Skip to content

למרות הקור העז הפגינו אלפים כנגד מתווה הגז

ההפגנות נערכו בשבעה מוקדים שונים ברחבי המדינה. בתל אביב חתמו על הבקשה לרישיון הפגנה צאצאיו של חוזה המדינה. "אם תרצו, המתווה יהפוך ממציאות לאגדה", אמר שפיץ צאצאו של בנימין זאב הרצל. מול בית ראש הממשלה בקיסריה הודלקו לפידים והונפו שלטים: "לא תגנוב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) נגד מתווה הגז ברחבי הארץ. ההפגנות התקיימו בערים תל אביב, קריית שמונה, נהריה, זיכרון יעקב, ערד, אשדוד וקיסריה. על אישורי ההפגנה בתל אביב הנדרשים במשטרה, חתמו הפעם אהוד שפיץ ויוחאי בנימין, אב ובנו שהם דור חמישי ושישי לבנימין זאב הרצל חוזה המדינה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "המתווה מסוכן לישראל", "הגז לכולם" ו"אנחנו נהיה פה כל שבוע".
ביום חמישי האחרון עתרו פעילי מחאת הגז והאגודה לזכויות האזרח לבג"ץ נגד המשטרה, בדרישה לבטל את קביעתה לפיה תנאי לקיום הפגנות מחאה תהיה נשיאה באחריות פלילית מצד מארגניה במידה שההפגנה לא תעמוד בדרישות המשטרה ויבוצעו בה עבירות פליליות מצד המפגינים.
לטענת העותרים "מדובר בדרישה בלתי-חוקית, בלתי-סבירה ובלתי-ישימה, הפוגעת קשות בחירות ההפגנה והמחאה ויוצרת אפקט מצנן מסוכן על חופש הביטוי, ועל כן דינה להתבטל".

נהרייה

ההפגנות ברחבי המדינה התקיימו על רקע עדות ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הקרוב בוועדת הכלכלה של הכנסת, עדות שנרשה על ידי ח"כ איתן כבל (מחנה ציוני) יו"ר הוועדה שדרש מנתניהו להופיע בפני הוועדה בשבתו כשר הכלכלה. נתניהו צפוי להתייחס בעדותו לשימוש בסעיף 52 של חוק ההגבלים העסקיים, שמאפשר לו כשר הכלכלה לעקוף מסיבות ביטחוניות את החלטת הממונה שלא לאשר את המתווה. כזכור נתניהו מכהן בתפקיד לאחר התפטרותו של השר אריה דרעי בתחילת חודש שעבר. דרעי סירב לחתום על הצו המאפשר שימוש בסיף 52 ודרש שזו תהיה החלטת ממשלה ולא צו שלו כשר. במטה במאבק בגז טוענים כי הטעון להפעיל את הצו כי זוהי שעה שבה ביטחון ישראל נתון בסכנה הוא שקרי ביסודו.

תל אביב

"כדור החמישי למשפחתו של חוזה המדינה, אני מלא גאווה על ההזמנה לחתום על אישור ההפגנה שדורשת עצמאות אנרגטית למדינת ישראל. אם תרצו, המתווה יהפוך ממציאות לאגדה", מסר שפיץ, צאצאו של חוזה המדינה בהודעה לעיתונות של מטה מאבק הגז. בנו, בנימין, הוסיף: "כפעיל במאבק הגז אני חושב שאנחנו צריכים לקחת דוגמא מבנימין זאב הרצל, שראה את מדינת ישראל מופת לאומות העולם בדאגה לאזרחיה שווי הזכויות, ולא ככזאת שהנכסים של אזרחיה ניתנים במתנה לטייקונים תאבי הבצע בשיטות הון-שלטון". בעת ההפגנה כשמפגינים בקשו לרדת ולחסום את נתיבי התנועה, עמד בנימין ומנע מהם לחרוג מתנאי הרישיון.
יוסי דורפמן ממנהיגי המאבק אמר כי "המתווה הזה לא יעבור, גם אם החוזה ייחתם המאבק לא יפסק עד לשינוי המתווה לטובת אזרחי המדינה".

תל אביב (צילום: ציפי מנשה)
תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

עילי אברמוביץ פעיל מגמה ירוקה ארגון פעיל במאבק אמר: "נבחרי הציבור שכחו את האינטרסים של העם ורואים רק את האינטרסים של ההון. גז זול הוא האינטרס שלנו והוא לא צריך לעלות יותר מ-3 דולרים ליחידת אנרגיה".

לפידים מול בית ראש הממשלה בקיסריה
לפידים מול בית ראש הממשלה בקיסריה
"אם תרצו מתווה הגז יהפוך לאגדה" ראובן שפיץ צאצאו של חוזה המדינה (צילום: ציפי מנשה)
"אם תרצו מתווה הגז יהפוך לאגדה" ראובן שפיץ צאצאו של חוזה המדינה (צילום: ציפי מנשה)

בתל אביב צעדו המוחים מכיכר הבימה לכיוון קריית הממשלה ברחוב בגין בעיר. בקיסריה נערכה צעדת לפידים שיצאה מצומת הרחובות הדר-רוטשילד לבית ראש הממשלה ברחוב הדר. במודיעין הפגינו בצומת שילת, בנהריה הפגינו ליד הסופר מרקט בשד' הגעתון, בזכרון יעקב צעדו מפגינים מגן יד למייסדים לגן טיול. בקריית שמונה התקיימה ההפגנה במרכז רסקו באשדוד מול העירייה בגן העיר, בכפר יונה ההפגנה התקיימה ברחבת העירייה והמתנ"ס ברחוב בגין – ובערד צעדו ממרכז העיר לגן החמישה.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן