Skip to content

הכדור הוא הכל #8 – בשבת גם בליגת העל לא התחוללה סערה

באירופה היה מבול של שערים, אבל אצלנו מפגשים מרתקים לכאורה (הפועל תל אביב-בני סכנין, בני יהודה-מכבי חיפה, בית"ר ירושלים-מכבי תל אביב) הסתיימו באפס. מאת יוסי חלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באירופה היה מבול של שערים, אבל אצלנו מפגשים מרתקים על הנייר (הפועל תל אביב-בני סכנין, בני יהודה-מכבי חיפה, בית"ר ירושלים-מכבי תל אביב) הסתיימו ב-0:0 משמים

מאת יוסי חלילי

תמונת תצוגה:

"אני פשוט קבצן של כדורגל טוב. אני מטייל בעולם, כובעי בידי, וכשאני מגיע לאצטדיון אני מתחנן: 'רק מהלך יפה אחד, בשם אלוהים'. וכשהכדורגל היפה זוקף את ראשו, אני מודה על הנס שהזדמן בפניי, זאת מבלי שאכפת לי באיזו קבוצה מדובר או איזו מדינה הציעה לי אותו" (אדוארדו גלאנו)

למרות המשתמע משמו, הטור הזה הוא לא (רק) טור על כדורגל. התשוקה ליופי עומדת במרכזה של כל אמנות וכמו בכדורגל גם במוסיקה אנו מחפשים תמיד את הניצוץ, הריגוש, אותו האלמנט שמחבר אותנו באופן מושלם לרגע אחד טהור. את התשוקה הזו ננסה למצוא כאן, בעזרת סקירה של רגעים נבחרים ממגוון הליגות וההתמודדויות של עונת 2011/12, שיתובלו בקטעי מוסיקה חדשים וישנים. המשחק יוצא לדרך.

שריקת הפתיחה

החזאים הבטיחו סוף שבוע סוער במיוחד, אבל בפועל קיבלנו חורף – לא יותר, לא פחות (נראה לי שאם היו נותנים לבוקיס של הווינר לחזות את מזג האוויר זה היה מדויק הרבה יותר). גם על המגרשים של ליגת העל לא התחוללה סערה של ממש, כשמפגשים מרתקים על הנייר (הפועל תל אביב-בני סכנין, בני יהודה-מכבי חיפה, בית"ר ירושלים-מכבי תל אביב) מסתיימים ב-0:0 משמים. הסיפור האמיתי הוא כרגיל המכונה מקריית שמונה, ששוב מנצחת לאחר שבוע לא קל, בו כולם התעסקו בעימות המיותר בין הבעלים איזי שרצקי למאמן המחוזר-לכאורה רן בן שמעון. את השחקנים מהצפון זה לא ממש עניין. עם 2:0 חלק בפתח תקווה הפער בצמרת שוב עומד על 12 נקודות, והחגיגות בחדר ההלבשה לאחר המשחק כבר בלתי ניתנות לעצירה. ואם בצמרת הסיפור די גמור, דווקא התחתית מספקת עניין, כשהנדנדה סביב הקו האדום בין הפועל חיפה, בית"ר ירושלים הפועל באר שבע ועירוני ראשון לציון עדיין נמשכת. אפילו הפועל פתח תקווה, שהתחילה את העונה עם תשע נקודות ונמצאת במקום האחרון לאורך כל העונה, מגלה סימני חיים מאז הגעתו של גילי לנדאו, מצמצמת פערים והיא במרחק שבע נקודות בלבד מהישארות בליגה. האם היא תעשה את הבלתי ייאמן ותראה מקרוב את הארץ המובטחת?

מחצית

ליאונל מסי, מכירים? בתקופה האחרונה נשמעו דיבורים וטענות מצד שדרנים, פרשנים וכתבים למיניהם, שטענו כי "הפרעוש", מי שנחשב לשחקן הטוב בעולם כיום ושזכה בשנים האחרונות כמעט בכל תואר אפשרי, לא נמצא בכושר. במקום להגיב ולהתייחס לכל הרעש מסביב, מסי עשה את זה ענייני והגיב על המגרש. השבוע, במשחקו ה-200 בליגה הספרדית, הוא כבש רביעייה בניצחון המרשים של ברצלונה 5:1 על ויאריאל והשתיק את כל המבקרים. על הדרך הוא עזר לבארסה לצמצם את הפער בצמרת ל-10 נקודות בלבד, אחרי שעמד כבר על 13 בזכות ה-4:0 של הבלאנקוס בשבת. ולמרות שכרגע על האליפות הספרדית רשום ריאל מדריד, בברצלונה הכיוון הוא אחד- מגשרים על הפער.

ולא רק היתה מסכת של שערים ותוצאות שגורמות לנו לקנא בספרד (ותודה ל-א. מזרחי, האווירון במיל' והפרשן בהווה). במסגרת משחקי הגביע באנגליה ניצחה ליברפול את ברייטון מליגת המשנה בתוצאה 6:1, כששחקני האורחת תורמים לאדומים לא פחות משלושה שערים עצמיים. באיטליה לא מפסיקים לכבוש, כשמילאן ויובנטוס מנצחות בתוצאה הזהה 3:1, המשחק בין לצ'ה לסיינה נגמר דווקא ב-4:1 ופאלרמו מנצחת את לאציו 5:1 ללא ערן זהבי שנשאר על הספסל. יכול להיות שזהו המבול שעליו דיברו החזאים?

זמן פציעות

בשבוע שעבר סיימנו כאן עם קשר הפועל תל אביב שי אבוטבול והמעורבות שלו בתקרית אלימה מחוץ למועדון בילוי. הפעם אבוטבול שוב בכותרות, ושוב ללא קשר ממשי לכדור, רק שלא ממש באשמתו, בגין תביעה שלו נגד מועדון הפועל שחייב לו כספים. הקשר תובע סכום של 5.5 מיליון שקלים שמגיעים לו לטענתו על פי הסכם כתוב ומחייב שלא מולא על ידי הבעלים, אלי טביב. בינתיים, הודיע המאמן ניצן שירזי כי אף שחקן לא ישותף במשחקי הקבוצה כל עוד עומדת תביעה מצדו כנגד המועדון, מה שהביא לסאגה נוספת בה הגיש עורך הדין של אבוטבול צו למניעת הנוהל שמאפשר את אי שיתופו בשל תביעתו. הדבר הציב את הפועל בבעיה, אך לגמרי לא סיים את הסיפור. נכון לעכשיו בודקים שם את המשך האפשרויות המשפטיות והמנהלתיות הרלוונטיות. בינתיים, ועד ליבון הדברים בין הצדדים, נראה שבין תביעה לתביעה אלה הם דווקא השחקנים, האוהדים והמועדון שממשיכים לטבוע.

  • הטור השבועי "הכדור הוא הכל" מתפרסם במקור באתר קול הקמפוס

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן