Skip to content

27,500 ₪ לעיוורת שסורבה להיכנס למסעדה עם כלבה

מסעדה בקריות שסירבה לאפשר לעיוורת להיכנס למסעדה עם כלב הנחייה, תשלם עשרות אלפי שקלים כפיצוי לעיוורת. את התביעה הגישה בשם האישה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מסעדה שסירבה לכניסת לקוחה עם כלב הנחייה שלה לתחומה ואילץ את האישה העיוורת ואחותה לשבת מחוץ למסעדה על מנת לקבל את שירותי המסעדה, תשלם לאישה 27,500 ש"ל כפיצוי, כך פסק לפני חמישה ימים שופט בית המשפט השלום בחיפה, השופט דאוד מאזן.

בעקבות תביעה שהוגשה על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, פסק בית משפט השלום בקריות את סכום הפיצויים כנגד מסעדה ומנהלה אשר סירבו להכניס למסעדה את האישה עיוורת עם כלב נחייה.
מפרטי כתב האישום עולה כי ביום העצמאות בשנת 2012 הגיעה גרציה בן מויאל, עיוורת הנעזרת בכלבת נחייה, בלוויית אחותה יפה, למסעדת דג המושט בקריית ביאליק. מנהל המסעדה באותה עת סירב להכניס את גב' בן מויאל למסעדה יחד עם כלבת הנחייה, בטענה שאינם מכניסים כלבים למסעדה. בן מויאל ואחותה נאלצו לשבת מחוץ למסעדה, במנותק מיתר האורחים. נפגעת מהיחס המפלה והמשפיל, פנתה בן מויאל לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, וזו הגישה בשמה תביעה לפיצויים לבית משפט השלום בקריות.

חובה להנגיש (צילום מסך מסרטון הקמפיין)
חובה להנגיש (צילום מסך מסרטון הקמפיין)

בעקבות הצעת בית המשפט, התפשרה הנציבות באופן נפרד עם מנהל המסעדה השכיר, שישלם בגפו פיצויים בסך של 7,500 ₪,  כנגד המסעדה עצמה ובעליה, שהתעלמו מזימוני בית המשפט ונתקו מגע עם פרקילטם ולכן נמנעו מלהציג גרסת הגנה משלהם בתיק – פסק בית המשפט פיצוים בסך של 20,000 ₪, שישולמו בנפרד ובנוסף לסכום הפשרה שישלם המנהל. סך הכול פסק בית המשפט סכום של 27,500 ₪ כפיצוים שישולמו לגב' מויאל. לאחרונה מפרסמת הנציבות סרטון קמפיין הקורא לעסקים, קניונים ומסעדות לאפשר גישה וכניסת בעלי מוגבלויות לתחומם תחת הכותרת: "חובה להנגיש".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן