Skip to content

"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר": קצבי ויפה, אך אין חדש בגלקסיה

"מלחמת הכוכבים – הכוח מתעורר" הוא הרפתקה מלהיבה שמתאימה את האסתטיות לטרילוגיה המקורית, מבלי להעתיקו, תוך שילוב אלמנטים מוכרים בסיפור מבטיח ומעניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

32 שנים חלפו מאז "שובו של הג'דיי", וזה בערך הזמן שגם עבר בסרט "מלחמת הכוכבים – הכוח מתעורר", שמאתחל טרילוגיה חדשה של סרטי "מלחמת הכוכבים", פרי יצירתו של ג'ורג' לוקאס – שכבר אינו קשור להפקתו של סרט זה (יש אף הטוענים עם צו מניעה). ג'יי ג'יי אברהמס, הבמאי של "אבודים", "משימה בלתי אפשרית", וכן האתחול החדש של סרטי "סטארטרק", יושב גם בכס הבמאי עבור פרק ראשון זה בטרילוגיה, ובניגוד לסרטים הקודמים ב-"מלחמת הכוכבים" – הוא לא ניסה (או אולי לא הרשו לו) להמציא ולו דבר חדש אחד. עם זאת, הוא יצר סרט קצבי, משעשע ונוח מאוד לצפייה, שירגיש מאוד מוכר למעריצים של הטרילוגיה המקורית.

"מלחמת הכוכבים – הכוח מתעורר" – בפעם השלישית

אברהמס גם יוצא מהנחה שהצופים מכירים את מעלליהם של לוק, האן סולו וליאה. לעומת המציאות שלנו, בגלקסיה הבדיונית של הסרט, האירועים סביב המרד נגד האימפריה הגלקטית הפכו למיתוס, ורק מעטים מאמינים בסיפורי הגבורה, כשכל השאר שכחו או אינם מכירים. מתוך הרס האימפריה צץ מנהיג חדש ומרושע, קיילו רן (אדם דרייבר, "בנות"), העוטה מסיכה שחורה, וכמו דארת' וויידר – רגזן ורזה. רן מחפש אחר לוק סקייווקר (מארק המיל, כיום מתפרס בעיקר מדיבוב סרטי ילדים), אחרון הג'דיים, ולהרוג אותו בטרם תתעורר התקוממות נוספת.

אין מה לפחד, לסרט חוברים קבוצה של מורדים, ובהם הטייס, פו דמרון (אוסקר אייזק, "שנה קשוחה מאוד"), אספנית הגרוטאות, ריי (דייזי רידלי) וגם החייל, פין (ג'ון בוייגה), שמצטוותים עם הוותיקים, האן סולו (הריסון פורד), צ'ובאקה (פיטר מאיו) והגנראלית / נסיכה ליאה (קארי פישר).

הצופים הוותיקים בוודאי יבחינו בעלילה מקבילה ל-"מלחמת הכוכבים" המקורי. ההיסטוריה חוזרת על עצמה גם בגלקסיה רחוקה מאוד, וזה אומר שלא רק נקודות העלילה חוזרות על עצמן, אלא גם רעיונות ומוטיבים ישנים צצים שוב. אין ספק שבהפיכת סרט המשך לערבוב קל של אותם צבעים ומשיכתם במכחול זהה היא סיכון, אבל ברוח דומה, אברהמס גם נמנע ממכתבי מאיימים ומשיחות טלפון שערורייתיות מצד המעריצים השרופים של הסדרה.

כמובן שיש לתת לאברהמס קרדיט על התסריט, אך גם לעוד שני יוצרים חשובים: מייקל ארנדט, שסרטו "צעצוע של סיפור 3" נחשב למצליח ביותר בסדרתו ואולי גם החשוב והמעניין ביותר, וכן ללורנס קסדן שכתב את "האימפריה מכה שנית" ו-"שובו של הג'דיי". אז הם לא ממש יצרו יש מאין מבחינת סיפור, אבל לפחות כתבו בפרק זה את הדיאלוגים המעניינים ביותר בכל הסדרה. בלי הרבה אירוניות, התסריט מביא דמויות חדשות ונוצצות – טובים כרעים, ולכולם דברים חשובים להגיד וכן סיפור רקע מעניין. אפשר לקבל את הרושם שיש עוד הרבה מה לחקור כאן, והדמויות הכריזמטיות של המצטרפים החדשים יגרמו לצופים להסתקרן גם בסרטי ההמשך.

כמו בכל מוצר שנמצא על המדף הרבה זמן, גרסאות חדשות תמיד ירגישו דלוחות לעומת קודמיהן, גם אם הן טובות יותר. בסדרת "מלחמת הכוכבים", זה לא רק הפרק השביעי, אלא גם האתחול השלישי – כלומר זו הפעם השלישית שהצופים עושים היכרות עם גיבורים חדשים, אויב חדש ומשימה חדשה. אברהמס וצוותו מתמודדים עם הכל באלגנטיות רבה, על אף ששום דבר לא מרגיש חדש, אפילו לא דמיון חזותי שלא ראינו בעבר.

XXXXX

בסופו של דבר, "מלחמת הכוכבים – הכוח מתעורר" הוא הרפתקה מלהיבה שמתאימה את האסתטיות לטרילוגיה המקורית, מבלי להעתיקו, תוך שילוב אלמנטים מוכרים בסיפור מבטיח ומעניין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן