Skip to content

קבר יוסף הועלה הלילה באש

לפנות בוקר פרצו מתפרעים פלסטינים לאתר והעלו אותו באש. כוחות הביטחון הפלסטינים הצליחו להדפם וסגרו את המקום. נזק כבד מאוד נגרם לאזור תפילת הנשים במקום. ראש המועצה האזורית שומרון: להחזיר מייד את צה"ל למתחם. צה"ל: נשפץ על חשבוננו. בישראל נערכים לקראת הפגנות יום הזעם עליו הכריזה תנועת החמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות פלסטינים התפרעו הלילה (שישי) במתחם קבר יוסף שבשכם והעלו אותו באש. במהלך הפרת הסדר התעמתו המתפרעים עם כוחות הביטחון הפלסטינים שהצליחו להדפם והשתלטו על האש. במהלך השריפה לא היו יהודים במקום. נכון לעכשיו מאבטחים הפלסטינים את האתר ופועלים למניעת נזק נוסף. מפרטים ראשונים עולה כי המתפרעים הביאו לקבר יוסף עצים שאותם הציתו במקום. עיקר הנזק הקשה נגרם לאזור תפילת הנשים.

מתחם קבר יוסף כבר הושחת על ידי הפלסטינים עם פרוץ האינתיפאדה השנייה באוקטובר 2000. אז חדרו הפלסטינים למתחם, השחיתו וחוללו את הקבר. באותו אירוע נפצע במהלך העימות לוחם מג"ב יוסף מדחת מירי הפלסטינים ודימם. מאחר שלא הייתה דרך לפנותו מיידית הוא גסס למוות. הוא פונה מהאתר לאחר פניית ראש המנהל האזרחי תת אלוף דב צדקה לג'יבריל רג'וב, אז מפקד כוחות הביטחון הפלסטיני. אלא שהפינוי נעשה מאוחר ידי ומדחת מצא את מותו בקבר. כשכוחות צה"ל חזרו והשתלטו על הקבר, הוא נמצא צבוע בירוק לאחר שפלסטינים שפרצו פנימה טענו כי המקום הנו אתר קדוש למוסלמים. במהלך השנים חולל הקבר עוד מספר פעמים כשמנגנוני הביטחון הפלסטינים הציבו עליו שמירה. הכניסה לקבר מתקיימת בתאום עם צה"ל שמתאם כל פעם כניסה מבוקרת של מתפללים.

גדר הקבר נפרצה ונעקרה ממקומה (צילום: תקשורת פלסטינית)
גדר הקבר נפרצה ונעקרה ממקומה (צילום: תקשורת פלסטינית)
צילום - תקשורת פלסטנית
צילום - תקשורת פלסטנית

דגן: להחזיר לאלתר את צה"ל למתחם. צה"ל: נשפץ את הקבר על חשבוננו

מדובר צה"ל נמסר  כי "במהלך הלילה התקהלו כמאה פלסטינים בסמוך למתחם קבר יוסף והציתו חלקים ממתחם הקבר. שוטרים פלסטינים הרחיקו את המתפרעים וכיבו את השריפה". דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל יפעל לשיפוץ המתחם על-מנת לאפשר כניסת מתפללים. צה"ל רואה אירוע זה בחומרה, יפעל לאתר ולעצור את המציתים ומגנה בתוקף כל פגיעה במקומות הקדושים".
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב הבוקר בזעם: "כיהודי אני חייב להביע זעזוע עמוק מהמעשה הנורא הזה. שאני מאמין שאין אדם מן העולם החופשי שלא יראה בו מעשה ברברי ונפשע. הצתת אחד המקומות הקדושים לעם היהודי. נכס היסטורי לעולם כולו".  דגן האשים את הרשות הפלסטינית ואמר ש"זוהי ברבריות של הרשות הפלשתינית והעומד בראשה. מעשה נוסף המוכיח שלא ניתן לסמוך על "הפרטנר" הזה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר לאלתר את כוחות צה"ל לקבר יוסף. שכן ברור שאם לא כן. אין מי שישמור על נכס צאן הברזל הזה עבורנו. האחריות היא שוב של אבו מאזן, מכחיש השואה, והוא צריך לתת את הדין על כך".

ההצתה באמצעות עצים שהביאו הפורעים (צילום: תקשורת ערבית)
ההצתה באמצעות עצים שהביאו הפורעים (צילום: תקשורת ערבית)
אין גבול לחוצפה - מציתי הקבר בצילום קבוצתי
אין גבול לחוצפה - מציתי הקבר בצילום קבוצתי

בישראל נערכת מערכת הביטחון לקראת יום הזעם שיערך היום, עליו הכריזה תנועת החמאס. שאר הפלגים הפלסטינים הודיעו שהם מתכוננים להיענות לקריאה להצטרף להפגנות, הפרות הסדר ולהתעמת תוך כך עם המשטרה, מג"ב וצה"ל. ההפגנות צפויות להתרחש לאחר סיום תפילות המוסלמים בשעות הצהריים ובמשטרת ירושלים הוחלט שלא לאפשר היום כניסת מתפללים לאל-אקצה שגילם פחות מ 50 שנה. במזרח ירושלים הופצו קריאות בין התושבים לצאת עם תום התפילות ולהתעמת עם כוחות הביטחון. קריאות דומות הופצו גם ברמאללה, בית לחם, שכם וחברון.
ברצועת עזה הודיע החמאס על תהלוכות זעם שתצאנה ממספר מוקדים מייד לאחר תפילות הצהרים אבל ישנה גם התכנות של תהלוכות שתצאנה לעבר גדר המערכת בשעות אחר הצהרים והערב. צה"ל נערך לקראת האפשרות בה שוב ינסו הפלסטינים להשחית ולעבור את גדר המערכת כפי שאירע באירועי הפרות הסדר השבוע שבמהלכם נהרגו 8 פלסטינים ועשרות רבות נפצעו.

כרוז שהפיץ ארגון החמאס הקורא לציבור הפלסטיני לצאת ליום הזעם
כרוז שהפיץ ארגון החמאס הקורא לציבור הפלסטיני לצאת ליום הזעם
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן