Skip to content

לתקיפה בדמשק משמעויות חשובות בהרבה מחיסולו של קונטאר

אין חולק על כך שסמיר קונטאר היה בן מות, אולם לדברי הפרשנות שייחסו לו יכולות מבצעיות מהותיות שהיוו סיכון לכוחותינו, לתזה זו אין על מה לסמוך. עצם חיסולו מעיד שוב על יכולות מודיעיניות ישראליות מופלאות, ומהווה מענה לכל מי שמהר לסגור את שמי הצפון בעקבות הצבת טילי ה 400 S הרוסיים בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוצח אכזר במיוחד היה סמיר קונטאר זה, וסביר להניח שאף הוא עצמו ידע היטב שזמנו קצוב. שולחיו ואלו שהעניקו לו את חסותם, טיפחו אותו כאחד מסמלי המאבק באויב הציוני, אך מאידך הם גם ידעו היטב שלא מדובר דווקא באחד העפרונות היותר מחודדים בקלמרם.

כותרות מאמרי ודברי הפרשנות היום, הפליגו ביכולותיו של קונטאר: "הוא היווה פצצה מתקתקת, חיסולו מנע פיגוע גדול ומהווה מכה אנושה לתשתית הטרור ברמת הגולן, הוא גרם לקרע בקרב בני עדתו הדרוזים." לָא מִנַּהּ וְלָא מִקְצָתַהּ, שכן כאמור לא מפקד מוכשר היה קונטאר ולא איש מבצעים יצירתי במיוחד, אלא בעיקר סמל/סימבול בשירותו של נסראללה. עצם חיסולו, במקום שבו בוצע הפעולה ואופן הביצוע, מצביעים על שתי עובדות שחשיבותן עולה עשרות מונים, על עצם גריעתו של זה המרצח מבין החיים.
מבצע שכזה מצריך מודיעין בזמן אמת ברמה אבסולוטית, ומעיד על סינרגיה יוצאת דופן, בין גורמי המודיעין וגורמי הביצוע (בדרך כלל כלי טייס מאויישים ובלתי מאויישים). יכולות אלו מדירות ללא ספק שינה מאויבנו ובצדק, ומצריכות אותם כל העת להשקיע מאמצים ומחשבה, כיצד להתגונן, להסתיר את פעילותם ולהימנע ככל האפשר מפגיעה.

s-400 אין סיבה לחשש - צילום - ויקיפדיה

עצם ביצוע פעולה שכזו ע"י כלי טייס ישראליים במרחב דמשק, יכול וצריך להפיג את חששם של כל רואי השחורות, שלאחר הצבת טילי ה 400 S הרוסיים בסוריה, מהרו ל"הותיר" בידי חיל האוויר הישראלי את מחציתה הדרומית של מדינת ישראל. יותר מכך, מסר זה נועד בעיקר לסוריה ולחיזבאללה, כלומר להבהיר להם שמטריית טילי הנ"מ הרוסיים, אינה מעניקה להם חסינות מהמשך תקיפות בכירים ואמ"לח המיועד להישלח מסוריה ללבנון. לעניות דעתי, לא תהיה זו הנחה הזויה לומר שהקו החם שבין ת"א לכוחות הרוסיים בלטקייה, הופעל ככל הנראה אתמול טרם ביצוע התקיפה.
לסיכום הדברים, המסר שמעבירה תקיפה זו, הינו כבד משקל וחשוב לעין ערוך, מעצם חיסולו הפיזי של סמיר קונטאר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן