Skip to content

"חוקי הפשע" – ג'וני דפ שקט שקט, אבל רצחני

בסרט "חוקי הפשע" חבורה של אנשים שמקריבים את חייהם עבור מניאק אלים, כנראה מתוך פחד או נאמנות, שאינם מצויינים בסרט. אבל זה לא מספיק - גם לא דמותו של ג'וני דפ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ג'וני דפ בילה את רוב העשור האחרון ויותר בגילום דמויות פנטסטיות, החל בקפטן ג'ק ספארו ("שודדי הקריביים"), המשך בווילי וונקה ("ווילי וונקה ומפעל השוקולד") וכלה בכובען המטורף ("אליס בארץ הפלאות").

"חוקי הפשע" - הקרחת של דפ מפחידה יותר מהדמות
"חוקי הפשע" - הקרחת של דפ מפחידה יותר מהדמות

בסרט "חוקי הפשע", דפ נכנס לנעליו של גנגסטר מפורסם מהעיר בוסטון, ג'יימס "וויטי" בולג'ר, שאמור לסמן את חזרתו של דפ לעולם האמיתי. אל תאמינו לזה.

בולג'ר, כפי שהוא מתואר בסרטו של סקוט קופר ("אחים בדם"), הוא הכלאה היברידית של אדם הנראה כזיקית ואופי של ארכי-נבל מדרום בוסטון. עיניו חלולות, ראשו מקריח והתנהגותו מאיימת, קטלנית, אך שקטה. דמותו של דפ נראית בדיונית בדיוק כמו ספארו או וונקה.

הכוונות אכן כנות, לנסות ולחקות את בולג'ר האמיתי, שרצח אינספור אנשים והנהיג את עולם הפשע של בוסטון בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת. דפ בהחלט מצטייר פסיכוטי, כאדם שיכול בבוקר בהיר לחנוק נער צעיר ומיד לאחר מכן להודיע לסגניו "ארוחת ערב בעוד שעה".

ברם, המשחק מגוחך, ובהחלט לא עושה טוב לסרט שמנסה להעביר לצופים את דמותו של האיש המפחיד. בולג'ר שם רק כאדם שמנסה להכניס קצת תיבול לסרט בין הרג אחד למשנהו.

קופר שוטף את הסרט בצללים כהים ובאווירה קודרת. פנסי הרחוב עמומים, פנים הדירות והחדרים דלילים ולא מסבירים פנים. זה אינו סרט גנגסטרים של מרטין סקורסזה, שמונע בהילוך גבוה ובריגושים ויזואליים. הבולג'ר האמיתי התראיין לאחרונה (בתוכנית "60 דקות"), וטען שבזבז את חייו, ובמכתב מהכלא לתלמידי תיכון, הזכיר כי הסרט "חיי פשע" יוודא שעליהם להבין זאת. לצופים אחסוך כבר עכשיו – בזבוז זמן.

במאי הסרט מתקרב לענות על השאלה הקריטית של "מדוע בולג'ר עשה זאת", וגם למה לספר את הסיפור הזה בכלל, ובדרך אף נוגע במערכות היחסים של בולג'ר עם סוכן ה-FBI, ג'ון קונולי (ג'ואל אדגרטון, "עבירה"), בחור מבוסטון שהגן על בולג'ר כ"מודיע", אבל במקביל נשאר נאמן לחבר הילדות שלו, על חשבון האינטרסים של הסוכנות הפדראלית.

החלקים המעניינים ביותר של הסרט אינם קשורים לבולג'ר כלל, אלא לפוליטיקה הפנימית ב-FBI ולפיתוח הבגידה של קונולי על פני האינטרסים המקצועיים והאישיים שלו, כדי לקדם את בולג'ר. החברות בין אנשי הכנופיה – כולם ילידי דרום בוסטון, יישארו נאמנים בכל מצב, גם כאשר בולג'ר הסוציופת לא מבין כיצד לתגמל חזרה את עמיתיו.

בהתאם לשאלה לעיל, גם את המניעים של קונולי אי אפשר להבין, ונראה כי אדגרטון מנסה להדחיק את המבטא האוסטרלי שלו ולאמץ מבטא דרום בוסטוני על חשבון דמותו (כנ"ל לגבי בנדיקט קמברבאץ' הבריטי, המגלם את אחיו של בולג'ר).

בסופו של דבר, אנו נשארים עם סרט על חבורה של אנשים שמקריבים את חייהם עבור מניאק אלים, מתוך פחד או נאמנות או כל סיבה שאינה מצוינת בסרט. אבל זה לא מספיק – גם לא בציון הסרט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן