Skip to content

החשד: בר רפאלי וציפורה אמה העלימו הכנסות בעשרות מילוני ₪ ושקרו בדבר מגוריה של הדוגמנית

הדוגמנית ואמה חשודות כי העלימו הכנסות עתק מחו"ל לאחר ששיקרו לפקיד שומה שהיא לא גרה בישראל. בין השאר נחשדת הדוגמנית בקבלת הנחות סלב והטבות ענק כגון מגורים במגדלי YOO ו- W בתל אביב תמורת פרסומי רכילות, מכונית לקסוס בחינם, כולל תיקוני המכונית והוצאות דלק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החשודות בהעלמת הכנסות ממס הכנסה, הדוגמנית בר רפאלי ואמה ציפורה רפאלי המשמשת מנהלת עסקיה של בתה, שוחררו היום (חמישי) ממעצר תוך הפקדת 250 אלף שקל כל אחת, התחייבות עצמית של חצי מיליון שקל לכל אחת וערבות צד שלישי על סך חצי מיליון שקל עליה חתמו האב רפי רפאלי ובעלה של בר עדי עזרא. שתי החשודות נדרשו להפקיד את דרכוניהן במשרדי פקיד שומה חקירות ת"א. אם מי מהן תבקש לצאת לחו"ל, כל יציאה מישראל תתואם ותוסכם על ידי פקיד שומה חקירות ת"א. כמו כן נאסר עליהן ליצור קשר עם כל גורם המעורב בחקירה ובנושאי החקירה למעט באי כוחן עורכי הדין רותי ליטבק ומוטי לזר מטעמה של בר וגיורא אדרת מטעמה של אמה.

מימין מגדלי YOO משמאל מגדל W (צילומי יח"צ)
מימין מגדלי YOO משמאל מגדל W (צילומי יח"צ)

מבקשת המעצר שהוצאה נגד השתיים עולה כי על פי מידע שהצטבר בפקיד השומה כפר סבא ובמחלקת המודיעין של מס הכנסה בתל אביב השתיים חשודות שלא דווחו על מלא הכנסותיהן תוך שהן מציגות "תמונה כוזבת" לעניין תושבתה של בר והסתרת פרטים מהותיים להכרעה בדבר תושבתה ובכך למסות את הכנסותיה מחוץ לישראל. על פי פקודת מס הכנסה תושב ישראל מחויב במס על הכנסותיו בישראל ובכל העולם ואילו תושב חוץ מחויב במס רק הכנסות שהפיק בישראל.
רפאלי לצורך כך מסרה כי היא דרה בחו"ל. לטענת מס הכנסה מדובר בהעלמת הכנסות של עשרות מיליוני שקלים שמקורן בהכנסות בעבודתה בחו"ל. בהקשר לכך טענים חוקרי מס הכנסה כי שתי הנשים חשודות כי "בצוותא הונו את פקיד השומה ומסרו לו אמירות כוזבות במטרה להסוות את מרכז החיים של החשודה (בר רפאלי)". כך למשל התגוררה רפאלי במגדלי YOO בדירה שכורה כשהחוזה על הדירה נחתם מול אחיה על מנת שלא לקשור אותה לישראל. לאחר מכן עברה רפאלי לגור במגדלי W שם חתמה אמה על חוזה השכירות מול הבעלים "חרף העובדה שמי שהתגוררה בבניין הייתה בר לבדה". כשנשאלה על כך במס הכנסה השיב בשמה רואה החשבון שלה כי "בר לא שכרה דירה בשנים הרלוונטיות".
עוד נטען בפני בית המשפט כי במגדלי YOO התחייבה רפאלי כי יהיה פרסום לעובדת מגוריה שם ו"הדלפות" למדורי הרכילות. אך לא רק שרפאלי לא שלמה לכאורה את שכר הדירה , בבקשת המעצר נטען כי החברה שילמה מעבר לשכר הדירה גם 200 אלף שקלים "היות והחברה רצתה למתג את הבניין".
רואה החשבון של רפאלי נשאל אם מישהו שילם את שכר הדירה וענה כי "לא ידע מעולם שמישהו שילם עבורה את שכר הדירה".
רפאלי קיבלה גם סל הטבות ממעצב הפנים ששכרה ועליהן לא דיווחה. מחקירת מעצב הפנים עולה כי במקום לגבות ממנה 100 אלף שקלים הוא העניק לה "הנחת סלב" של 60% והיא שלמה לו בפועל 40 אלף ₪. כשהמעצב נשאל מה התמורה שקיבל, ענה: "יחסי הציבור שקיבלתי".
בדירה אחרת שרכשה בר רפאלי קיבלה הדוגמנית "הנחת סלב" של חצי מיליון שקל מיזם הפרויקט. היזם הסביר לחוקרי מס הכנסה "זה היה לנו טוב ליחסי הציבור, איזה מין שאלה זאת?".

לקסוס במתנה תמורת יחסי ציבור (צילום: לם וליץ סטודיו)
לקסוס במתנה תמורת יחסי ציבור (צילום: לם וליץ סטודיו)

עוד עולה מתמלילי החקירה כי הדוגמנית קיבלה לרשותה רכב לקסוס חדש, כולל הוצאות אחזקה, תיקונים ודלק ומנגד היא התחייבה להצטלם עם הרכב ליחסי ציבור. קודם לכך קיבלה הדוגמנית לרשותה רכב מסוג רינג'רובר בתמורה לפרסום ויחסי ציבור. בחוזים שנחתמו מולה התחייבו הצדדים לשמור על עצם קיומם של החוזים בסוד. משנשאלה אמה של בר, ציפורה רפאלי על כך ענתה כי לא העבירה מידע אודות טובות ההנאה "משום שהיא לא רואה בזה שמקבלים רכב חינם טובת הנאה".
אמש נחקרה רפאלי במשרדי מס הכנסה במשך כ-12 שעות ושוחררה לקראת חצות והבוקר התייצבה להמשך חקירה. אנשים שביקשו להגיע הבוקר למשרדי רשות המיסים עברו בידוק קפדני ותושאלו היטב על מטרת כניסתם לבניין על מנת למנוע אפשרות שמי מהם יגיע לצלם את הדוגמנית הנחקרת והקומה ה-21 בבניין נסגרה כליל בפני הקהל.
החקירה נגד רפאלי ואמה הפכה אתמול לגלויה והיא כללה גם חיפוש בביתן ובביתם של מעורבים נוספים. שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, הורה על מעצרן ושחרורן בתנאים מגבילים של בר ואמה ציפי, בחשד כי הסתר המידע נועד להסתיר פרטים מהותיים בדבר התושבות שלה כתושבת ישראל, ומיסוי הכנסותיה מחו"ל הנאמדות בעשרות מיליוני שקלים.
עורכת הדין קרן זרקו זמיר, העוסקת בהגנה על חשודים בהעלמות מס והלבנת הון, הסבירה למגפון כי הרשעות בעבירות מסים מלוות לא רק בהחזר הפרשי המסים שלא שולמו, אלא גם בקנסות כבדים, ולעיתים גם בעונשי מאסר. "אני ממליצה למפורסמים אשר קיבלו מתנות או הנחות סלב משמעותיות בעבר לפנות לייעוץ משפטי, מפני שיש דרכים לשאת ולתת עם רשויות המס – אפילו בצורה אנונימית, ולערוך גילוי מרצון שעשוי לחסוך לאותם מפורסמים קנסות במאות אלפי שקלים", אמרה עורכת הדין. עורכי דינה של רפאלי כפרו בהאשמות נגדה. "מדובר בסוגיות מיסוי בנושאים שבהם יש לדון מיהו תושב ישראל", אמר היום עו"ד גיורא אדרת, שמייצג את האם, "הנושאים של הנחת ידוענים, סוגיות שלטענתנו הן אזרחיות ומתנהל בהן משא ומתן בין עורכי הדין לרשויות המס".

2 Comments

  1. גידי
    19 בדצמבר 2015 @ 15:26

    אליק
    מה לבר רפאלי היה קשה יותר ,להשתמט מהצבא או להעלים מס…?

    • אליק מאור
      19 בדצמבר 2015 @ 16:32

      לעניות דעתי שניהם כאחד לא היו קשים לה מבחינה מצפונית, מוסרית וערכית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן