Skip to content

יש שופטים בישראל. המינויים החדשים

ששה מינויים חדשים,ברמות שונות של כהונה, הצטרפו הבוקר לשופט ישראל. הנשיאה דורית בייניש התרגשה קצת יותר מתמיד כי זהו הפעם האחרונה בה מקיימת טקס זה. היא ברכה את כולם וציינה את מעלותיו של כל אחד ואחת. הייתה זו, בעצם, תחילתה של מסיבת הפרידה שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ששה מינויים חדשים,ברמות שונות של כהונה, הצטרפו הבוקר לשופט ישראל. הנשיאה דורית בייניש התרגשה קצת יותר מתמיד כי זו הפעם האחרונה בה היא מקיימת טקס זה.  היא ברכה את כולם וציינה את מעלותיו של כל אחד ואחת. הייתה זו,בעצם, תחילתה של מסיבת הפרידה שלה 

מאת אבירם זינו

השופטים המתמנים עם נשיא המדינה, נשיאת העליון ושר המשפטים (צילום:מארק ניימן/לע"מ)
השופטים המתמנים עם נשיא המדינה, נשיאת העליון ושר המשפטים (צילום:מארק ניימן/לע"מ)

"השופט נעם סולברג  הוא תושב גוש עציון, וזו ההזדמנות לומר כי צר לי על עוגמת-הנפש הרבה שנגרמה לו על רקע זה", אמרה הבוקר דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון, בטקס השבעת השופטים החדשים, ביניהם סולברג עצמו והשופט צבי זילברטל. בייניש החלה במסע הפרידה שלה מבית המשפט העליון ואמרה: "לאחר שנים רבות שבהם באתי ויצאתי בטקסי השבעה, אנו מקיימים את הטקס האחרון, שבו אני מציגה בפני נשיא המדינה את השופטים המתמנים".

לגבי זילברטל אמרה בייניש כי בניגוד לפרסומים הוא אינה נמנה על מקורביה, "נקרתה בפניי ההזדמנות להפריך חלק מהסיפורים שקדמו למינויים לעליון. נאמר שהשופט זילברטל הוא מקורבי, ואני אשמח אם יהיה כך בעתיד. נכון להיום, כולם היו בניי".

‏בטקס ההשבעה השתתפו נשיא המדינה, שמעון פרס; נשיא העליון בדימוס, אהרן ברק; שר המשפטים, יעקב נאמן; נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד; ושופטי העליון בעבר ובהווה.

השופט זילברטל, שבירך בשם השופטים המתמנים, אמר כי "הבריח התיכון בעבודה השיפוטית גלום בהכרה במגבלות השופט כבן אנוש ובהערכה עצמית שקולה ומפוכחת, המחייבת ספקנות מתמדת. בענווה השיפוטית יש כדי להגביר את אמון הציבור בשופטיו. ההתנשאות היא הסכנה האורבת לפתחו של הדיין מעצם העובדה שנמסר בידיו כוח השררה. אנו מחויבים לצדק, אך יש להישמר מפני היותנו צודקים בעיני עצמנו, עד שתאבד מידת הספקנות ותאבד היכולת להבחין בגווני האפור. הנשיאה ביניש היא מנהיגה אמיצה ונאורה, שניווטה בביטחה את הרשות השופטת, שבתקופת כהונתה נדמתה לעתים קרובות לספינה מיטלטלת במים סוערים, בד-בבד עם עבודתה השיפוטית הענפה המתאפיינת בעיגון וחיזוק העקרונות החוקתיים ושמירה על טוהר המידות של רשויות המדינה".

‏הנשיא פרס אמר כי "למשפט בישראל תפקיד מכריע בלכידותה ובצדקתה של החברה הישראלית. תפקיד זה חשוב וקשה שבעתיים מקום בו חיים יחד אנשים מעדות, מגדרים והשקפות שונות. תפקידנו להגן על מערכת המשפט ועצמאותה, על מנת שתוכל להמשיך לעשות את מלאכתה נאמנה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן