Skip to content

"ברשבע": הבר השכונתי של ראשון לציון

טרנד המגה-ברים התפוגג מזמן, וכולם רוצים להיות שכונתיים. בית מרזח אחד בראשון לציון יודע לעשות את זה נכון: להרגיש שכונה, כאילו אתה מבלה בפרברי לונדון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טרנדים חולפים בסצנת הברים בארץ כציפורי הסתיו, ובשנים האחרונות נרשמה פופולאריות גואה למושג השכונתיות בעולם הברים. אם לפני חמש שנים האופנה הלוהטת בחיי הלילה הייתה מגה-ברים, עכשיו כמעט כולם רוצים להיקרא שכונתיים, ומצהירים שאצלם הלקוחות מגיעים לשתות עם נעלי בית ופיג'מה.

ברשבע בראשון לציון

"ברשבע" בראשון לציון

באותה לגימה, הם מכוונים לקהל של שתייני וודקה-רדבול וג'יימסון, מוכרים מבחר מצומצם (אולם מובחר) של בירה, חטיפי אוכל וכריכונים עבודת בית ומוזיקה אישית – על פי טעמו של הברמן.

לאחרונה נפתח בראשון לציון הבר השכונתי, "ברשֶבע". מיקומו סמוך לתחנה המרכזית הישנה, איפה שעומדים היום בתי מגורים יוקרתיים (קהל אידיאלי שרק יורד במעלית). ברם, הייחוד במקום הוא הסגנוניות האנגלית: בר עץ מהגוני מרשים, אבן לונדונית על הקירות וקצת טפטים של הבירה הבריטית. ברקע אווירה חורפית אפלוליות, תפריט מגוון וכמובן מסך ענק המקרין את מיטב המשחקים.

אבל המשחק כאן הוא כפול, כיוון שבאנגליה כבר שנים משמשים הפאבים כתחליף לכנסיה – מקום להיפגש, לשוחח, להתרועע עם החבר'ה. בארץ, לעומת זאת, נהוג להיפגש על המדרכה, במתנ"ס או במקרה כדלהלן – בפאב השכונתי.

מלבד משחקי הספורט שמוצגים במסך הגדול, פעם בשבוע אפשר לצפות בהופעות סטנד אפ מגוונות ומשעשעות במיוחד, ובימים כתיקונים תמצאו את ידועני ראשל"צ מגיעים לתקלט את המוזיקה שהם אוהבים: שנות ה-80, דיסקו, טראנס, מוזיקה שחורה ועוד.

ערב סטנד-אפ ב"ברשבע"ערב סטנד-אפ ב"ברשבע"

הרעיון להקמת "ברשבע" הוא של הבעלים, אלון מדמני, איש עולם האנרגיה והדלקים בדימוס, שהחליט כי הוא רוצה לפתוח את המקום האידיאלי, "שמגשים מוזיקה טובה, לצד בירה תוססת ואוכל משובח". מדמני מגלה כי יצא לו לעבוד לא מעט בלונדון, ומשם שאב את הרעיון: "התאהבתי בסצנה", הוא מספר, "זה היה חלום שתמיד רציתי להגשים".

777

המקום נקרא "ברשבע", כי מדמני מאמין במספר הקסם: "יש לנו שבעה סוגי בירות, ובתחילה רציתי שגם התמחור יהיה בכפולות של שבע, אבל זה לא הסתדר, אז ירדתי מזה". בסופו של דבר, האווירה של לונדון ניצחה, ובדיוק כמו ברחבי בריטניה, כך גם בראשון לציון – אנשים המסיימים את יום העבודה מגיעים אליו לבר ושותים כמה בירות.

התפריט שמוגש ב-"ברשבע" לא יובא מלונדון, ועל כן לא יגישו לכם פיש אנד צ'יפס או נקניקי דם, אבל מדמני כן הצליח להביא את המשפחה אל התפריט ואל הבר – קרובת משפחה אחת מכינה את הכבד קצוץ הנהדר, אחרת מכינה את הבורקסים, מדמני עצמו אחראי על הפוקאצ'ה המיוחד והפריך. עוד אפשר למצוא כופתאות בשר, מבחר טורטיות עם רוסטביף / גבינות / הודו ועוד.

מדמניאלון מדמני – מעבר חלק מאנרגיה לכוהל איכותי

מי שאמון על הבר הוא בנו של מדמני, שכבר מכיר את כל הטריקים והשטיקים בתעשייה, והוא מסביר לנו, כי מבחינת כהילים – יש כל מה שתמצאו בבר רגיל: מבחר סוגי וודקה, ג'ין, טקילה וויסקי, אולם הייחוד של המקום הוא בבירה (כשמו), ואפשר למצוא שבע בירות: מלכה בהירה ומלכה אדמונית, קסטיל רוז' וקסטיל טריפל, קרלסברג, טובורג ובירת הבית (גרמנית).

והמחירים? גם – שכונה. שווה לקפוץ, אפשר גם בפיג'מה ובכפכפים.

ברשבע, ביאליק 13, ראשון לציון. טלפון: 050-2872878

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן