Skip to content

חדשות קולינריה: יין, חומץ, חטיף ולחם

מדפי המזון ומוצרי המטבח בישראל מתחדשים ללא הרף: יינות חדשים, לחם ללא גלוטן, חומצי פירות וחטיפי חורף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יקב הרי גליל השיק את יינות הסתיו

יקב "הרי גליל" השיק שלושה יינות במסגרת בית פתוח שקיים במסעדת "פאסטל", הממוקמת בלב האגף החדש של מוזיאון תל אביב. באי האירוע זכו לטעימות מהיינות אביבים 2014, גראנש נואר 2013 וגליל ויונייה 2014.

אביבים 2014, גרנאש נואר 2013, גליל ויונייה 2014

אביבים 2014 מורכב מהזנים שרדונה (86%) וויונייה (14%) הגדלים בהרי הגליל העליון. היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי חדשות והתיישן על משקעי השמרים במשך חמישה חודשים. יינן היקב מציין, כי "ליין צבע זהבהב בוהק, בעל ניחוחות עשירים של תפוח ירוק, אגס ואפרסק לבן עם רמיזות לחמאה ווניל. ליין חמיצות נעימה ומאוזנת וסיומת ארוכה ומלטפת". מחיר: 78 שקל.

גרנאש נואר 2013 מורכב מ-100% ענבי גרנאש שמגיעים מהרי הגליל העליון. סגנון העשייה כלל תסיסה על קליפות בטמפרטורה של כ-28 מעלות צלזיוס במשך 10-20 יום. תסיסה מלולקטית מלאה, כשנה יישון בחביות עץ אלון צרפתי. באשר ליין, מסביר יינן היקב, כי "גרנאש נואר 2013 הוא יין בעל צבע ארגמן בוהק, ניחוחות דובדבן אדום, קונפיטורת פטל ומי ורדים לצד בשומות של תבלינים ואדמה. ליין גוף מלא מרקם קטיפתי עם חמיצות עדינה ומאוזנת וסיומת ארוכה". מחיר: 70 שקל.

גליל ויונייה 2014 מורכב מהזן ויונייה.הענבים מקורם בכרם יראון שבהרי הגליל העליון. תהליך הייצור: 80% מהיין תסס תסיסה קרה במכלי נירוסטה ו-20% תסס בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. היין שתסס בחביות, התיישן עלהשמרים במשך ארבעה חודשים. התסיסה הקרה איפשרה לשמר את הניחוחות הטריים של הזן, בעוד שליין בחביות נוספו ניחוחות עץ ושמרים. על סגנון היין מספר יינן היקב, כי "ליין צבע זהוב, בעל חמיצות נעימה ומאוזנת. בשומות של תפוח ירוק, משמש, אפרסק לבן וגרידת לימון המשולבים עם ניחוחות של חמאה ואגוזים קלויים. ליין מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה". מחיר: 60 שקל.

"אסם" משיקה חטיפי חורף מצופים שוקולד

לאור הביקוש, פינוקי השוקולד הקטנטנים ומיני פתיבר מצופים שוקולד חוזרים גם השנה, והפעם מפתיעה ומחדשת "אסם" עם תוספת מיוחדת-מלוחה-מתקתקה, אותה מבקשים הצרכנים כבר שנים… בייגלה שטוחים מצופים שוקולד!

נבחרת חטיפי החורף של חברת "אסם"

הנשנוש החדש, יושק במהדורה מוגבלת בשני טעמים: בייגלה שטוחים בשני טעמים חדשים שוקולד חלב ושוקולד מריר. מהדורת מיני פתי-בר חוזרת לפנק בטעמי שוקולד חלב ושוקולד לבן. שילוב מנצח של חטיפים אסם אהובים ואהבה לשוקולד הניבו תוצאה נפלאה: נשנוש מפנק לחורף הקרוב.

כמה: מיני פתיבר מצופה שוקולד – 70 גרם, שטוחים שוקולד – 50 גרם: 6.40 שקלים, אם כי אפשר למצוא מבצעים של שתי חבילות ב-10 שקלים

איפה: בכל רשתות השיווק, במהדורה מוגבלת

דעת הטועם: החטיפים השונים מגיעים באריזות אישיות וחמודות. הטעם משתנה בהתאם להעדפה אישית, כך שבקרב הטועמים היו שהעדיפו את הבייגלה השטוחים בטעם שוקולד מריר ואילו אחרים העדיפו את טעם שוקולד החלב. כנ"ל לגבי פתי בר – אין דעת תמימים אחידה.

"טעמים" משיק סדרת חומץ פירות

מותג "טעמים", המתמחה בשמן זית וחומצים, של חברת "ג.מ. טעם הארץ", משיק בימים אלה סדרה מיוחדת של חומצי פירות, משולבים במחית הפרי, בשלושה טעמים אקזוטיים: מנגו, פסיפלורה ופירות יער עם תות.

סדרת חומצי הפירות של מותג "טעמים"

חומצי הפירות מופקים מהפירות עצמם ומשולבים במחית של הפרי, המעניקים לחומצים ארומתיות וטעמים עשירים ומיוחדים. ניתן להכין ולשדרג באמצעות החומצים רטבים ומרינדות ועוד מגוון מטעמים במטבח, כגון – סלטי עלים וירקות (לדוגמה – סלט עלים בתוספת חתיכות פרי), מנות עוף ובשר (כגון חזה אווז ברוטב פירות יער), מנות אנטי-פסטי, פסטות, לשלב עם גבינות קשות, סלטי פירות וקינוחים (להכנת סירופ מעל החביתיות / פבלובה / שטרודל ועוד).

חומצי הפירות בעלי רמת חומציות של 5%. סדרת החומצים משווקת בבקבוקי זכוכית מעוצבים, המתאימים להגשה לשולחן.

כמה: 20 שקל לבקבוק של 250 מ"ל

איפה: ברשתות השיווק, מעדניות נבחרות ובתי טבע

דעת הטועם: החומצים מגיעים בבקבוקים מעוצבים, נאים ונוחים לשימוש. וריחם חד, נקי ומאוד מאפיין את הפרי. גם טעמם מעקצץ בדיוק כמו שצריך, ומוסיף תיבול נהדר למגוון המנות.

"בר אל" משיקה לחם כפרי המשלב קמח טף

"בר אל" משיקה לחם כפרי המשלב קמח טףחברת "בר אל", המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים ללא גלוטן, מרחיבה את קטגוריית הלחמים ומשיקה פיתוח של לחם חדש – לחם בניחוח כפרי ללא גלוטן, המשלב קמח טף, עשיר בערכים תזונתיים, ומקנה לו את צבעו הכהה.

לחם כפרי המשלב קמח טף של חברת "בר אל"

הטף הינו דגן שמקורו באתיופיה ואריתריאה, אשר באמצעותו מכינים את הלחם האתיופי המסורתי – אינג'ירה. קמח טף נחשב לסופר-פוד (מזון על). ב-100 גרם טף יש את כל 8 חומצות האמינו שהאדם זקוק להן, וכמות חלבון וסידן כמו ב-10 ביצים. כמו כן, הטף עשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים, ברזל, חלבון, מגנזיום וסידן, והוא קל לעיכול.

עפרי בר-מאיר, מנהלת השיווק של החברה, מציינת כי החברה עובדת כל העת על פיתוחים וחידושים בתחום הללא גלוטן על מנת לתת פתרונות טובות וראויים לחולי הצליאק ולכל מי שמבקש להפחית בצריכת הגלוטן. הלחם החדש – לחם בניחוח כפרי, מספרת בר-מאיר, הגיע לאור בקשות מהשוק לייצר לחם גם ללא גלוטן וגם טבעוני.

הלחם מוצע פרוס, במשקל 500 גרם, ומלבד היותו ללא גלוטן, הוא גם ללא תוספת סוכר, ללא כולסטרול, ללא שומן טראנס, ללא לקטוז וקזאין וללא ביצים. כך שהוא מתאים גם לטבעונים. הלחם החדש מצטרף לסדרת מוצרי מאפה ללא גלוטן של בר-אל, בהם – מגוון לחמים, לחמניות, פיתות, ג'בטות, באגטים, לחם קל עם גרעיני צ'יה ועוד.

כמה: 19 שקל לאריזה במשקל 500 גרם

איפה: ברשת יינות ביתן, שופרסל (מחלקות Green), אושר עד ובבתי טבע ברחבי הארץ

דעת הטועם: הלחם ניתן להקפאה ולהפשרה בקלות רבה למדי. מרקמו רך וטרי, ואיכותו כשל לחם אמיתי לכל הדבר. מומלץ ביותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן