Skip to content

איבדתם את הזכות לצעוק אנטישמיות

הוא יהודי אבל הוא לא היה ממש מודע לזה, הוא משכיל, חריף ועצבני. בריטי כשר למהדרין. הראיתי לו את הראיון של יאיר לפיד ב- BBC ומיד נשרף הפיוז והלשון השתחררה. ויצא המונולוג הבא, אותו ניסיתי לתרגם כמיטב יכולתי...
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אני אחרים את מי שאני רוצה FreeImages.com/Sevilen Milev

"או קי, אם לא יסומנו מוצרים שמיוצרים בשטחים, אצטרך להחרים כל תוצרת ישראלית שהיא. ואל תמרחו אותי בטכנולוגיה שלכם, כי אני אחרים מה שנוח לי לא מה שנוח לכם. מעבר לזה, שאין מוצר שאין לו מקביל או תחליף בעולם המודרני, ואם ארצה להחרים את המעבדים של אינטל שפותחו בישראל להזכירכם יש מעבדים שלא פותחו בישראל. אז אם לא תאמרו לי היכן מיוצר/מפותח/מגודל/מטופח מוצר כלשהו, פשוט אחרים את כל התוצרת הישראלית. תפוזים יש בספרד, פומלות נהדרות מגיעות לאירופה מסין, עגבניות מגיעות מצפון אפריקה וכו…

בניגוד לכם אני חי בדמוקרטיה ויש לי הזכות הבסיסית להחליט היכן אבזבז את כספי, מבחינתי זו הצהרה פוליטית לכל דבר. לא אקנה מוצר חקלאות ספרדי כשהחקלאים סביבי רעבים, ולא אקנה מוצר של קולונליאליזם אלים, גזעני ודתי מטורף. ואם לא תאפשרו לי להבדיל, זו תהיה הבעיה שלכם, ואני לא לבד.

אז תחסכו ממני את הסרטים המטופשים שלכם בפייסבוק אני אחרים מה שאני רוצה. שלא תעזו לקרוא לי צבוע. אני לא מתנחל בשום מקום וימי הקולוניאליזם האירופי חלפו עברו להם זה מכבר. גם סבתא שלי לא הכירה את אוליבר קרומוול.

ואתם לא תקראו לי אנטישמי, איבדתם את הזכות, ניגנתם בכינור הזה כל כך הרבה שנקרעו לו כל המיתרים הפסקתם להבדיל מהי ביקורת לגיטימית ומה לא. אנחנו כופפנו ראש 48 שנה שנה וצפינו כיצד משטר אפרטהייד קלאסי מתפתח בישראל, וכל פעם שמישהו צייץ צרחתם במקהילה "אנטישמיים". אז, זהו הגענו לנקודה שאנחנו כבר לא מתרגשים מהכינוי הזה. אפרטהייד הוא אפרטהייד הוא אפרטהייד ודין ישראל בדיוק כמו דין דרום אפריקה. אנחנו לא מאשימים את כל הישראלים אבל אם אתם מסרבים להסגיר את הפושעים האמיתיים (דהיינו לסמן תוצרתם) אז אתם שותפים לפשע ואשמים בדיוק כמותם.

אתם יוצאים למתקפה רבתי בצעקה: אנטישמיות? כל כך נמוך הצלחתם לרדת שאתם לא מצליחים לזכור שגם הפלשתינים הם שמיים, אבל הגרוע מכל הוא שאתם לא מצליחים לראות, שאתם עושים להם בדיוק מה שעשו לכם.

זה לא אתם ? זה הממשלה ? מוזר כי אני רואה ישראלים, אנשים פרטיים, יוצאים להגנת המדיניות הפשיסטית של הממשלה שלהם וצורחים כמו כולם: אנטישמיים. זה אנשים פרטיים, זה אתם הישראלים, אתם שמשרתים בצבא ולא יודעים לומר: לא , את זה אני לא אעשה. ומחר שתתיצבו מול בית הדין הבינלאומי האם תאמרו: "רק ביצעתי פקודות?" בדיוק כמו הגרמנים?
לא אני לא רוצה להגיע לשם אז אני מחרים, כלכלית, ואתם מונעים ממני את הזכות הזו אז כולכם תשלמו.

ואם כבר מדברים על אנטישמיות אז, לא אין כאן אנטישמיות יש כאן ציבור שלם בכל העולם שלא מוכן לאכול יותר את ה"לוקשן" שאתם מאכילים אותו. והניגון העצוב של העם היהודי כבר לא גורם לו להזיל דמעה. כי אתם גוררים אותנו לתוך הביצה המצחינה שטיפחתם. הפלשתינים אשמים ? המדיה לא מראה ? דוקרים אתכם? דורסים אתכם ? הם מסיתים ?
על מי אתם מנסים לעבוד? שאישה זקנה יוצאת לרצוח יהודים זה לא בגלל שהיא רוצה להיות שהדה, כי בגילה גם 72 בתולים לא יעזרו, וילדים שזורקים אבנים זה לא בדיוק ארגון טרור מאורגן. זה הכל עבודה שלכם. אל דאגה המדיה מציגה הכל, היא מציגה את הדריסות היא מציגה את הדקירות אבל היא גם מציגה חיילים מכים ילדים קטנים, היא מציגה התעללות, היא מציגה את המתנחלים המטורללים שלכם, היא מציגה הכל. זה הכל עבודה שלכם, עבודה של הממשלה שלכם בה אתם בוחרים פעם אחר פעם, ואתם אפילו לא מקשיבים לראשי מערכת הביטחון שלכם אתם מקשיבים רק לפיהרר, וגם אנחנו נאלצים להקשיב לו לנוכל, הוא בכל חור בכל מקום מפיץ את המנטרה המחורבנת שלו, שברור לכולם שגם הוא לא מאמין בה. ודווקא אלו שלהם הוא קורא מסיתים, קולם לא נשמע .

רוצים בית מקדש? רוצים קולוניאליזם? רוצים לשלוט על עם אחר לנצח? יש לזה מחיר והמחיר יכול להיות מינימלי, היינו חרם על מוצרי הקולוניות, אותם אנו רואים כלא חוקיות ואנחנו נתמכים בחוק הבינלאומי, אותו אתם מפרשים לנוחותכם, ועובדה, גם אתם לא מעזים לספח את השטחים הללו באופן רשמי. והמחיר גם יכול להיות מקסימלי והוא יגיע.

התערבות בענייניכם הפנימיים? יש לכם באמת חוצפה. אתם שמפיצים בעולם שאירופה מתאסלמת ואנטישמיות מאבדת פרופורציה, אתם שמנסים לשכנע אזרחים מכל מדינות אירופה לברוח ולבוא אליכם (כדי להיות שותפים לפשע) אתם לא מתערבים בעניינים הפנימיים שלנו? עליכם להכניס את העובדות הבאות טוב טוב לראשים שלכם: כיבוש איננו עניין פנימי וקולוניאליזם בוטה הוא עניינה של הקהילה הבינלאומית והיא לא חייבת לקבל אותו.

אנטישמיים? מי אתם שתדברו, איבדתם את הזכות, מה חשבתם שלנצח נזיל דמעה ונעצום עין. זהו יש לכם מדינה עצמאית, חזקה, מודרנית, גמרנו עם רגשות האשם, אתם ילדים גדולים תפסיקו להיות בריונים. ותתחילו להשתלב בעולם החדש, כי אוסף של ילדים עם אבנים לא מסכן את קיומו של העם היהודי."

26 Comments

  1. משה
    17 בנובמבר 2015 @ 15:02

    ספק אם יש או היה אי פעם תושב יחיד באיי פוקלנד שהיה רוצה שבואנוס איירס תנהל את חייו. מבחינת ההגדרה העצמית של התושבים, האיים בהחלט שייכים לבריטניה. הם מעולם לא היו שייכים לארגנטינה ואין להם שום קשר אתה. ארגנטינה פשוט רוצה שיתנו לה את האיים האלה כדי לשלוט על אוצרות הטבע שיתכן שיש סביבם, והתושבים הם בעיניה מכשול חסר חשיבות ותו לא.

    • Shoshy Vizenfeld
      18 בנובמבר 2015 @ 14:09

      במקביל לתפילת הבוקר שההזויים כאן מנסים להחדיר כאן מתחת לרדאר בכל בתי הספר בישראל,עמית מנדלסון,שאפו!
      שושי-ר"ג

  2. ברי
    17 בנובמבר 2015 @ 10:53

    אנחנו לא אוהבים לשמוע את האמת, אבל אנחנו צריכים לשמוע את הדברים, ולהבין שאין לנו בלעדיות על האמת ועל התקרבנות…

  3. פנינה כץ
    17 בנובמבר 2015 @ 5:45

    בריטי או לא, רבים מחבריי חושבים בדיוק כך כבר הרבה זמן והם ישראלים כשרים. מה שעצוב נמצא בתגובות
    באותה הלפיתה בקורבנות, באומללות, ברצון הכמעט טבעי של הישראלי המצוי לקבל זכויות יתר ביחס לשאר העמים והזעקה בין השורות של המגיבים: "אנחנו שונים" או "מגיע לנו" שכל כך קשה להיפטר ואולי חוסר רצון להיפרד מזכויות היתר שהישראלי המצוי מרגיש שיש לו. אולי כדאי אפילו לנצל את ההזדמנות ולהתבונן באבל המכובד של האומה הצרפתית, אבל שהוא נטול התלהמות מאופק, מלא בכוח המשדר "לא נוותר על חיינו ולא ניכנע לפחד של הטרור" אך כמו כל אומה עם ביטחון עצמי הגיעה תגובה מידית כלפי הטרוריסטים בלי לזבל את המוח "בנחישות" עליה אנחנו שומעים שנים ותכלס בשטח, אין ביטחון! לעומת זאת, יש אישור לתקציב ביטחון של 59 מיליארד שקל שתמיד גדול יותר מהשנה הקודמת. תקציב שמכווץ את הרווחה, רפואה, חינוך אך לא מכווץ חלילה את המיליארדים המגיעים מכל מיני קומבינות לשטחים ולמתנחלים ולרבנים יקירי השילטון. נדמה לישראלים כמו בשאר התחומים, שהעולם אינו רואה מה מתרחש פה?! שהגויים "טיפשים"[כך מלמדים אותנו לא?] האמנםן העולם לא רואה איזו התקרנפות מוסרית וחוקית מתנהלת לה בישראל כדי לקדש את השטחים ולכבס את הכיבוש. אותו הישראלי המתבכיין, מתלהם, היסטרי, החלש והנרדף נמאס על העולם מסיבה פשוטה, כי העולם יודע וזיהה כבר מזמן שזו התדמית השקרית של ישראל, שזו המניפולציה של החזק המשחק אותה מסכן כדי להעלים עין מנושא הכיבוש. יכול להיות שחלקכם מתעלם מהסרטונים של התנהלות הצבא הנועז שלנו בשטחים? אך הוא נראה בכל העולם. כדאי להתעורר מהאשלייה שרק בריטי אחד חושב ככה. ולכן השאלה הנשאלת, מתי המנטאליות הבכיינית הישראלית המהולה ביוהרה, התלהמות ושידור של "שונות", תתחלף לה "סתם", באיזו צניעות, ביטחון עצמי, הומניות, ושיוויוניות?

  4. עמירם
    17 בנובמבר 2015 @ 3:40

    לרוני
    אני מניח שאתה לא מעניש אנס בטימבוקטו אלא בתל אביב. כך שהדרישה שלך שהמחרימים את מוצרי ההתנחלויות, יטפלו קודם בסין על כיבוש טיבט. כל אחד בעולם מגיב על מה שנראה לו. לי למשל נראה, שאם זה לא יעזור, חרם על כל מוצרי ישראל יפעל. רק כך העולם יציל את ישראל מידי עצמה. ואם יש לך ספקות לגבי 'בני עמי' , לא כל ישראל הוא בן עמך, הוא רק בעל אותה אזרחות

  5. איתי
    16 בנובמבר 2015 @ 18:01

    היי עמית,

    תודה על הפוסט המעניין הזה. היות ואתה ושכמותך מזמן איבדתם את המצפן המוסרי שלכם, וככל שאני מבין אינך מסוגל לאתגר את דעותיו השגויות והפוגעניות של חברך, אודה לך אם תוכל להעביר לעיונו תשובה קצרה שכתבתי.

    לשיקולך. תודה מראש.

    Dear friend of Amit,

    Thank you for displaying yet again how ignorant, misleading and downright anti-Semitic are boycott supporters in Europe are.

    religious? Israel elected governments which had contributed to the colonization have never been led by a religious party. They were all secular in nature.
    violent? The total sum of casualties on both sides constitute less than 1% of the bloodshed in the region.
    Apartheid? Tell it to the Arabs who vote and serve in Israeli parliament, or to countless Arab public service officials. Arabs living in territory yet to be annexed to Israel could have vote in their own state in becoming, If they could have sustain a democracy.
    Anti-Semitic? Yes you are. Think of the criteria that makes you want to boycott Israel but no other states. In every objective measurement such as – territory dispute / Violence level / human rights violations the Arab-Israeli conflict leads from behind.
    That’s makes me realize that the true criteria that guides you is – Involvement of Israel. And Israel is the only Jewish state. What are we to think? Besides – Your one sided opinions put all the fault on the Israeli side. Think of complicated issues of controversy in the UK – Is there only one side to blame in any dispute? Are things ever that simple?
    Europe is getting Islamized – If your denying it then you are truly blind. Just check the percentage of the people called Mohamad in London now, and compare it to 20 years ago. I already read an article about it so I know what you'll find. You can repeat this comparison for every major capitol of west Europe.

    You are completely correct about the inability of the Palestinian today to put Israel existence in risk. They can't. But in the long run, their hatred to Jews does. I could have reminded you where we learned about the power of hate, but I'm sure you can guess it for yourself.

    And when you talk to Amit about these situations, Please remember that his opinions represents a very small minority of the people actually living here.

    Peace

    • עמית מנדלזון
      16 בנובמבר 2015 @ 20:36

      תודה איתי. אעביר לו אבל את כל מה שאתה כותב הוא כבר שמע ומכיר. והוא באמת בעניינים הוא רק לא חושב כמוך. והוא לא ניזון ממני, תאמין לי לא ראיתי אותו 20 שנה ונפגשנו במקרה. הוא לא טוען שישראל אחראית לכל שפיכות הדם באזור הוא לא טוען שישראל היא הרע הגדול הוא טוען שההתנחלויות הן הרוע . הוא טוען שאתם מונעים ממנו את זכותו. הוא טוען ובצדק שהקריאה אנטישמי לכל מי שלא מסכים עם מדיניות ממשלת ישראל איננה רלוונטית והוא גם טוען שבעצם הוא ציפה לכל מה שאתה כותב כאן והמגיבים האחריפ כמוך ואני חייב להודות שלפחות אתם רהוטים וממוקדים.

  6. טל
    16 בנובמבר 2015 @ 16:24

    סין. פה עצרתי. סין כבשה את טיבט, והאנשים שם נלחמים בכיבוש. תמסור לו. תמסור לו גם שיצא מאיי פולקלנד, אם הוא לא רוצה להיות צבוע כמו שהוא כרגע.

  7. רוני
    16 בנובמבר 2015 @ 14:29

    השיח שמביא עמית מנדלזון בשם אומרו הוא רווי שנאה, צדקנות וחשיבות עצמית.
    קראתי את הדברים ברוב תשומת לב שמא דבק בהם פירור של אמת אך הצורה שהם מובאים בה גורמת להקיא אותם מקרבי.
    בו בעת אני נזכר בשיר של יהודה עמיחי:
    מִן הַמָּקוֹם שֶבּוֹ אָנוּ צוֹדְקִים,
    לֹא יִצְמְחוּ לְעוֹלָם
    פְּרָחִים בָּאָבִיב.

    הַמָּקוֹם שֶבּוֹ אָנוּ צוֹדְקִים
    הוּא רָמוּס וְקָשֶה
    כְּמוֹ חָצֵר.

    אֲבָל סְפֵקוֹת וְאֲהָבוֹת עוֹשִׂים
    אֶת הָעוֹלָם לְתָחוּחַ
    כּמוֹ חֲפַרְפֶּרֶת, כּמוֹ חָרִיש.
    וּלְחִישָה תִּשָּמַע בַּמָקוֹם
    שֶבּוֹ הָיָה הַבַּיִת
    אֲשֶר נֶחֱרַב.

    אני מאחל הן לכותב והן לאומר הדברים, לנקוט להבא בגישה של ספק ואהבה.
    ספק- להיות מוכן לקבל את ראייתו השונה של האחר ולהכיר בכך שאולי יש בה גם כן משהו.
    כדברי משורר אחר, מאיר אריאל:
    "מה את כל כך באמת חושבת שאת
    הצדק היחידי עלי אדמות עלי אדמות
    הנה תסתכלי גם עלי רגע
    תראי איזה חתיכת צדק לא מי יודע מה
    אולי רק עפר לרגלייך
    אבל גם כן חתיכת צדק של עפר לרגלייך "

    גישה של אהבה- להעדיף עשייה חיובית על פני שיח של שנאה וחרמות.
    והייתי שולח את הכותב לראות את הסרט chocolate
    ומזכיר לו את הציטוט:
    I think that we can't go around… measuring our goodness by what we don't do. By what we deny ourselves, what we resist, and who we exclude. I think… we've got to measure goodness by what we *embrace*, what we create… and who we include.

    לגופו של ענין
    האם הכותב או הנוהם הנלהב גם מחרים את סין עקב הכיבוש המתמשך של טיבט?
    האם הכותב מחרים את ספרד עקב המחלוקת המתמשת על עצמאותם של הבסקים?
    האם הכותב מחרים חברות מדכאות זכויות אדם(נשים ומיעוטים) בצפון אפריקה?
    (פשוט אחרים את כל התוצרת הישראלית. תפוזים יש בספרד, פומלות נהדרות מגיעות לאירופה מסין, עגבניות מגיעות מצפון אפריקה וכו…
    בניגוד לכם אני חי בדמוקרטיה ויש לי הזכות הבסיסית להחליט היכן אבזבז את כספי, מבחינתי זו הצהרה פוליטית לכל דבר. )
    אז נכון. זוהי הצהרה פוליטית. הכותב והנוהם הנלהב מחליטים יחדיו שעדיף להחרים את ישראל ולהלבין עוולות מוסריות אחרות בעולם.
    וכאשר ישראלים נשפטים שלא באותו סרגל וקנה מידה שבהם נשפטים עמים אחרים- זה מאוד דומה לאנטישמיות.

  8. כהנא שלמה
    16 בנובמבר 2015 @ 14:20

    הוא צודק כל כך למרות הסגנון הנוקשה מעט הכל נכון . ממשלת ישראל מנציחה כיבוש ומנסה להיתחסד .מתנחלים מדכאים אוכלוסיה שלמה משקרים לכולם באופן שיטתי ובכל פעם שיש ביקורת ליגיטימית הממשלה מאשימה את כולם באנטישמיות .
    אפליה גזעית יש גם כאן, וגם בן יהודים ובנוסף לזה יש אפליה כנגד הערבים הישראלים . כל עוד אין שלום בתוך המדינה ועם השכנים ניתן להבין את החשדנות בין יהודים וערבים . אבל להאשים את כולם בגזענות כאשר אנחנו גזענים זה לגמרי לא במקום.

  9. אביטל
    15 בנובמבר 2015 @ 23:47

    מי הדובר הבריטי האמיץ?

    • עמית מנדלזון
      15 בנובמבר 2015 @ 23:49

      חבר עצבני לא ממש מפורסם אבל ממש עצבני

  10. מירה
    15 בנובמבר 2015 @ 23:04

    כל מילה בסלע. להיות גם ״העם החזק במזרח התיכון״ וגם לשחק אותה כל השנים ״קורבן״. סליחה – זה לא מתיישב.

  11. ירון כהן
    15 בנובמבר 2015 @ 23:01

    טקסט נוקב שכולו אמת. אבל כמה אנשים פה בטוחים שאם ינשכו את היד האוחזת במראה, תשתקף להם מתוכה בבואה פחות מכוערת.
    והגיחוך הגדול – הטיעון הארכאי של 'שנאה עצמית'. הם אינם יכולים להעלות על דעתם שהתיעוב לדרכם ולרעיונותיהם הוא רפלקס בריא של אהבה עצמית דווקא, ונסיון להחלץ מביב השופכין שלתוכו גררו את כולנו.

  12. רונית בכר שחר
    15 בנובמבר 2015 @ 22:44

    כל מילה !!!!

  13. הרב דובי אביגור
    15 בנובמבר 2015 @ 9:20

    כמה שאתה, לצערי, צודק.
    בטוח שאתה צודק כי אלה המהלכים
    שקורים באירופה. עובדה.
    גם אני מחרים מוצרי הנחלויות. מנסה ככל יכולתי ליישר את המדיניות. קצרה, כנראה ידי מלהושיע בעת בחירות והמעשים נעשים יותר ברמה המקומית. אין ספק שאנחנו קרובים יותר לתקובת חורבן הבית מאשר תקופת הנאצים, אך את זה שכחנו.

  14. רון
    15 בנובמבר 2015 @ 7:56

    1. להביא דברים, גם אם הם של כצנלסון, משנת 1936 זה סוג של דמגוגיה ילדותית. מה בין מדינת ישראל המודרנית, והמחומשת עד קצה הפדחת ובין הישוב הקטן וחסר האונים של שנת 1936? 2. היהדות הארץ ישראלית המתנחלית-משיחית-מקדשת האבנים, אינה יותר היהדות שלי והיא הפכה את ארצי לזרה לי.

    • גורן
      15 בנובמבר 2015 @ 12:29

      דבר לא השתנה מאז 1936 כאשר ברל כצנלסון אמר את דבריו האמת כואבת החיידק של השנאה עצמית נדבק חזק בחלק הקטן של העם היהודי

      • עמית מנדלזון
        15 בנובמבר 2015 @ 18:52

        למה שנאה עצמית ? אני לא שונא את עצמי אבל אם אהיה כמוך אשנא את עצמי. כי אני מתעב את מה שאתה מייצג

  15. גורן
    14 בנובמבר 2015 @ 7:56

    מה לעשות יש יהודים הסובלים משנאה עצמית בקרוב וזה קורה כבר הטרור האסלאמי מגיע אליהם הביתה לאלה של כך דואגים לפלסטינאים

    • עמית מנדלזון
      14 בנובמבר 2015 @ 10:30

      לא הם לא שונאים את עצמם נהפוך הוא הם שונאים אותך.

      • גורן
        14 בנובמבר 2015 @ 10:56

        , תגובה לאלה "ששונאים אותי"
        ברל כצנלסון "היש עם בעמים, אשר בניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס, ממלא את לבם, רגש הערצה והתמכרות?…וכאן בארץ ישראל נדבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, עד כדי כך שיראה את הגאולה בנאצים הפלשתינים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה, עם תאוות הפגיון שבמזרח".מאי 1936

        • עמית מנדלזון
          14 בנובמבר 2015 @ 11:05

          בסדר גורן לך תרצח ערבים, כי ברל כצנלסון דיבר כמוך ב- 1936. אתה לא בן עמי ובטח לא בן עמו של הדובר. הוא במפורש לא היה מודע לעובדה שהוא יהודי. אני לא מתנצל ואני לא רואה בך ובדומיך "בני עמי". כדי להיות "בן עמי" צריך להיות קודם בן אדם.

          • רון
            14 בנובמבר 2015 @ 13:27

            עמית, גורן ענה לך כראוי והפכת את זה לעימות אישי.
            אני לא מסכים אתך, ואתה עדיין "בן עמי". מי פה הקיצוני?!
            נראה שהתבלבלת…

          • עמית מנדלזון
            14 בנובמבר 2015 @ 21:55

            אני התבלבלתי ? אף אחד מכם איננו בן עמי כל עוד אין ביננו דבר מהמשותף פרט לשפה

          • גורן
            14 בנובמבר 2015 @ 15:54

            מדוע אתה לוקח את זה אישית ? האיסלם הקיצוני יזכיר לך שלמרות שאינך רוצה להיות " בן עמי" שאתה שייך לאותם אנשים שאתה בורח מהם אני דיברתי עליו ואתה מכניס עצמך לעניין מוזר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן