Skip to content

העתיד כבר כאן – רחפנים מבריחים סמים לכלא

אתמול בשעות הערב שמעה סוהרת בבית כלא אילון זמזום רחפן והבחינה באורו המנצנץ כשהוא מתרחק מהכלא. בחיפוש שנערך במשך שעות נמצא כדור טניס מלא בסמים שהוברח לכלא באמצעותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרות בתי הסוהר נערך לאיום הברחה מזן חדש. עד כה ניסו אסירים להבריח אליהם סמים ודברים אחרים באמצעות שימוש באמצעי הטמנה במוצרים שונים שהובאו אליהם במסווה תמים או בתוך גופם של מבקריהם. אך מעתה ידרש השב"ס להתמודד עם האיום חדש – הרחפנים.
אמש (שישי) בשעות הערב בבית סוהר איילון שברמלה, הבחינה סוהרת בהבזק אור מחצר אחד האגפים ושמעה קול זמזום שהתרחק לכיוון חומת הכלא. הסוהרת דיווחה בדחיפות לפיקוד הכלא ובהערכת מצב הועלה חשד כי היה ניסיון להברחה באמצעות רחפן לכלא.

כל מה שנדרש הוא רחפן וכדור טניס
כל מה שנדרש הוא רחפן וכדור טניס

בפיקוד התקבלה החלטה על הקפצת כוחות מיוחדים לחיפושים באגף ואכן לאחר שעות של חיפוש מדוקדק אותר היום לפנות בוקר באחד התאים חומר החשוד כסם שהוסלק בתוך כדור טניס.
בשב"ס מציינים כי ערנות הסוהרת והיכרות עם איום הרחפנים בכל הרמות בשב״ס הביאו לתפיסה מהירה של ההברחה ולסיכולה. חקירת האירוע הועברה לטיפול המשטרה.

כדור הטניס בו הוסלקו הסמים (צילום: דוברות שב"ס)
כדור הטניס בו הוסלקו הסמים (צילום: דוברות שב"ס)

הרחפנים ה"זולים" שמצויים כיום בשוק ומחיריהם נעים בין 550 ש"ח ל-2000 ש"ח, יכולים לשהות באוויר עד 10 דקות. זמן זה מספיק לעבריינים להטיס את הרחפן ממקום מסתור לעבר נקודה שיבחרו בכלא. לשמוט את המטען המוברח או להנחיתו לידי מקבל ההברחה. נתונים אלו מהווים חיסרון למבריחים כי עליהם להימצא ברדיוס של מספר דקות רחיפה מהכלא, עובדה שתאפשר למשטרה לצמצם טווחים וללכוד את המבריחים בעוד מועד. אבל רחפנים מקצועיים יותר שעלותם גבוהה בהרבה יאפשרו רחיפה באוויר ל15 עד 20 דקות.  בכל מקרה, על השב"ס להיערך כעת להברחות מזן חדש.

3 Comments

  1. דני
    13 בדצמבר 2015 @ 14:12

    אפשר לפתוח עונה חדשה של שובר שורות:)

  2. גידי
    14 בנובמבר 2015 @ 14:45

    יש אפשרות להוציא טביעות אצבע או דגימות dna מכדור הטניס או עטיפות הסמים .אך על פי התמונה נראה שיש פגיעה בראיות ,מתי ילמדו אנשי החוק שיש להשתמש בכפפות. ???

    • אליק מאור
      14 בנובמבר 2015 @ 16:15

      גידי, אני בטוח שנלקחו טביעות אצבעות.. אם היו כאלו.. יחד עם זאת, צריך לזכור שהכדור טניס "זוהם", בידי המקבל ואחרים..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן