Skip to content

איראן מזהירה מהתקפת ספינותיה עם חזרתן מסוריה

על רקע ההסלמה באירועים בסוריה והסכנה המוחשית לגורל משטרו של בשאר אס וכן ההסלמה ברטוריקה בין איראן וישראל בסוגית הגרעין, השלימו ביומיים האחרונים שתי ספינות של הצי האיראני מסע לנמל טרטוס בסוריה דרך תעלת סואץ. האיראנים מנצלים את המהלך הרגיש להפגנת עוצמה ומזהירים כי אם יחושו איום על האינטרסים שלהם, לא יהססו להנחית מכת מנע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע ההסלמה באירועים בסוריה והסכנה המוחשית לגורל משטרו של בשאר אס וכן ההסלמה ברטוריקה בין איראן וישראל בסוגית הגרעין, השלימו ביומיים האחרונים שתי ספינות של הצי האיראני מסע לנמל טרטוס בסוריה דרך תעלת סואץ. האיראנים מנצלים את המהלך הרגיש להפגנת עוצמה ומזהירים כי אם יחושו איום על האינטרסים שלהם, לא יהססו להנחית מכת מנע מקדימה

מאת אסף בירון

ספינה איראנית חוצה את תעלת סואץ
הצהרת כוונות או התגרות מיותרת? ספינה איראנית חוצה את תעלת סואץ

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" מצטטת את סגן הרמטכ"ל האיראני, מוחמד הג'אזי, שאמר מוקדם יותר היום (ג') "האסטרטגיה שלנו היא שברגע שנרגיש כי אויבנו רוצים לסכן את האינטרסים הלאומיים שלנו, ומתכוננים לפעול בנושא, אנו נקדים אותם בלי לחכות להם".

הדברים נאמרים על רקע כניסתן של שתי אוניות קרב איראניות, שהגיעו למימי הים התיכון בשבוע האחרון בכדי לעזור באימוני הצי הסורי, לתעלת סואץ בדרכן חזרה לאיראן, כך סיפרו רשויות התעלה לסוכנות הידיעות AFP. הספינות, משחתת וספינת תובלה, הגיעו מכיוון נמל טרטוס שבסוריה והתקדמו דרומה אל עבר הים האדום והן צפויות לסיים את חציית התעלה במהלך היום.

הגעתן של הספינות לטרטוס, שהוכרזה על ידי התקשורת האיראנית אתמול (ב'), באה על רקע היחסים המתוחים בין איראן וישראל בנוגע לתוכנית הגרעין, ועל רקע המהומות המתמשכות בסוריה. איראן, המהווה בת ברית חשובה של נשיא סוריה בשאר אסד, מאשימה את ישראל והמערב בנסיונות לערער את המשטר הסורי.

1 Comment

  1. חזי
    26 בפברואר 2012 @ 22:38

    מוזר.למה האיראנים לא סופגים 10 שנים רקיטות כמונו ??
    מה זה,כבר הם מגיבים,בלי מיגון,התמגנות,וגדר הפרדה ?!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן