Skip to content

העיר הכי מתנדבת: באר שבע

בבאר שבע פועלים 150 ארגוני מתנדבים בתחומים מגוונים. הפעילות, שכוללת את כל תחומי החיים, מאוגדת תחת קורת גג אחת של רא"ם – ראשי ארגוני מתנדבים מאת מערכת מגפון באר שבע זכתה במקום הראשון בין 40 ערים בישראל ל"עיר מתנדבת" מטעם משרד הרווחה והמועצה הלאומית להתנדבות. באתר עיריית באר שבע נכתב, כי בטקס שהתקיים בשבוע שעבר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבאר שבע פועלים 150 ארגוני מתנדבים בתחומים מגוונים. הפעילות, שכוללת את כל תחומי החיים, מאוגדת תחת קורת גג אחת של רא"ם – ראשי ארגוני מתנדבים

מאת מערכת מגפון

באר שבע זכתה במקום הראשון בין 40 ערים בישראל ל"עיר מתנדבת" מטעם משרד הרווחה והמועצה הלאומית להתנדבות.

באתר עיריית באר שבע נכתב, כי בטקס שהתקיים בשבוע שעבר בכנסת העניקו יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ושר הרווחה משה כחלון את הפרס היוקרתי לראש העיר, רוביק דנילוביץ'.

בעיר באר שבע פועלים 150 ארגוני מתנדבים בתחומים מגוונים. הפעילות, שכוללת את כל תחומי החיים, מאוגדת תחת קורת גג אחת של רא"ם – ראשי ארגוני מתנדבים. הארגון הזה הוקם לפני כ-30 שנה וזכה לאין ספור של תארים, ביניהם פרס הנשיא ואות הוקרה מטעם שר הרווחה.

הפעילות המרכזית ברא"ם מתבצעת על ידי ועדות ופורומים שבהם חברים נציגי הארגונים השונים. בדברי ברכתו אמר ראש העיר, שהעירייה משקיעה מאמצים כבירים, בהון האנושי ובהקצאת משאבים כספיים, כדי להבטיח את חוסנה של הקהילה באמצעות החברה האזרחית.

עוד אמר ראש העיר: "אות קהילה מתנדבת שהוענק לעיר באר שבע שייך לאנשים, למתנדבים שמאמינים שאדם לאדם הוא בן אדם. יש אצלנו למעלה מ-150 עמותות וארגוני מתנדבים מכל הגילאים והגוונים. השורשים נטועים עמוק במערכת החינוך, שמחנכת לסולידריות, מעורבות ואהבת אדם".

* * * 


ועוד בענייני התנדבות: ארגון המתנדבים הגדול בעולם, "ליונס", שנוסד לפני 100 שנה בארצות הברית במטרה לסייע לעיוורים ומונה כ-1.4 מיליון חברים מתנדבים ב-200 מדינות, ערך כנס בעיר כפר סבא, בו השתתפו כ-1,000 חברי המועדון מישראל. את באר שבע ייצגו בכנס ראש העיר דנילוביץ', סגנו אבי וורצמן ומנהלת אגף הרווחה, אסתר עמר.

בישראל פועלים 32 מועדונים, ביניהם הסניף הבאר שבעי, המונה 22 חברים. מדובר במועדון אחוה בנגב שנוסד לפני שש שנים, שחבריו פועלים בהתנדבות, בפעילות בין-דורית אצל דיירי דיור המוגן של משען. הם גם שרים עם תלמידי בית הספר יחדיו, בפרויקט "שרים יחדיו", ופועלים בסיוע למד"א במבצעי התרמות דם.

גולת הכותרת של פעילותם של הבאר-שבעים באה לידי ביטוי בתרומה משותפת עם ארגון ליונס העולמי, של מכשיר מיוחד למחלקת עיניים במרכז הרפואי "סורוקה", לצורך ניתוחי קטרקט.

מטרת המפגש בכפר סבא הייתה לחזק את הקשר בין ארגוני המתנדבים בכלל ובין ארגון הליונס בפרט לבין הרשויות המקומיות.

מנהלת המחלקה להתנדבות לשעבר בעיריית באר שבע, דורית וורצמן, שממשיכה בפעלותה במסגרת התנדבותית, מסרה שבכנס נדונו נושאים על סדר היום של ארגוני המתנדבים והוא התמקד בסיוע מהרשויות ובקשרים עם אגפי הרווחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן