Skip to content

נעצר המרצח שפגע והרג את הרב ליטמן ובנו

השב"כ אישר לפרסם את עובדת מעצרו של המחבל שנלכד עם רכבו ונשקו בהם השתמש לפיגוע הרצח. גל מעצרים ביהודה, שומרון וובקעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום כי השב"כ וחיילי חטיבת יהודה ויחידת דובדבן בחברון, עצרו אתמול (שבת) פלסטיני החשוד בביצוע פיגוע הירי בסמוך להתנחלות עתניאל לפני יומיים, בו נרצחו הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל תושבי קריית ארבע. במהלך מעצרו של החשוד נתפשו הרכב והנשק בהם השתמש המחבל. בחקירתו בשב"כ הוא הודה וקשר את עצמו לפיגוע הטרור. שאר פרטי החקירה נאסרו בשלב זה לפרסום.

שאדי אחמד מטאוע - מימין תמונה עדכנית לאחר מעצרו (תצלום: תקשורת שב"כ)
שאדי אחמד מטאוע - מימין תמונה עדכנית לאחר מעצרו (תצלום: תקשורת שב"כ)

נשקו של המחבל (צילום: תקשורת שב"כ)
נשקו של המחבל (צילום: תקשורת שב"כ)

רכבו של המחבל (צילום: תקשורת השב"כ)
רכבו של המחבל (צילום: תקשורת השב"כ)

מאוחר יותר הותר לפרסום כי המחבל המפגע הינו שאדי אחמד מטאוע, בן 28, נשוי +2, תושב העיר חברון, מזוהה ארגון עם ה"ג'יהאד אסלאמי פלסטיני". החשוד נעצר בביתו בעקבות דיווח שמסר אביו (עת הגיע למחסום צבאי), אודות כך שבנו הוא זה אשר ביצע את הפיגוע.  מחקירה ראשונית בשב״כ עולה כי המפגע סיפר לאחיו מג'די כי ביצע את פיגוע הירי בדרך לסמוע. האח מג'די מיהר לעדכן את אביו והשניים, שחששו כי בעקבות מעשיו של שאדי ביתם יהרס, החליטו להסגירו לידי ישראל. כאמור, שאדי נעצר בביתו וכבר בחקירתו הראשונית בשב"כ מסר אודות מעורבותו בפיגוע. במהלך המעצר נתפס הנשק עמו בוצע הפיגוע וכן הרכב ששימש לביצוע הפיגוע. בשב"כ מבררים כעת האם היו  ומי הם המעורבים הנוספים שסייעו לו.
"שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שיבח את צה"ל, השב"כ והמשטרה ואמר: "אני מבקש לשבח את כוחות הביטחון, צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל על מעצרו המהיר של החשוד בפיגוע הרצחני בסוף השבוע באזור דרום הר חברון".
"אנו רודפים את המחבלים ושולחיהם בכל עת ובכל מקום, ואיננו נחים עד אשר ידנו מונחת עליהם. יידע כל מי שמתכנן לפגוע באזרחי ישראל, כי דמו בראשו ואנו נבוא עמו חשבון. כוחות הביטחון עושים לילות כימים במלחמה העיקשת בטרור, ופועלים בנחישות וביצירתיות על מנת להגיע לדורשי רעתנו. נמשיך לפעול נגד הטרור ביד ברזל חסרת פשרות, באחריות ובשיקול דעת", אמר יעלון.

תוך כך עצרו כוחות צה"ל, שוטרי ש"י ולוחמי מג"ב במהלך הלילה (שבת,) בפעילות בשטחי יו"ש ובבקעה 20 מבוקשים. 12 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. בנוסף, כחלק ממבצע חטיבתי בחטיבה המרחבית "שומרון" נעצרו הלילה 15 פעילי טרור בעיר שכם ובכפרים הסובבים.
אמש הובאו הרב לימן ונתנאל בנו למנוחת עולמים בהר מנוחות בירושלים. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ספד לרב יעקב ליטמן שאת קורותיו למד להכיר לאחר הירצחו ואמר: "כמה פשטות וכמה עוצמה יש במי שבוחר ללמד תינוקות של בית רבן, ילדי כיתה א׳, איזה תחושת שליחות, איזו מסירות, איזו מחויבות עמוקה, אהבה ואמונה".
הובאו למנוחת עולם, הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל ז"ל
הובאו למנוחת עולם, הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל ז"ל

ליטמן שלימד ילדי כיתות א' הותיר אחריו את אשתו נועה ואת בנותיו שרה תחיה (21), דביר (16), מוריה (12), תהילה (9) ואביה (6).
הפיגוע הרצחני אירע ביום שישי אחר הצהריים בדרום הר חברון, ליד הכפרים הפלסטינים דורא ויטא. מהחקירה עלה שהמחבל ארב בעיקול הדרך כשרכבו לידו. כשהגיעה המשפחה ברכבה המשפחתי הוא ירה לעבר המכונית. הרב ליטמן, בנו נרצחו ואשתו ו- 3 מילדיהם לקו בחרדה כשבן אחד נפצע קל מרסיס ברגלו. המשפחה כולה הייתה בדרכה לשבת חתן של הבת הבכורה. לאחר מכן נכנס המחבל למכוניתו – ונמלט.
צה"ל חסם מייד את כביש 60 לתנועה והחל בסריקות באזור העיירות סמוע, דהרייה ויטא, ובמרדף אחר היורה שנמלט ברכבו. מחסומים נפרסו בכניסות לעיירות ולכפרים שבאזור. דהרייה ויטא כותרו על-ידי הצבא. אתמול זוהה המחבל במקום מסתורו ונעצר.

גל מעצרים ביו"ש ובבקעה (צילום: תקשורת פלסטינית)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן