Skip to content

ביקור בית: מסעדת אלמרסא

בחודשים האחרונים דעכה מעט נהירתם של הישראלים לבקר בעכו העתיקה ובנמל הצמוד, אך בין הסיבות הטובות לחזור ולבקר באזור היא מסעדת אלמרסא השוכנת על קצה המזח היפהפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הישראלים שבו לטייל ברחבי הארץ. הייתה הפסקה קלה, אך זה חזר. סביר להניח, שטיילתם בעבר בעכו, אבל אל עכו כדאי להגיע לא רק בגלל השוק, ארכיאולוגיה, סמטאות עתיקות או אווירה של פעם. עכו מציעה מגוון גדול של מסעדות איכות, ומסקרנת במיוחד היא 'אלמרסא'.

מסעדת אלמרסא בנמל עכו

מסעדת אלמרסא בנמל עכו היא שילוב מושלם שבין עולם ישן לקולינאריה חדשה: המסעדה שוכנת במבנה היסטורי משנת 1210 אשר שימש כבית המכס העותומאני. כיום, זו מסעדה חדשה ומודרנית, עם אווירה מוארת, קלילה ונוף מקסים. פירוש המונח 'אלמרסא' בעברית הוא המעגן, ואכן, המסעדה שוכנת במעגן הסירות שבנמל עכו, כשכל הקיר הקדמי שלה בנוי זכוכית המאפשר להביט אל נמל עכו ואל סירות הדייגים.

המסעדה בבעלותו של השף עללא מוסא. מוסא רק בן 30, אולם עשה דרך לא מבוטלת בעולם המסעדנות. השף החל את הקריירה הקולינרית שלו בגיל 14 כשוטף כלים במסעדת 'אורי בורי', שם ניצתה בו האהבה לדגים ולפירות ים. את השכלתו עשה בבית הספר לבישול 'דן גורמה' בחיפה. מיד לאחר סיום לימודיו החל לעבוד כסו-שף במלון 'רויאל ביץ" באילת, והמשיך בעבודה כסו-שף אצל שף דניאל זך, עוד בכהונתו במסעדת 'כרמלה בנחלה' בתל אביב. משם, מוסא המריא לשטוקהולם ועבד בשלוש מסעדות עטורות כוכב מישלן: Opera Kaillaern (מרתף האופרה), F12 ולה רוז'.

בשנת 2010 חזר לישראל והחליט להגשים חלום ילדות ולפתוח מסעדה עם חברו, מרואן סועאד, שעזב לשם כך את תחום הסוציולוגיה בו עסק. השניים מצאו את המקום בנמל עכו על המים, שכרו את שירותיה של המעצבת, מירה סאבא, וזו השכילה לעצב חלונות זכוכית עצומים המשקיפים אל הנמל והים האינסופי, בעוד המסעדה משדרת פשטות ונעימות.

האוכל שמוגש באלמרסא מדגים את החיבור המדהים עם המטבח הערבי הגלילי והמטבח המודרני, שעושה שימוש בטכניקות מתקדמות, ומשתמש בחומרים שאינם מקובלים במטבח הערבי. במנות המסעדה מתגלמת החשיבה מחוץ לקופסה של השף מוסא, שהצליח מעל ומעבר להביא משהו אחר לעכו.

בתפריטה המגוון של אלמרסא ניתן למצוא קרפצ'ו עגל לצד חציל בלאדי, אנשובי כבוש, צדפות מוקרמות, קוקי סאן ז'אק לצד סלטי טבולה, פטוש ועשבי תיבול. הקלמרי מוגש על מצע של חומוס וטחינה.

כשבאים למסעדה לראשונה, ממליץ השף להכיר את המסעדה באמצעות ארוחת טעימות הכוללת טונה כבושה, צדפות מוקרמות בפרמז'ן, סרדינים ממולאים, גלילת סינטה, קלמרי פריך, גרטן ירקות שורש ברוטב שמנת וגורגונזלה חסילונים בשמן זית.

אחת המנות המעניינות במקום היא הסביצ'ה אינטיאס שמוגש על קרם חציל שרוף, לימון כבוש פיקנטי וביצי טוביקו. מנה מצוינת נוספת היא קלמארי צרוב עם קרם אבוקדו וזוקיני, וכדאי לנסות גם את הפילה לוקוס על קרם ארטישוק ותפוחי אדמה אפויים. עוד בתפריט דגים טריים תוצרת הדגה היומית של הדייגים בעכו, מנות פירות ים ומנות של בשרים ותפריט קינוחים ללקק את האצבעות.

שמה של אלמרסא עבר לאורך החוף והגיע אל תל אביב. הבשורה שמביא איתו מוסא מושכת אנשים שמוכנים לנסוע שעה וחצי-שעתיים כדי לטעום מהרוח החדשה שנושבת בנמל עכו. מומלץ.

אלמרסא, נמל הדייגים, עכו העתיקה, 04-9019281

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן