, הזעיקה את השוטרים שניתבו 50 מטר מהמקום ואז התמוטטה.

ממש דקות הפיגוע. שוטרים רצים לעבר המקום ומבקרים מתבקשים לפנות את הר הבית
אלישמע סנדמן מארגון "רואה", ששהה בעת הפיגוע ברחבת הר הבית סיפר כי בעת האירוע הוא התבקש עם חבריו לעזוב את המקום. "ראינו שוטרים רצים לכיוון אזור הפיגוע, שמענו ערבים שהחלו לצעוק לעברנו: צאו מההר" ואנו נאלצנו לעזוב בשקט את הר הבית שנסגר למבקרים.

דיווח פלסטיני: שני פלסטינים נורו על ידי מתנחלים בבית סחור
תוך כך דיווחו הפלסטינים על ירי שבוצע בידי מתנחלים לכיוון פלסטינים באזור בית סחור. ע"פ הדיווח שני פלסטינים נפצעו מהירי ופונו לבית החולים בבית לחם. לא דוווח מה מצבם. משטרת תחנת עציון פתחה בחקירה.
מוקדם יותר הותקפה ריבי לב אוחיון מתנחלת בת 38 מתקוע בידיי פלסטינים כשנלכדה עם רכבה במארב לידויי אבנים בסמוך למחסום בית סחור. היא פונתה כשהיא פצועה קל לבית החולים שערי צדק בירושלים.
פלסטיני שיידה אבנים באותה תקרית, נורה בידי מתנחל, נפצע קשה בבטנו והוחש לבית החולים בבית לחם, שם יוצב מצבו והוא מוגדר כעת כצוע קשה.
אוחיון סיפרה כי נסעה למקום עבודתה בירושלים ולפני מחסום צחור ראתה לפניה "מחסום אנושי של עשרה חבר'ה שעמדו בכביש עם אבנים וברקע עוד עשרה צעירים בני 20. ראיתי אחד מתקרב אליי עם אבן גדולה ואמרתי 'הוא הולך להרוג אותי'" היא סיפרה. "התלבטתי אם לנסוע ישר ולחצות אותם אבל הבנתי שהוא היה שובר לי את השמשה הקדמית ופוגע לי בראש ולכן הסתובבתי לכיוון הבית. עשיתי פרסה וכשהאוטו האט הם קפצו על הרכב ושברו שמשות. אחד מהם פתח את הדלת וראיתי את המוות בעיניים. הוא התחיל לבעוט בי וגרם לי לחבלות בזרוע". היא פונתה עם חבלות בראשה ובידיה כתוצאה מהאבנים שנפצו את שמשות רכבה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן