Skip to content

המחבל בתחנה המרכזית: בדואי תושב חורה שבנגב

זהות המחבל הותרה הבוקר לפרסום. נכבדי העדה הבדואית גינו את המעשה. על רקע הלינץ' שבוצע אמש, מפקד מחוז דרום הזהיר את הציבור לא לקחת את החוק לידים. בצפון עצרה משטרת ישראל מפירי סדר באום אל-פאחם ובירושלים נעצר פלסטיני שחילק סוכריות לאות שמחה על הפיגוע. הלווית לוחם גולני סמל עומרי לוי שנרצח בפיגוע, תתקיים היום בבית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זהותו של המחבל שחוסל אמש בתחנה המרכזית בבאר שבע הותרה היום (שני) לפרסום בידי השב"כ. מדובר בתושב ישראל, מוהנד חליל סלם אלעוקבי, בן 21, בדואי ישראלי תושב חורה שמצפון לבאר שבע.
מוצאה של אימו מרצועת עזה ומעמדה בישראל ניתן לה מתוקף איחוד משפחות בעקבות נישואיה לאזרח ישראלי. עוד עולה כי אל-עוקבי לא היה מוכר למשטרה וללא רקע בטחוני קודם.
על רקע פרסום זהותו של המחבל אשר ביצע את הפיגוע ונוטרל ע״י כוחות הביטחון אמש, שוחח מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב יורם הלוי עם ראשי ונכבדי העדה הבדואית בדרום. ״בישובי הדרום נשמר בכבוד הדו קיום בין האזרחים היהודים לאזרחים הבדויים המתגוררים זה לצד זה", אמר הלוי, "מיטב בני המגזר משרתים בצה״ל ובמשטרה ומסייעים לנו בשמירה על ביטחון המדינה. אסור להשליך מהתנהגות קיצונית של אדם יחיד על מגזר שלם אליו הוא משתייך״. הלוי הוסיף: ״את דו הקיום בישובי הנגב יש לשמר מכל משמר, זהו נכס אסטרטגי בחברה רב תרבותי כשלנו״. נכבדי ההנהגה הבדואית הגיבו לדבריו והוקיעו את אירועי האלימות והטרור ואמרו כי הם רואים בבני קהילתם אשר מעורבים באירועים כמי שעושים מעשה אסור, פסול ואף מזיק. ניצב הלוי אמר בהמשך כי ״כוחות משטרה גדולים הפרוסים בכל רחבי המחוז הדרומי ימשיכו בסיכול פעולות טרור ונטרול מפגעים בכדי למנוע פגיעה בחיי אדם. בפיגוע שאירע אמש בבאר שבע, כמו גם בפיגועים רבים שהתרחשו ברחבי הארץ בתקופה האחרונה, הוכח שוב כי ערנותם של אזרחים ותגובתם המהירה והנחושה של השוטרים מצילה חיים ומצמצת את היקף הפגיעה בנפש״. הלוי התייחס ללינץ' שבוצע באריתיראי בידי אזרחים משולהבי יצר נקם וקרא לציבור לגלות ערנות ולא לקחת בשום אופן את החוק לידיים. ״קיים שתוף פעולה אפקטיבי וחיוני בין האזרחים למשטרה. שיתוף פעולה זה הוכיח את עצמו לא אחת והציל חיי אדם רבים״.

המחבל: מוהנד חליל סלם אלעוקבי (צילום: שב"כ)
המחבל: מוהנד חליל סלם אלעוקבי (צילום: שב"כ)

הלווייתו של חייל צה"ל סמל עומרי לוי שנרצח בפיגוע, תתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין במושב שדי חמד. אמש לאחר היוודע דבר הפיגוע בתחנה המרכזית, יצאו מספר פלסטינים תושבי כפרי ירושלים המזרחית, בהפגנת שמחה. אחד מהם, ככול הנראה עובד עיריית ירושלים, נצפה כשהוא מחלק סוכריות לעוברים ושבים. הבוקר הוא נעצר בידי משטרת ירושלים והובא לחקירה.

פלסטיני (לובש חולצה ירוקה) נעצר הבוקר בחשד שחילק סוכריות לאות שמחה על הפיגוע בבאר שבע (צילום: תקשורת פלסטינית)
פלסטיני (לובש חולצה ירוקה) נעצר הבוקר בחשד שחילק סוכריות לאות שמחה על הפיגוע בבאר שבע (צילום: תקשורת פלסטינית)
יובא למנוחות בישובו - סמל עומרי לוי
יובא למנוחות בישובו - סמל עומרי לוי

ישראל מציעה לרשות להציב בהר הבית שוטרי חרש מטעמה

ישראל הציעה לרשות הפלסטינית להציב שוטרים ערבים בלבוש אזרחי במתחם הר הבית – כך דווח היום בעיתון "אל-ג'רידה", היוצא לאור בכוויית. על פי הדיווח, ההצעה הוצגה בפגישה חשאית בין בכירי מערכת הביטחון של הרשות הפלסטינית ושל ישראל, שנערכה ברמאללה ביום שבת האחרון. יצוין שכוחות משטרה ערבים בלבוש אזרחי הוצבו במתחם באופן דומה לפני פרוץ האינתיפאדה השנייה בשנת 2000.
ביום שבת האחרונה, עם היוודע יוזמת ממשלת צרפת להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את משרד החוץ למחות על נוסח ההצעה הצרפתית להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית. זאת, מאחר ולדבריו מדובר בהצעה "מופרכת מיסודה" והצהרתית בלבד. נתניהו העביר מסר לממשלת צרפת ואמר "כי אנחנו מצפים שיגנו את אוזלת היד של הוואקף בהר הבית. מי שהכניסו מטענים וירו זיקוקים היו הפלסטינים, שהפכו את הר הבית למחסן טרור והם שניסו לשנות בכך את הסטאטוס קוו".

מעצרי מבוקשים בגדה ומפירי סדר באום אל-פאחם

ובגדה המערבית פעלו הלילה צה"ל, שוטרי משטרת ש"י ולוחמי מג"ב ועצרו 20 מבוקשים לחקירה. 14 מהם חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.
בצפון פשטו שוטרי ובלשי תחנת עירון בפיקודו של סנ"צ רמי ידען מפקד תחנת אום אל-פאחם בסיוע כוחות יס"מ חוף צפון, שרת וירקון על בתיהם של 8 חשודים במעורבות בהפרות הסדר שאירעו בשבוע שעבר באום אל-פאחם שכללו יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר השוטרים.
סנ"צ ידען אמר כי "ארבעה מבין העצורים הינם קטינים" והוסיף ש"צפויים מעצרים נוספים". "משטרת מחוז חוף תגיע לכל החשודים המעורבים בהפס"ד ותמצה עימם את הדין", אמר מפקד התחנה. . הבוקר יבקשו חוקרי הצח"מ של מפלג ההונאות של מחוז חוף החוקר את אירועי ההפס"ד להאריך את מעצרם של החשודים בבימ"ש שלום עכו.

מעצרים באום אל-פאחם – פעילות שוטרי תחנת עירון (צילום חטיבת דובר המשטרה)

3 Comments

  1. sofar
    20 באוקטובר 2015 @ 9:00

    עמית,
    גידי זה הוא הסטרי בלי גבולות…שיקח פרוזאק, וגם לא בטוח שיעזור…!

  2. גידי
    19 באוקטובר 2015 @ 14:36

    הפתגם אומר שבדואי יכול להמתין לנקמה 40 שנה,החלק השני אומר שאין להאמין לבדואי ש-40 שנה נמצא בקבר …!
    הבדואים מזהים חולשה אצל היהודים ומנצלים זאת לכיבוש שטחים,בנייה בלתי חוקית,ולשת"פ עם דאעש בסיני,החמאס ועוד. השלטון החלש שלנו גורם להם לא להגיע לפשרה והסדרה של המחלוקות.אפילו מטווה בגין שהיה מרחיק לכת לא התקבל על ידם. כל פשרה מבחינתם זו חולשה שלנו לכן למה שיקבלו זאת.?
    אני מעריך שהיום לא רחוק בו היהודים יחליטו לשים לזה סוף .
    אימו של הרוצח היא בכלל מעזה ואיחוד משפחות (יהודים מטומטמים)גרם לה להמליט כלב זה. כל מי שעניים בראשו יודע שהוא לא כלב שוטה אלא תוצר של דת הסתה ותרבות . מי ששואף חיים בארץ הזו יודע שלא הכיבוש ולא חוסר התקווה הזינו את הרוצח.
    כל קשקוש מתנשא של עייפי נפש על אפליה,כיבוש,תקציבים,וזכויות ,תקווה ועתיד מבלבל את הבדואים.לידיעת כל הסמולנים ההזויים יש להם תקווה ולכן הם מבצעים את מעשיהם .תקוותם היא שיצליחו לחסל אותנו או להבריחנו לברלין או שנתאסלם.

    • עמית מנדלזון
      19 באוקטובר 2015 @ 14:39

      למה לא, תסית כנגד הבדואים עכשיו, שכולם ירצחו את כולם כל הזמן ואחר כך תבכה שתחטוף כדור טועה מקצין היסטרי במקום ציבורי. המצב לא מספיק מסובך שעל סמך בדואי אחד אתה קובע מסקנות לגבי כולם ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן