Skip to content

השגריר דנון: נבטל את ההחלטה המבישה של האיחוד האירופי

אמש ציין האו"ם 40 שנה לנאום ההיסטורי של שגריר ישראל באו"ם, חיים הרצוג, נגד החלטת האו"ם 3379, מתאריך 10.11.1975, שהשוותה את הציונות לגזענות. האירוע היה הזדמנות נוספת לתקוף את החלטת האיחוד האירופי מאתמול, לסמן את תוצרת ההתנחלויות, בתוויות נפרדות

"כמו שביטלנו את ההחלטה הגזענית באו"ם לפני שנים, כך נבטל את ההחלטה המבישה הזאת כעת". כך אמר אמש שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, באירוע שבו ציין ארגון האומות המאוחדות 40 שנה לנאום ההיסטורי של חיים הרצוג, אז שגריר ישראל באו"ם, נגד החלטת האו"ם  3379, מתאריך 10.11.1975, שהשוותה את הציונות לגזענות. השגריר דנון התייחס להחלטת האיחוד האירופי לסמן את תוצרת ההתנחלויות בסימון נפרד.

 באירוע השתתפו מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי;  מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון; בניו של הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל – יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ותא"ל (במיל') מייק הרצוג; שגריר ישראל  באו"ם, דני דנון; שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאוור ועוד.

משתתפי האירוע אמש (צילום: ליאו סורל)
משתתפי האירוע אמש (צילום: ליאו סורל)

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פתח את האירוע ואמר: "40 שנה אחרי ההחלטה שהגדירה את הציונות כגזענות, מדינת ישראל מקיימת מפגן כוח דיפלומטי באו״ם, שמבהיר כי הציונות היא לא מילה גסה. היא ערך יסוד של מדינת ישראל. במיוחד היום, על רקע ההחלטה החשוכה של האיחוד האירופי לסימון מוצרים מישראל. אנו עומדים איתן מול הקהילה הבינלאומית ואומרים בקול ברור- כמו שביטלנו את ההחלטה הגזענית באו"ם לפני שנים, כך נבטל את ההחלטה המבישה הזאת כעת".

 ח"כ יצחק הרצוג, ראש האופוזיציה  ובנו של הנשיא לשעבר הרצוג, אמר: "אנחנו כאן היום ואומרים שלא נהיה מוכנים יותר לקבל את החתירה תחת זכותה הטבעית של ישראל. זה קורה בקמפוסים, באולמות ההרצאות, בכלכלה , בפוליטיקה ובתרבות. אומות העולם צריכות לקבל שישראל נמצאת כדי להישאר. אנחנו לא נסכים שימשיכו לאתגר ולבחון את שאלת קיומה של מדינת ישראל. מאסנו בתיוגים, בחרמות, בהרחקה ממשפחת האומות. לא נהיה מוכנים להיות מסומנים עוד כ'משהו שונה'. אנו מבקשים להיות אומה מנהיגה במשפחת האומות. יש לנו סיפור מופלא לספר ומורשת עצומה לתרום מתוכה לאנושות כולה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בסרטון ששודר באירוע: "דמותו של השגריר חיים הרצוג קורע לגזרים את חתיכת הנייר המבישה חקוקה בזיכרון הקולקטיבי של דור שלם של ישראלים. לא היה לו רוב בעצרת הכללית, ההיפך הוא הנכון. אך הוא עמד בגאווה מול הצביעות, מול הציניות והאנטישמיות המוחלטת. הוא הגן על העם היהודי, הוא הגן על הצדק והוא הגן על האמת, על העקרונות הראשונים האמתיים שעליהם הושתת האו"ם. המעשה האמיץ ורב-העצמה שלו ממשיך להוות דוגמה לכולנו".

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אמר: "המוניטין של האו"ם נפגע קשות כשהוא אימץ את החלטה מספר 3379, במיוחד בקרב הקהילה היהודית בישראל ובתפוצות. בעוד אנו זוכרים את מילותיו של חיים הרצוג, אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול למען שמירה על העקרונות עליהם מושתת האו"ם: לפעול למען סובלנות ולחיות יחד בשלום כשכנים טובים."

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר:  "אנו כאן היום כדי להבטיח שנעשה את כל שביכולתנו כדי לסכל כל ניסיון לחטוף את בימת  האו"ם למטרות זדוניות. אין ברית חזקה יותר מזאת שישראל חולקת עם ארה"ב, הזמנים משתנים אבל דבר אחד נותר קבוע: תמיכתה של ארה"ב בחזונה ובביטחונה של ישראל. לכן נמשיך לעמוד לצדה של ישראל בכל פורום באו"ם ונמשיך להתנגד לכל ניסיון של דה לגיטימציה נגד ישראל. "

 שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאוור: "כאן באומות המאוחדות בקושי עובר יום שבו אין ניסיון לגנות את ישראל, או לבודד אותה ממה שמדינות אחרות רואות כעניינים שגרתיים. לעולם לא נפסיק להילחם עבור ישראל כדי שגם היא תזכה ליחס שווה כמו כל מדינה אחרת."

 תא"ל (במיל.) מיכאל (מייק) הרצוג, בנו של הנשיא לשעבר הרצוג: ״המסר של אבי ז״ל תקף היום כפי שהיה לפני ארבעים שנה, והוא: לגיטימי לבקר את מדיניות ישראל. אנו הישראלים, החיים בדמוקרטיה תוססת עושים זאת כל הזמן. אך לא לגיטימי להציב סימן שאלה על זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ככל העמים״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן