Skip to content

צה"ל סיכל ניסיון לפיגוע עם מטען רב עוצמה

אדם שהשליך תיק חשוד זוהה במהלך פעילות של צה"ל ומשטרת ישראל לסיכול הברחות בגבול מצרים. האיש נמלט ובסריקות שבוצעו התברר כי מדובר בתיק נפיץ עם מטען גדול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדם שהשליך תיק חשוד זוהה במהלך פעילות של צה"ל ומשטרת ישראל לסיכול הברחות בגבול מצרים. האיש נמלט ובסריקות שבוצעו התברר כי מדובר בתיק נפיץ עם מטען גדול

מאת אליק מאור

מגדל שמירה בגבול מצרים (צילום: דו"צ)
נתיבי ההברחה מנוצלים לטרור. מגדל שמירה בגבול מצרים (צילום: דו"צ)

במהלך פעילות של צה"ל ומשטרת ישראל לסיכול הברחות בגבול ישראל מצריים, סוכל הלילה (יום ג') ניסיון לפיגוע באמצעות מטען רב עוצמה. כך מסר דובר צה"ל.

במהלך הפעילות זוהתה הברחה. הכוח שפעל לעצור את המבריחים, זיהה אדם המשליך תיק חשוד ונמלט מהמקום. בסריקות שנערכו באור ראשון, התברר כי מדובר בתיק נפיץ, שהכיל מטען רב עוצמה. המטען פוצץ בפיצוץ מבוקר. דובר צה"ל מסר, כי נתיבי ההברחה בגבול המערבי מנוצלים ללא הרף על ידי ארגוני טרור לביצוע פעולות טרור כנגד תושבי המדינה וכנגד חיילי צה"ל וכוחותיו.

עוד נודע, כי במהלך חודש נובמבר האחרון סיכל צה"ל הסתננות לשטח ישראל דרך הגבול. הכוח שעסק בפעילות שגרתית לאורך גבול ישראל-מצרים זיהה קבוצת חשודים חמושים שחדרו לישראל, ככל הנראה על מנת לבצע הברחה. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד כלפי החשודים ומשלא נענו לקריאות לעצור, בוצע לעברם ירי בפלג גופם התחתון. החשודים השיבו באש ובמהלך הקרב זוהתה פגיעה באחד מהם. החשודים נמלטו לעבר מצרים.

בסריקות שנערכו לאחר מכן בגזרת האירוע, נמצאו רובה מסוג קלצ'ניקוב, אקדח וחפץ חד המשמש לחיתוך. בקרב כוחותינו לא היו נפגעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן