Skip to content

פיגוע דריסה בירושלים – 14 נפצעו

מחבל תושב בית חנינה נורה למוות לא לפני שהספיק לפגע בקהל שעמד בתחנת האוטובוס. הרופאים נלחמים להציל רגלו של תינוק בן שנה וחצי שנפגע בדריסה, מקטיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

14 בני אדם נפצעו היום (שני) בפיגוע דריסה שביצע מחבל פלסטיני תושב ירושלים המזרחית בסמוך לגשר המיתרים בניסה לירושלים. הפצועים פונו בידי מד"א לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בבירה. מבתי החולים נמסר כי תשעה מהפצועים נפגעו באורח קל, שניים אחרים בהם אישה בת 65 ותינוק בן שנה וחצי נפגעו באורח בינוני, הרופאים נאבקים בשלב זה להציל את רגלו של התינוק מקטיעה. המחבל עצמו נורה ונהרג.

רגע חיסול המפגע
רגע חיסול המפגע
ההלם שלאחר הפיגוע (צילום: מען)
ההלם שלאחר הפיגוע (צילום: מען)

מחקירה ראשונית של משטרת ירושלים וכוחות הביטחון עולה כי המחבל עבד אל-מוחסן חסינה (21) תושב בית חנינא שאיננו מוכר בשל עבר בטחוני לכוחות הביטחון ולמשטרה הגיע עם רכבו לשדרות הרצל ליד גשר המיתרים. הוא האיץ ועלה עם רכבו על מדרכה שליד תחנת האוטובוס, דרס אזרחים ששהו במקום, פגע בתחנת אוטובוס ולבסוף בברז כיבוי שהוצב בסמוך לתחנה. אזרח ומאבטח ששהו במקום פתחו לעברו באש ופגעו בו עוד לפני שהספיק לצאת מרכבו. בחיפוש שנערך ברכבו נמצא גרזן שככול הנראה היה אמור לשמשו לפגוע באזרחים לאחר הדריסה.

זירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)
זירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)
ברז עמדת כיבוי האש בלם את הרכב
ברז עמדת כיבוי האש בלם את הרכב

"פעילותם המהירה והמדויקת שהביאה לנטרול המחבל מנעה פיגוע גדול יותר", אמר היום מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי על המאבטח והאזרח.
משה אייכל, חובש בכיר במד"א שהגיע ראשון לזירה, סיפר: "עמדתי בצדו השני של הכביש כששמעתי קולות ירי ומיד חציתי את הכביש למקום האירוע, ראיתי רכב על המדרכה צמוד לתחנת האוטובוס. בתוך התחנה ובסמוך אליה שכבו כמה נפגעים שסבלו מחבלות מדממות בגפיים. דיווחתי למוקד מד"א על האירוע ויחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו הענקנו טיפול רפואי ופינינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן