Skip to content

חשיפה בינלאומית למוזיקה ולאומנים ישראלים 2015

החשיפה הבינלאומית למוזיקה לשנת 2015 הוא ארוע שנתי בחסות תעשיית המוזיקה הישראלית כשפניה לעולם. השנה הגישו כ-700 מוזיקאים מועמדות ו-50 מהם נבחרו על ידי ועדה מקצועית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אנסמבל הפיוט - צילום: ציפי מנשה

הופעת טריו עומר קליין המעולה והמוכר גם בחו"ל,  סולו נפלא ואנרגטי של המתופף הצעיר אמיר ברסלר כשעל הקונטרבס חגי כהן מילוא המצוין פתחה את הערב במסגרת ארוע חשיפה בינלאומית למוזיקה ישראלית 2015 ביוזמת משרד החוץ והתרבות ובהפקת צוללת צהובה.

טריו עומר קליין - צילום: ציפי מנשה

אחריהם עלו לבמה אנסמבל הפיוט של מכון בן צבי בהרכב של שניים עשר זמרים ונגנים ממגזרים שונים בחברה, אשר שרו וניגנו יצירות מסורתיות ופיוטים אתניים.

אנסמבל מכילתא - צילום: ציפי מנשה

אנסמבל מכילתא עם המלחין ונגן הטאר הרב איל מאני מביאה מוזיקה פרסית שורשית, שעוררה עניין והתלהבות לא פחות  מאנסבמל שקדם לה. אחד הקטעים שנוגנו היה פס הקול שזכה בפרס האוסקר הישראלי לשנת 2015 מתוך הסרט באבא ג'ון.

את הערב סגרו חברי טריו אדם בן עזרא בהופעה סוחפת כשבן עזרא שר, ניגן על הפסנתר ורקד עם הקונטרבס.

טריו אדם בן עזרא - צילום ציפי מנשה

האורחים מחו"ל שרובם מנהלי פסטיבלים ועסקנים הגיעו לביקור בן ארבעה ימים בהזמנת משרד החוץ. אלו שעמם שוחחתי, אמרו כי הגיעו לירושלים ללא כל חשש למרות המצב הביטחוני ולמרות העובדה שלחלקם זה הביקור ראשון בישראל.  "אנחנו אנשים של מוזיקה וזה מה שמעניין אותנו" והבטיחו שעוד ישובו.

מסורת החשיפה הבינלאומית למטרות ייצוא תרבות בתחומים שונים (תיאטרון, מחול, מוזיקה) קיימת כבר שנים רבות ואחראית להצלחות בינלאומיות לא מעטות. בין המשתתפים והאורחים באירוע, במופעים ובפאנלים השונים לאורך השנים – ניתן למצוא את עידן רייכל, כנסיית השכל, משפחת אלייב, אסתר רדא, נינט טייב, דודו טסה, גבע אלון, אפרת בן צור, איזבו, עומר אביטל, דניאל זמיר, יוסי פיין, האנג'לסי, הקולקטיב, ועוד רבים וטובים שבעקבות החשיפה חתמו חוזים בינלאומיים עם חברות תקליטים והופיעו בפסטיבלים מהגדולים בעולם.

השנה הרשימת כוללת בין השאר את האנג'לסי, A-WA, מאיה איזקוביץ', נצ'י נצ', התפוחים, פ'אנקנשטיין, מורין נהדר, אדם בן עזרא, עומר קליין, האחיות לוז ועוד.

.ביום רביעי ה-18.11 יערך בצוללת צהובה ערב פתיחה למוסיקת רוק, אינדי ואלקטרוניקה:

מאיה איזקוביץ, ניצן חורש והקאט אאוט, red axes, ו- shtuby.

כמו כן תתקיימנה במשך השבוע הופעות בצוללת צהובה וביום שישי במועדון הבארבי בת"א.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן