Skip to content

המרצח "ג'ון הג'יהאדיסט" חוסל בידי האמריקאים

בהתקפת מל"ט בא-רקע בסוריה על רכב אליו עלה רב הטבחים הבריטי נצפתה פגיעה ישירה שהביאה לחיסולו. הפנטגון אישר את הידיעה ואמר כי ככל הנראה שהוא חוסל אבל יש לבדוק נתונים נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מוחמד אמווזי (27) אזרח בריטי הידוע כ"ג'ון הג'יהאדיסט"המרצח שהופיע בארבעה סרטוני וידאו בהם נראה טובח בארבעה אנשים שנחטפו בידי ארגון המדינה האסלאמית (דעאש) בסוריה, חוסל ככול הנראה הלילה (חמישי) האמצעות מל"ט של חיל האוויר האמריקאי בביצוע תקיפה אווירית במחוז א-רקע שבסוריה. על פי דיווחים ברשות התקשורת השונות הוא "התאדה" בפגיעת טיל שכוון נגדו.

חוסל הלילה (צילום מתוך סרטון ווידאו)
חוסל הלילה (צילום מתוך סרטון ווידאו)

דובר הפנטגון פטר קוק מסר הלילה כי "כוחות אמריקנים ביצעו תקיפה אווירית בא-רקה שבסוריה ב-12 בנובמבר 2015 נגד אמווזי המוכר כג'ון הג'יהאדיסט". עם זאת, רשת פוקס ציטטה בכיר במערך ההגנה האמריקאי שאמר כי "הם משוכנעים בוודאות של 99% שג'ון חוסל". דובר הפננגון הוסיף כי כעת הם ממתינים לקבל נתונים נוספים לפני שיצאו בהצהרות נוספות. אמאווזי היה מיועד לחיסול בידי הבריטים ושמו הוכנס לרשימת המוות של סוכנות הביון בבריטית ה MI5 בהחלטת הממשלה הבריטית. על ראשו של המרצח הוצע בבידי הממשלה הבריטית פרס בן 6 מיליון פאונד. דוברו של דיויד קמרון ראש ממשלת בריטניה אמר הלילה: "אנחנו ערים להודעת הפנטגון בדבר תקיפה אווירית לחיסולו של מוחמד אמווזי, אך בדומה להם לא נוסיף הצהרות בשלב זה".
רשת ABC דיווחה כי אמווזי שאחריו עקב מל"ט אמריקאי חוסל בשעה שיצא מבניין ונכנס לרכב וכי החיסול היה "נקי" ללא נפגעים חפים מפשע. בכיר אחר בפנטגון צוטט בפוקס באומרו: "המסר הנוסף הוא גם שכל מי שפוגע באזרחים אמריקאים נבוא אתו חשבון כשהזמן מגיע".

התקיפה בדאר א-סלאם (צילום טוויטר)
התקיפה בדאר א-סלאם (צילום טוויטר)

אמווזי הגיע לסוריה ב 2013 והצטרף לארגון המדינה האסלאמית. באוגוסט 2014 הוא נצפה לראשונה בסרטון ווידאו כשבחלקו הוא צולם בשידור ישיר כשהוא רוצח את ג'ימס פולי, עיתונאי אמריקאי. לאחר מכן הוא צולם כשהוא טובח ורוצח את סטיבן סוטלוף עיתונאי ישראלי אמריקאי ואת עבדול רחמן קקינג המוכר כפיטר קסינג, אמריקאי שעבד בארגון סיוע לפליטים ואת אלן הנינג הבריטי ואת העיתונאי היפני קנג'י גוטו. בכל סרטוני הווידאו הופיע הרוצח כשהוא לבוש בבגדים הצבאיים של דעאש, גלימה שחורה ועביה שחורה המכסה גם את פניו. הסרטון האחרון שבו הופיע אמווזיה היה בסרטון בו נטבחו 17 חיילים סוריים.
אמווזי נולד בכווית בשנת 1988 והיגר עם הוריו לאנגליה כשהיה בן 6 בשנת 1994 שם התגורר עם משפחתו בלונדון. בשנת 2009 הוא סיים את לימודיו באוניברסיטת ווסט-מינסטר הידועה ככר פורה לקיצוני ימין ואוהדים אסלאמיים שחגגו בפרהסיה את הפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק עם היוודע אסון. בשנת 2009 יצא לטנזניה כשהוא מצהיר שהוא יוצא לטיול ספארי, אבל אז נמנעה כניסתו לדאר אל סלאם, עיר הבירה של טנזניה, והוא עלה לטיסה לאמסטרדם בהולנד, שם תושאל בדבר ביקורו ולבסוף שב לעיר דובר בה התגורר לאחרונה. בספטמבר 2009 הוא טס לכווית ושם שהה עם משפחת אביו עד יולי 2010, אז חזר לבריטניה לביקור קצר אבל כשביקש לחזור לכווית הוא סורב לאחר שהוויזה שלו נדחתה. בשנת 2013 הודיע להוריו כי הוא טס לכווית ומאז אבדו עקבותיו. משפחתו דיווחה למשטרה כי הוא נעלם ולאחר ארבעה חודשים דווחה בידי המשטרה שהוא נכנס לסוריה.
לפני כחודשיים דווח בדיילי מירור הבריטי כי שני אזרחים שהוסעו על ידי דעאש לסיור בשטחים שנכבשו בידי דעאש נדהמו לגלות כי נהגם הוא לא אחר מאשר ג'ון הג'יהאדיסט. הם סיפרו כי הוא היה עצבני וגס רוח וחשש כל הזמן ממל"טים והציץ ללא הרף לעבר השמים כשהוא מחפש אותם. באחד מהמקרים נראה מרחוק מל"ט והוא נטש את הרכב ורץ לעבר אצטדיון הומה אדם בחשבו שהמלט לא יתקוף אותו באזור הומה אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן