Skip to content

מתווה הגז: מעצרים אלימים ועשרות אלפי מפגינים זועמים בהפגנה תחת גשם סוחף

עשרות אלפי מפגינים ברחבי המדינה יצאו הערב כנגד הפעלת סעיף 52 בידי נתניהו ואישור מתווה הגז באמצעותו. "כחולן ברח, דרעי נטש ורק ביבי דוהר" קראו המפגינים וגם: "נתניהו ודרעי מסריחים משחיתות". 13 מפגינים נעצרו. 10 בתל אביב ו-3 בבאר שבע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפי בני אדם משתתפים הערב (שבת) בהפגנות סוערות בראש העין, קריית שמונה, ירושלים ותל אביב כנגד מתווה הגז שאותו מתכוון להעביר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שקיבל לידיו את משרד הכלכלה מידי השר אריה דרעי (ש"ס) שהתפטר על מנת שנתניהו יוכל להעביר אתווה הגז כפי שהתגבש ולעקוף באמצעות סעיף 52 את הממונה על ההגבלים העסקיים שגם הוא התפטר לאחר וסירב לאפשר למתווה לעבור כפי שהוא. שלשום הודיע נתניהו ליו"ר וועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל (מחנה ציוני) כי כשר הכלכלה בכוונתו להפעיל מיד את הסעיף.
בתל אביב פרצו עימותים אלימים ודחיפות הדדיות בין משטרת ישראל לכ-15 אלף מפגינים כשלטענת המשטרה הושלך בקבוק זכוכית לעבר שוטריה, דבר שגרם להתחלת מעצרים.10 מפגינים נעצרו בתל ו 3 מפגינים נעצרו בבאר שבע.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

המפגינים עצמם כשהם נושאים שלטים ובהם נכתב בין השאר: "נתניהו ודרעי מסריחים משחיתות", כחלון ברח, דרעי נטש רק ביבי דוהר" ו – "אני לא הצבעתי לתשובה", ניסו בגשם בשוטף לרדת לנתיבי אילון על מנת לחסום אותם והמשטרה מנעה זו מהם. "הון, שלטון, עולם תחתון" הייתה הקריאה שזעקו ההמונים שוב ושוב.
בירושלים צעדו כ 500 מפגינים מגן הסוס עד בית ראש הממשלה ובחיפה נאספו כשלוש מאות מפגינים במרכז הכרמל כשהם נושאים שלטים ובהם נכתב: "שקיפות זו לא שחיתות, הגז הזה שלנו", ו- "הון – שלטון – עולם תחתון".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך המחאה שמתקיימת כעת בתל אביב כנגד מתווה הגז בחרו מספר מפגינים שלא להישמע להוראות השוטרים והפרו את הסדר הציבורי. כוחות המשטרה שבמקום עצרו 10 מתפרעים". ועוד: "השוטרים חוסמים כעת את דרכם של המפגינים שמנסים לפרוץ את החסימות על מנת לסגור את נתיבי איילון לתנועה. המשטרה תאפשר לקבוצות ויחידים להביע את מחאתם אך לא תאפשר להפר את הסדר הציבורי וחסימת צירי תנועה", מסר הדובר. בבאר שבע נעצרו 3 מפגינים בטענה כי תקפו שוטרים. דובר משטרת מרחב הדרום מסר כי "הערב בתום מחאת הגז בבאר שבע, הפגנה שהייתה באישור, חסמו שלושה מפגינים את כביש שדרות רגר -מרכז המורים וסירבו להתפנות למרות בקשת השוטרים לאור הפרת תנאי המחאה והפרעה לתנועה תוך סיכון חייהם וחיי משתמשי הדרך האחרים. השלושה, בשנות ה-20 לחייהם תושבי המרכז ובאר שבע, סירבו להתפנות מהכביש ותקפו את השוטרים שפעלו במקום. השוטרים עצרו את השלושה תוך שימוש באמצעים והעבירו אותם לחקירה בתחנת באר שבע".  סגן מפקד תחנת באר שבע סנ״צ אילן שושן ציין כי "המשטרה ערה לצורך הציבורי לבטא מחאה, יתרה מכך היא מכבדת מאפשרת ומאבטחת את ציבור המוחים באופן שוויוני, יהא  המגזר אליו הם משתייכים אשר יהא, יחד עם זאת מי שיפר את החוק ויפעל באלימות יתקל באכיפה ובאפס סובלנות".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

1 Comment

  1. ברי
    8 בנובמבר 2015 @ 5:26

    שוטרים מטומטמים עם שכר עלוב, ההפגנה היא לטובת העם, אתם צריכים להצטרף ולא להפריע, טובת העם היא גם טוב טובתכם…..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן