Skip to content

דרמה באופרה: קונצרט מיוחד למען הזמרת שנותרה ללא קורת גג

המופע "שרים לשירה", שיתקיים ביום ראשון הקרוב בתל אביב בהשתתפות זמרת הסופרן הנודעת מישל קריידר, נועד לאסוף כסף עבור הזמרת הצעירה שירה שפיר, שאיבדה את רכושה בשריפה בדירתה. שפיר נרגשת מהמחווה:"ברגע המשבר, מהגדולים בחיי, גיליתי באילו חברים מופלאים בורכתי" מאת יעל חן  ביום ראשון הקרוב יתקיים במשכן האופרה בתל אביב קונצרט מרגש במיוחד, אירוע שמחמם את הלב בימים קרים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המופע "שרים לשירה", שיתקיים ביום ראשון הקרוב בתל אביב בהשתתפות זמרת הסופרן הנודעת מישל קריידר, נועד לאסוף כסף עבור הזמרת הצעירה שירה שפיר, שאיבדה את רכושה בשריפה בדירתה. שפיר נרגשת מהמחווה:"ברגע המשבר, מהגדולים בחיי, גיליתי באילו חברים מופלאים בורכתי"

מאת יעל חן

"התרחש נס גדול". שפיר

 ביום ראשון הקרוב יתקיים במשכן האופרה בתל אביב קונצרט מרגש במיוחד, אירוע שמחמם את הלב בימים קרים אלה, תרתי משמע.

 הקונצרט אמור לאסוף כספים עבור שירה שפיר, זמרת באופרה הישראלית,  שנותרה ללא קורת גג כתוצאה משריפה שפרצה בדירתה בתל אביב, שבה היא מתגוררת עם אמה.

שירה, 28, היא בוגרת האקדמיה למוזיקה ע"ש רובין בירושלים. במהלך לימודיה הופיעה ברסיטלים ובקונצרטים ברחבי הארץ ואף זכתה במלגות של קרן התרבות אמריקה-ישראל.

 באופרה הישראלית התגייסו לעזור לשירה באמצעות קונצרט סיוע מיוחד, אשר כל הכנסותיו יוקדשו לעזרה מיידית בשיקום הדירה.

גולת הכותרת של הקונצרט, שבו יושמעו אריות, דואטים וקטעי מקהלה מהאהובים ביותר, היא הגעתה המיוחדת של זמרת הסופרן האמריקנית הנודעת, מישל קריידר, אשר שמעה על האסון, הודיעה כי תפנה במיוחד את לוח ההופעות העמוס שלה, ותגיע לישראל כדי להשתתף בקונצרט. 

שירה, מתי הגעת לאופרה הישראלית?

"התחלתי כזמרת במקהלת האופרה, זו היתה פרנסתי במהלך לימודי התואר הראשון.  בסיום לימודי באקדמיה התקבלתי ל'אופרה סטודיו' של האופרה הישראלית. זוהי תוכנית של שנתיים המיוחדת לזמרים צעירים של האופרה. הופעתי יחד עם הסטודיו בקונצרטים רבים של האופרה במשכן האופרה וברחבי הארץ. בנוסף לעבודתי ופעילותי כזמרת, אני משלימה הכנסה בעבודות נוספות באופרה –  עבודה במחלקת המנויים, דיילות ועוד. זאת כדי לפרנס את אמי ואותי".

ספרי על  האירוע שבו נשרפה הדירה.

"במוצאי שבת, 4 בפברואר, בדרכי הביתה מהאופרה ניסיתי להתקשר לאמי מספר רב של פעמים, אך היא לא ענתה. היתה לי תחושה מוזרה. ידעתי שהיא בבית בשעות אלו.

"כמה מטרים מהבית, שנמצא סמוך לשגרירות האמריקנית, ראיתי את המחזה הנורא – להבות שפרצו מחלון הבית. רצתי וזעקתי בהיסטריה והייתי בטוחה שהכול אבוד כי ידעתי שאמי בבית עם שלושה כלבים. כשהגעתי, גיליתי לאושרי, שאמי והכלבים חולצו על ידי המשטרה.

"התרחש נס גדול, אבל המציאות המרה הכתה בנו קשות. הדירה, שלא היתה מבוטחת, נשרפה כליל. אמי פונתה מייד לבית החולים, ומאז אותו ערב נותרנו אמי, אני והכלבים ללא קורת גג. האש כילתה את מרבית הרכוש שהיה לנו. קרן האור היחידה היתה בדמות התגייסותם של חברים טובים והאופרה שיזמו את הקונצרט, וכמובן בואה של מישל".

חברה לכל החיים. קריידר (מימין) ושפיר

איך צמחה החברות עם מישל?

"הכרתי את מישל לראשונה כאשר הגיעה לארץ באפריל 2006 להפקת 'נשף המסכות' מאת ורדי באופרה הישראלית. באותם ימים הייתי חברה במקהלת האופרה, והערצתי אותה מרחוק.

בעונה שלאחר מכן חזרה מישל לארץ להפקת 'הטרובדור' מאת ורדי. במקרה נפגשו אמי ומישל, והתיידדו. דרך הידידות שלהן הגיעה מישל לפגוש אותי והפכנו לחברות קרובות.

"מישל הפכה מדמות נערצת מופלאה שבאה והולכת, לחברת אמת לכל החיים, וברגע שנודע לה על האסון מיד שינתה את לוח הזמנים הצפוף שלה כדי לבוא ולעזור מקרוב. היא מטלפנת אלינו בכל יום, דואגת לשלומנו ומחפשת דרכים נוספות לעזור".

שירה נרגשת מהנתינה העצומה שהיא חווה. "אעז ואומר, שאחד הדברים הטובים ביותר שחוויתי 'בזכות' אותה שריפה הוא להיווכח בשעת אמת וברגע משבר מהגדולים שידעתי מעודי, באילו חברים מופלאים בורכתי, אותם חברים שבלעדיהם לא הייתי שורדת בסיוט הזה.

"החל מחברה שמשכנת אותנו עד שמשהו יסתדר, דרך חברים שתורמים מכספם, מרכושם ומזמנם כדי לעזור, ועד משפחת האופרה הישראלית. מנכ"לית האופרה חנה מוניץ סיפרה לי על ההיערכות יוצאת הדופן של כל העובדים ועל קונצרט הסיוע. אין מילים בפי להודות לכולם".

"שרים לשירה", ראשון 26.02 18:00, 50 שקלים בקופת האופרה: 03-6927777

עוד בתרבות: יעקב אילון איבד את התשוקה

וגם: חיי אהבה. זה כל הסיפור

1 Comment

  1. גל
    24 בפברואר 2012 @ 18:42

    לא בטוח שההכנסות מהקונצרט ועוד כמה חברים יכולים להשיג את מלוא הסכום.
    אולי מדובר בשיפוץ וריהוט בייתי קומפלט בסכום של לפחות 150,000 ש"ח.
    אני מוכן לשלוח לשירה תנור גדול שאקנה עבורה אחרי שהבית ישופץ.
    לכתוב לי למייל הזה בבקשה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן