Skip to content

הפגנת תמיכה בשוברים שתיקה: "ביבי, ביבי תתפטר השלום שווה יותר" ו-"טרור יהודי לא מדינה שלי"

הפגנת תמיכה בשוברים שתיקה ונגד ניסיון ההשתקה שלהם בתל אביב נערכת הערב בתל אביב. במפגן מרשים בו השתתפו למעלה מחמשת אלפי משתתפים נעו המפגינים ממצודת זאב לאורך קינג ג'ורג' ועד כיכר רבין בתלת אביב. קומץ מפגיני ימין שהפגין כנגד נחסם בידי המשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלה הפגנת ההזדהות עם פעילי "שוברים שתיקה". "ביבי, ביבי תתפטר, בשלום שווה יותר", "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" ו "הטרור היהודי – לא במדינה שלי", קראו כחמשת אלפי מפגינים וביניהם פעילי שוברים שתיקה, פעילי שלום עכשיו, בצלם וחברי כנסת ממרץ בצעדת הלפידים שצעדו בהפגנת נגד ניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וסרטון ההסתה הדמוני של ארגון "אם תרצו" שהופץ בסוף שבוע שעבר. צועדים כעת (מוצ"ש) על קינג ג'ורג' בתל אביב לכיוון אנדרטת רבים בכיכר רבין. מולם התאספו כחמישים פעילי ימין, מפגיני נגד כשהם קוראים לעבר הצועדים: "עם ישראל חי", בוגדים", "צריך לחסל אתכם". המשטרה שנערכה מבעוד מועד חסמה את פעילי הימין ולא נתנה להם להתקרב אל הצועדים. קודם לכם התעמתו מנהלי ארגוני הימין "ישראל שלי", הממומנת על ידי מועצת יש"ע, "אם תרצו", שלמרות טענותיה בדבר שקיפות מקורות מימונה, תחקיר בצלם הביא נתונים כשלפיהם מרבית מקורות המימון מוסתים מעייני הציבור, ותנועת הקצינים שמוביליה טוענים כי עדיין היא לא ממומנת וטוענת כנגד שוברים שתיקה, מול תנועות "שוברים שתיקה", "בצלם" ו"שלום עכשיו". העימות נערך בערוץ השני ובו סירב מנכ"ל "אם תרצו", לחזור בו מסרטון ההסתה וטען כי פעילי שוברים שתיקה, מוציאים את דיבת ישראל בכלל וחיילי צה"ל בפרט בחו"ל ובארגונים אנטי ישראליים.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום רפי מיכאלי
צילום רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

אתמול (שישי) פרסם אלוף מיל' עמירם לוין לשעבר אלוף פיקוד צפון, מודעת ענק לתמיכה בארגון "שוברים שתיקה" בעיתון "הארץ" בה נכתב בין השאר כי "שוברים שתיקה שומרים על חיילי צה"ל במקום בלתי אפשרי בו הפוליטיקאים הפקירו אותו".
בריאיון מיוחד ל"פגוש את העיתונות" שנערך הערב, הסביר לוין, אחד מהקצינים המעוטרים בצה"ל, כי המניע שהוביל אותו לפרסם את דברי התמיכה בארגון הוא רצונו להגן על הצבא. "צה"ל נשלח על ידי המדינה לפרונט לשלוט ולנהל את הכיבוש על הפלסטינים", אמר. "זו משימה קשה ומורכבת שמטבעה היא משחיטה ומסאבת. כדי לשמור על המוסר שלו, צה"ל – שהוא צבא מוסרי, חייב את הביקורת ואת הפתיחות הזאת בשביל לתקן את עצמו, בכדי ללמוד, ובשביל להזהיר את עצמו ואת הדרג המדיני". לוין אף קרא לחדול מגל ההסתה שלדבריו שולט בשיח בארץ: "כשאריק שרון אמר שלשלוט בעם אחר זה רע, הוא הפך לבוגד. כשהנשיא כשהיה מוכן להקשיב בכנס 'הארץ' – הוא הפך לבוגד. כשבית המשפט פסק משהו שלא מתאים לבון טון שהולך עכשיו, אז שולחים להם D-9 לחסל אותם. מוכרחים להפסיק את זה", אמר לוין.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
ח"כ אורן חזן נחסם על ידי המשטרה (צילום: רפי מיכאלי)
ח"כ אורן חזן נחסם על ידי המשטרה (צילום: רפי מיכאלי)
מפגיני הימין לעבר הצועדים: "בוגדים" (צילום: ציפי מנשה)
מפגיני הימין לעבר הצועדים: "בוגדים" (צילום: ציפי מנשה)

בהמשך מתח לוין ביקורת על שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, על החלטתו שלא לאפשר לארגון "שוברים שתיקה" להיכנס למחנות צה"ל. "אני לא מסוגל להבין את זה", אמר. "זה טיפשות, או פחדנות, או תפיסת שלטון מעוותת של משטרים אפלים שאף אחד לא רוצה להיות שם. יעלון היה צריך להנחות את הרמטכ"ל לטפל בנושא. הנחייה מהסוג שניתן לא נותנת עכשיו לצבא פתח לקבוע מדיניות בנושא".

גם אני שובר שתיקה - מודעת אלוף מיל' עמירם לוין עמירם לוין
גם אני שובר שתיקה - מודעת אלוף מיל' עמירם לוין עמירם לוין

4 Comments

  1. גורן
    15 בינואר 2016 @ 3:05

    בציבוריות הישראלית אין להם תמיכה ראה דבריו של אלון ליאל

  2. גורן
    15 בינואר 2016 @ 3:03

    בתגובה לדברים נשאל ליאל על ידי הפעילים [ שוברים שתיקה]כיצד לענות לטענות נגדם שהם פועלים נגד ישראל בחו"ל: "איזה תשובה אתה נותן לעם, לא לנו המלומדים? מה אנחנו עונים לעם גם רשמי וגם בסמול טוק?" "תשובה שלדעתי אסור לענות אותה, למרות שהיא תשובה נכונה, שהקרב בתוך ישראל הוכרע", אומר ליאל. "זה מקומם אנשים עליך. הסיבה שצריך לומר היא כי אני מונע, וכל אחד מכם מונע על ידי המצפון. אני מקבל מהציבור הישראלי ריקושטים איומים. אני מאוים. כל החברים שלי מאוימים. אני מאמין שרק הקהילה הבינלאומית, כמו במקרה של דרום־אפריקה, יכולה לשנות את דעת הקהל".

    אחד הפעילים מתקשה לעכל את התשובה ומקשה על ליאל: "את הלגיטימציה שלנו אנחנו מקבלים מהציבור הישראלי, לא? אנחנו לא הולכים ראש בראש עם החברה הישראלית?".

    "איזה לגיטימציה יש לך?", שואל ליאל ועונה: "יש לך לגיטימציה של שני אחוז, אתה מבין. אבל איזה שני אחוז?

  3. גידי
    4 בינואר 2016 @ 17:48

    החברים משוברים שתיקה ובצלם מחפשים את המחבל הנמלט בנרות.יש להם סיר מרק חם ובגדים חמים אחרי הכל היהוד לא חיות אדם…אנחנו מבינים שקר לו והוא בעיר זרה.סה"כ התעצבן מהמחירים המופקעים בדיזינגוף. בכל מקרה אם הוא יסגיר את עצמו מובטח לו תואר ושחרור בחטיפת חייל הבאה.סה"כ הוא רצה לאכול פיסטוקים בדיזינגוף ותראו יצא פרופסור…

  4. עודד הון
    21 בדצמבר 2015 @ 19:56

    ,תודה לציפי מנשה הצלמת המהוללת על תמונתי המהממת בזמן הפגנת שוברים שתיקה/מרצ/שלום עכשו
    כל הכבוד גם למגאפןן !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    עודד הון, עו"ד, פעיל חברתי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן