Skip to content

פיגוע דקירה בצומת אל פוואר – צעיר בן 20 נפגע קשה

פיגוע דקירה אירע כשהנהג הפלסטני ירד מרכבו ותקף את הצעיר . הצעיר הוחש לבית חולים כשהוא בהכרה ובמצב קשה. המחבל נורה, נפגע קשה והועבר לבית חולים. ראש מועצת הר חברון דורש מהממשלה לפעול מייד ולספח את יו"ש לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחבל שהגיח לצומת אל פוואר בין בית חגי לעותניאל שבהר חברון , פגע הבוקר (רביעי) בצעיר שהיה בצומת באמצעות סכין. הצעיר נפצע באורח בינוני עד קשה והוחש לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה. המחבל עצמו נוטרל, נפגע קשה ופונה במצב קשה לשערי צדק. הפיגוע ארע כאשר המחבל הגיע עם רכבו למחסום אירעי שהקים צה"ל כ-3 קילומטרים מדרום לבית חגי, יצא מרכבו ותקף באמצעות סכין את הצעיר בשנות ה-20 לחייו. חיילים שהיו במקום ירו במחבל ומותו נקבע במקום.

זירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)
זירת הפיגוע (צילום: דוברות מועצה אזורית הר חברון)

פרמדיק מד"א זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בכוח רפואה של צה"ל מטפל בצעיר כבן 20 עם פצע דקירה בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה מלאה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישה ומתן נוזלים תוך שאנחנו מפנים אותו במהירות לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה".

הפיגוע קרה כ- 4 מטרים מהשלט (חדשות לפני כולם)
הפיגוע קרה כ- 4 מטרים מהשלט (חדשות לפני כולם)
דמרי: לספח מיד את יו"ש לישראל (צילום יח"צ)
דמרי: לספח מיד את יו"ש לישראל (צילום יח"צ)

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית "הר חברון" הגיב בזעם על מעשה הפיגוע ודרש מראש הממשלה בנימין נתניהו להכיר בעובדות ולספח מיד את הישובים ביהודה ושומרון כחלק ממדינת ישראל, במקום לתת פרס לטרור. "כאשר גורמים במנהל האזרחי מדברים על נתינת פרס לטרור בעוד ועוד נסיגות אנו נראה לצערי עלייה חדה יותר ויותר של הפיגועים הנוראיים", אמר דמרי והוסיף: "המחבלים מבינים כי הדרך היחידה לנצח היא להגביר ולהוסיף טרור. הדרך היחידה למגר את הטרור היא להראות להם כי המשוואה הפוכה לחלוטין. אני קורא לממשלה ולעומד בראשה לחזק את ההתיישבות, ולהכריז סוף סוף על הישובים ביהודה ושומרון כחלק ממדינת ישראל. גורל אחד, מדינה אחת, עם אחד".

(צילום: דוברות מועצה אזורית הר חברון)
(צילום: דוברות מועצה אזורית הר חברון)

לאחר פינוי הפצועים כולל המחבל עצמו, התפתחו הפרות סדר בפאתי מחנה הפליטים אל-פוואר. פלסטינים יידו אבנים לעבר כוח צה"ל בסמוך למקום בו נדקר הצעיר ישראלי. החיילים מנעו מהמתפרעים להגיע לכביש 60 והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירי מרובה רוגר. הפלסטינים מדווחים כי אחד מהמסיתים להפרות הסדר נורה בפלג גופו האמצעי.

הפרות הסדר במחנה הפליטים אל-פוואר (צילום: תקשורת פלסטינית)
הפרות הסדר במחנה הפליטים אל-פוואר (צילום: תקשורת פלסטינית)

כשעה וחצי מוקדם יותר, החל צה"ל באמצעות חיל ההנדסה של אוגדת יהודה ושומרון בהקמת עמדת תצפית ממוגנת בצומת גוש עציון שהפכה מקום מועד לפיגועים. בצה"ל מתכננים גם לבצע הפרדה בין כלי רכב פלסטינים לישראלים בתנועה המגיעה מדרום ומצפון לצומת ויצירת מרחב סטרילי מבודד בין הכיכרות שבצומת שיכלול בתוכו שערים בין הצומת להתנחלות כפר עציון, צעדים שיאפשרו לצה"ל לבצע בידוק מלא יותר של הנכנסים למרחב המבודד. כמו כן הוחלט על הצבת יחידה מיוחדת שצומת ולהגביר את הבידוק ביציאות מהכפרים באזור חברון.

לאחר הישנות הפיגועים בתחנת הדלק דור אלון שבכביש 433, הוחלט במערכת הביטחון על הקמת גדר ביטחון שתמנע גישה ישירה של תושבי הכפר קאטנא הסמוך לתחנת הדלק ולכביש443.

מוקדם לכך, ב-08:03 הבוקר, בוצע ירי של אלמוני לעבר רכב ישראלי שחנה סמוך לאתר מערכת המכפלה בחברון. הירי בוצע ככל הנראה משכונת סנינה הסמוכה לאתר. נזק קל נגרם לרכב אך איש לא נפגע. צה"ל פתח בסריקות לאיתור היורה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן