Skip to content

השב"כ: עצרנו קבוצת צעירים בחשד לביצוע פשעי תג מחיר

הפרשה הביטחונית: הותר לפרסום קבוצת צעירים החשודה בטרור יהודי שכלל את רצח משפחת דוואבשה בכפר דומא נעצרה כארבעה חודשים לאחר הרצח הנורא של הפעוט עלי דוועבשה והוריו סעד וריהאם. בהחלטת בית המשפט כתב השופט כי הצעירים נעצרו בימים האחרונים בחשד שהשתייכו לארגון טרור יהודי ששם לו מטרה לבצע פשעי טרור יהודיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שירות הביטחון הכללי וכך גם בית המשפט המחוזי בפתח תקווה (חמישי) התירו היום לפרסום כי קבוצת צעירים יהודים נעצרה בשל חשד לביצוע פשעי " תג מחיר" יהודי ובשל חשד בהצתת ביתם של בני משפחת דוואבשה מן הכפר דומא ביולי השנה. החקירה מתקיימת בשילוב השב"כ, משטרת ישראל, אגף פשיעה לאומנית בליווי פרקליטות המדינה.
בהודעת השב"כ נמסר כי "בימים האחרונים נעצרו לחקירה על-ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור. במסגרת חקירות אלה נבדקים חשדות קונקרטיים סביב הפיגוע הקשה שארע בכפר דומא". עורכי דינם של חלק מהחשודים יקיימו היום מסיבת עיתונאים בעניין זה.
שר הביטחון בוגי יעלון הסביר בחודש שעבר כי כוחות הביטחון מוגבלים בהבאת החשודים לדין אך ציין כי הוא מאמין שהפרשיה תסתיים בהקדם. "ברגע שגילינו מי הקבוצה שאחראית לאירוע והבנו שאין לנו יכולת להעמיד אותם לדין, נקטנו במעצרי בית וצווים מנהליים", אמר יעלון "אין לנו כרגע ראייה שקושרת למי שביצע ישירות את הפיגוע אבל אני מאמין שנגיע לזה, אני מקווה שעוד נגיע לפענוח מוחלט".כמו כן ציין יעלון כי מדובר בקבוצה קיצונית של יהודים קנאים שדורשים מלכות ושלטון לפי דין תורה והחליטו לרצוח אנשים תחת הכותרת "תג מחיר."

נשרפו בחיים - בני משפחת דוואבשה
נשרפו בחיים - בני משפחת דוואבשה

עורך הדין חי הבר המייצג אחד מן החשודים טען השבוע כי "לאחר 8 ימים בהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו, ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה "להעלים" אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה. אני סבור כי ככל שהתמונה תתבהר ניתן יהיה להבין כי הודעות של רשויות החקירה בדבר התקדמות בחקירה כזו או אחרת הן חסרות אחיזה במציאות".
עו"ד איתמר בן גביר, סנגורו של אחד החשודים טען אתמול כי "המשטרה והשב"כ פוגעים באופן מהותי בזכויותיו של מרשי". " לאט, לאט אנחנו הופכים להיות כמו ארגנטינה. לא מאפשרי לראות אותו , לא מביאים אותו לדיונים בבית המשפט, מסתירים אותו במרתפי השב"כ וזאת לאחר שהסתבר שבמהלך מעצרו הוא הוכה והותקף. ככה לא מנהלים משטר דמוקרטי", אמר בן גביר.

צילומים: זכארייה סעדה רבנים לזכויות אדם
צילומים: זכארייה סעדה רבנים לזכויות אדם

עו"ד ציון אמיר המייצג את אחד הקטינים העצורים בפרשה אמר כי "קשה מאוד למצוא הצדקה למניעת פגישה עם עו"ד ביחס לעצור, ודאי לעצור קטין, כאשר אינך יודע דבר וחצי דבר על מהות החשדות, על כיצד נראה בכלל הלקוח שלך, כאשר הפרשה נמצאת תחת מעטה של ערפל מוחלט. העצור בנסיבות כאלה מבודד מהעולם ומנותק לחלוטין מכל קשר עם אחרים, לא משפחה לא הורים ולא עו"ד, ויש בכך פגיעה קשה בלתי מידתית ובלתי נסבלת בזכותו של אדם להליך הוגן וזכותו להיוועץ עם עורך דינו. צריך להביע דאגה וחשש שפגיעה כזו חמורה יכולה להביא לעיוות דין. אני מציע להיות זהירים בהצהרות וקביעות בטרם עת. אני מצוי שנים רבות בהליכים מהסוג הזה והתמודדנו בעבר עם מעצרים כאלו שבסופם עמדת השב"כ לא התקבלה והחשדות הופרכו".
עו"ד עדי קידר המייצג מספר מן החשודים טען גם הוא טענות דומות: "אין לנו אפשרות להתייחס עניינית לחשדות והראיות שיש או אין כנגד החשודים", אמר קדר והוסיף: מה שכן ניתן להגיד בצורה ברורה ומדויקת, הוא שבמהלך השבוע האחרון, מדינת ישראל באמצעות כל ראשי רשויות אכיפת החוק, שב"כ משטרה, פרקליטות וגם בתי המשפט, עשו יד אחת, ובמהלך כל השבוע הזה נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם מהמדרגה הראשונה, והכשירו כל שרץ אפשרי כדי לאפשר את החקירה הזו. ברגע שיוסר צו איסור הפרסום באופן מלא, ולא משנה מה יהיו תוצאות החקירה, התמונה שהציבור יראה היא תמונה מדאיגה מאוד לגבי רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט".
השרה ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה היום לראשונה בנושא זה ואמרה כי היא מברכת על מעצרם של החשודים בשל הרצח הנורא בדומא. "הוקענו אותם בלי שידענו את שמם, הקאנו אותם מקרבנו,מערכת הביטחון והאכיפה מילאה תפקידה ועתה הגיעה זמנה של מערכת המשפט לעשות את תפקידה, קודם כל בשביל המדינה שאנחנו מאמינים בה. אסור שישראל תהיה סובלנית ולו בקצת כלפי כל סוג של טרור, ערבי או יהודי"
גם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, לא שקט על שמריו והגיב: "הרצח הנורא של משפחת דוואבשה הוא פשע מחריד שרודף אותנו כעם וכחברה. מי שביצע אותו חתר במודע תחת אושיות המדינה ויש למצות איתו את מלוא חומרת הדין. אנחנו צריכים לעמוד כחומה בצורה מול טרור מכל סוג שהוא ולמגר אותו."
ממועצת יש"ע נמסר כי "מועצת יש"ע מברכת על ההתקדמות בחקירת הפרשה הקשה של רצח משפחת דוואבשה ותפיסת חשודים בביצוע הפשע הנתעב. המעשים שבוצעו הם לא מוסריים ופוגעים בערכי מדינת ישראל וההתיישבות.
אנו סמוכים ובטוחים כי מערכת הביטחון והמשפט של מדינת ישראל ימצו את הדין עם כל השותפים במעשה הנפשע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן