Skip to content

סטנדרטים חדשים בעולם הג'אז

מופע ראשון בסדרת החורף של "לא סטנדרטים" באכסניה התל אביבית לסצנת הג'אז "שבלול" בנמל, אורחת – אמל מורקוס. שני, 26.10.2015. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל. האמת, זה היה ערב קלאסי שכזה, לקוח מתוך סצנה של סרט קולנוע, נמל תל אביב, גשם, מועדון בר סולידי וקטן, דלתו פתוחה אל האוויר שבחוץ ומאפשרת להמיית הגלים וטפטוף […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מופע ראשון בסדרת החורף של "לא סטנדרטים" באכסניה התל אביבית לסצנת הג'אז "שבלול" בנמל, אורחת – אמל מורקוס. שני, 26.10.2015. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

אמל מורקוס. צילום: יובל אראל
אמל מורקוס. צילום: יובל אראל

האמת, זה היה ערב קלאסי שכזה, לקוח מתוך סצנה של סרט קולנוע, נמל תל אביב, גשם, מועדון בר סולידי וקטן, דלתו פתוחה אל האוויר שבחוץ ומאפשרת להמיית הגלים וטפטוף הגשם להוות מצע חרישי למוזיקת הג'אז המושקעת הנשמעת מבעד לרמקולים, קהל מתחיל לזרום פנימה, לא הרבה, כמה עשרות, האמת, לא צריך יותר, מופע חצי אינטימי, בירות וכוסות תה חם עוברות אל השולחנות, כאילו חורף באמצע הסתיו, בעוד מספר רגעים הרכב הנגנים יעלה לבמה שבפאתי המועדון והמופע הצפוי יתחיל, רגעים אחרונים עם הבירה והזיתים ואני מפנה את כיוון המושב מהבר לעבר הבמה…

סדרת ההופעות "לא סטנדרטים" מבוססת על מסורת של אירוח אמנים איכותיים ופופולאריים מתחומים מוזיקליים שונים בתוך אנסמבל נגני ג'אז מובילים. כל הרעיון העומד מאחורי סדרת ההופעות "לא סטנדרטים" המופקת בידי אצ'ה בר, מנהל המועדון הירושלמי "אנסמבל צוללת צהובה" נבע מתוך רצון לחלוק את שיתוף הפעולה המרגש עם קהל מאזינים רחב.

הסדרה המתקיימת לסירוגין בירושלים ותל אביב נחתה בשנה שעברה במועדון האזור התל אביבי, אז הספקתי לחוות שניים מתוך סדרת המופעים, מפגש עם אלון אולארצ'יק ומפגש נוסף עם אפרת גוש. העונה הזו היא מתארחת במועדון "שבלול" בנמל תל אביב הנחשב כמעוז הג'אז המקומי.

לקראת השעה תשע וחצי עלו חברי ההרכב, תומר בר (הבן של) הוא המנהל האמנותי ומעבד הסדרה, בפסנתר, יוראי אורון בקונטרבס, ועופרי נחמיה על התופים ופתחו בקטע אינסטרומנטלי מצוין במהלכו הוצגו יכולותיהם המצוינות בז'אנר כנגנים וירטואוזים וכצוות מגובש, אורחת הערב הייתה הזמרת והשחקנית הערביה ישראלית אמל מורקוס מכפר יאסיף, אמל מוכרת ברחבי העולם ואף שתפה פעולה עם מוזיקאים בעלי שם כמרסדס סוסה, רוברט וואיט, ג'ואן באאז, גליקרה ועוד.

ההפקה המוסיקלית והעיבוד שתומר ערך לשיריה של אמל עשו רק טוב לחומרים באשר השילוב והעיבוד בין הצבע הימתיכוני כפרי ערבי המושרש בשירתה ומושפע בין היתר ממבצעות סמי מיתולוגיות כפיירוז ועוד אל תוככי הג'אז על ריבוי מקצביו ואלתורי הכלים הפך את השירים המוכרים של אמל ליצירות חדשות בעלות צבעים אוניברסליים.

צבע הקול של אמל הנעטף בפרצי הצלילים שהנגישו תומר, יוראי ועופרי הוביל את הערב לחוויה שמיעתית מצויינת, בתוך תוכי כבר לקחתי את החוויה המתומצתת הזו הלאה והגדרתיה כפתיח מצוין לקראת שני פסטיבלי ג'אז המתוכננים "ליפול" עלינו, הראשון בתל אביב והשני בירושלים, נראה כי החורף הזה הוא החורף של עולם הג'אז, סוגה עילאית.

זו ההזדמנות להכריז על המופעים הבאים בסדרה, קבלו זו כהמלצה אישית

יונתן רזאל יתארח וירגש בתחילת חודש נובמבר:

5.11 – יום חמישי – צוללת צהובה – 50-60 ש"ח – 20:30 דלתות, 21:30 הופעה

8.11 – יום ראשון – שבלול תל אביב – 50-60 ש"ח – 20:30 דלתות, 21:30 הופעה

בהמשך מאור כהן יתארח לקראת סוף השנה האזרחית עם שיריו הגדולים בעיבודי ג'אז מיוחדים:

24.12 – יום חמישי – צוללת צהובה – 50-60 ש"ח – 20:30 דלתות, 21:30 הופעה

25.12 – יום שישי – שבלול תל אביב – 50-60 ש"ח – 12:30 דלתות, 13:30 הופעה

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן