Skip to content

הממשלה אישרה חוק המבטל את גיוס החובה לחרדים עד 2023

מועצת גדולי התורה תתכנס היום כדי להכריע אם לתמוך בתקציב, בכפוף להתחייבות מפורשת של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשלים את החקיקה בהקדם - או להתעקש על השלמת התיקון לפני התקציב. מנכ"ל עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב: "מדובר בחוק שדגל שחור של אפליה בין דם לדם מתנוסס מעליו. זהו חוק בלתי חוקתי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה היום פה אחד את מה שמכונה "תיקון חוק הגיוס" – המבטל את הסנקציות הפליליות במקרה של אי גיוס חרדים ומאפשר להם, למעשה,להשתמט משירות צבאי עד שנת 2023.

צילום ארכיון: דן בר דוב
צילום ארכיון: דן בר דוב

חרף האישור פה אחד החרדים לא הסתפקו בכך. סיעת יהדות התורה דרשה לאשר בשלוש קריאות את התיקון, שיעקר מתוכן את חוק הגיוס – עוד לפני אישור התקציב ב-19 בנובמבר. רק לאחר שקיבלו התחייבות מפורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו, להשלים את החקיקה בהקדם – התרצו והסכימו לאישור  החוק לאחר התקציב.

בנוסף אישרה הממשלה הבוקר פה אחד את המתווה להקטנת הכיתות בבתי הספר היסודיים . החלטת הממשלה קובעת כי הרף העליון למספר תלמידים בכיתה הוא 34 תלמידים, ובתוך 5 שנים כל כיתות בתי הספר היסודיים יכילו עד 34 תלמידים בלבד.

הממשלה אישרה גם את החלת מע"מ 0 על מים, חשמל ותחבורה ציבורית למעוטי יכולת, כדרישת ש"ס. החוק ייכנס לתוקף עד ל-1 בינואר בשנה הבאה.

בתגובה לאישור התיקון לחוק הגיוס אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, כי האחריות להעברת חוק ההשתמטות מוטלת בראש ובראשונה על הליכוד, כולנו והבית היהודי וכי שלושת המפלגות הללו "מוכרות את השוויון בנטל למען המשך קיומה של הקואליציה הרעה הזו תוך התעלמות מוחלטת מרצון הרוב המכריע של הבוחרים שלהן".

מכתב ההתחייבות של ראש הממשלה וראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה
מכתב ההתחייבות של ראש הממשלה וראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה

הרב רגב המשיך ואמר: "המערכת הפוליטית כולה יודעת שמדובר בחוק שדגל שחור של אפליה בין דם לדם מתנוסס מעליו. המערכת הפוליטית כולה גם יודעת שזהו חוק בלתי חוקתי שעתיד להיפסל בבג"צ. שוב מתברר שאין גבולות למכירת החיסול של ערכי הציונות שנתניהו והליכוד מוכנים לערוך למען שימור שלטונו. מפתיע ומצער מאוד שבנט וכחלון מצטרפים אליו".

רגב ציין עוד ש"הפוליטיקאים החרדים מוכיחים שוב עד כמה הם דואגים רק לאינטרסים הצרים של המפלגות שלהם ועד כמה לא אכפת להם מכלל החברה הישראלית. חשוב להבהיר: גפני, ליצמן ודרעי פועלים גם בניגוד מוחלט לאינטרס של החברה החרדית להשתלב בשירות ובעבודה ולפתור את בעיית העוני הכבד. ההסבר הסבר היחיד להצעת החוק שלהם היא הרצון לשמר את הבוחרים כשהם עניים, תלויים ונשלטים".

3 Comments

  1. אמנון אגסי
    22 בנובמבר 2015 @ 12:30

    אינני אנטי ליכוד, אינני שייך ל.."אופוזיציה".. אבלת אני חרד לגורל עם ישראל כעם אחד מאוחד. ביטול גיוס החובה לחרדים איננו סתם תיקון של תיקון חוק שניסה ליצור קצת יותר שוויון. השתמטות החרדים מהווה, לגבי, המשכיות אותו תהליך רב שנים בו רוב העם (בינתיים), החילוני מסורתי , מאפשר, במו ידיו להנציח אי שוויון משווע בין רבדי החברה הישראלית. הנצחה זו, יחד עם ריבוי הילודה החרדית מהווה עוד זרז להתחרדותה של מדינת ישראל שאנחנו, בינתיים מכירים. לכן אני משתף פוסט זה ומצפה מאחרים לשתף גם. אשתף אותו כלפי כל מנהיג בהווה או בעתיד, מכל הקשת הפוליטית אשר ימשיך לתת ידו למחדל זה המהווה מעשה אובדני בעליל של צוויון מדינתנו כפי שהכרנו.

  2. RMC Empowerment
    19 בנובמבר 2015 @ 9:03

    נו, מה יש להגיד? מדינת עוול ועולה. מדינת אין-חוק ואין-דין ו"כל דאלים גבר". נסיתי לתקן, הייתי מעורב. עכשיו תורכם. אם לא תצליחו, תהא ישראל מדינת עולם 3 כמו שהיא ב-30 שנים האחרונות. חזקה מבחוץ, לא-ראויה למגורים מבפנים.

  3. איתן ורדסהים
    18 בנובמבר 2015 @ 12:07

    לא קיימת אף מדינה בעולם, שמפלה בין דם לדם כמו ישראל. החרדים בכל העולם עובדים לפרנסתם, ולא משתמטים מחובותיהם למדינות בהן הם חיים.

    אייך מוכנים חברי כנסת לפעול בניגוד למצפונם, רק כדי לשמר ממשלה? חברי הכנסת הללו איבדו את אמון העם. כל משב רוח פוליטי מזעזע אותם והם פועלים לפי אמת מידה אחת, לא מוסרית, – ההישרדות הפוליטית שלהם.
    יש לפעול להעברתה של הממשלה הרעה הזאת מהעולם…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן