Skip to content

מרצה באוניברסיטה העברית על שרת המשפטים: "החלאה הניאו נאצית הזו"

שני מרצים באוניברסיטה העברית פרסמו היום דברים קשים כנגד אילת שקד בהקשר לחוק העמותות שהעבירה בממשלה. "היום נחצה הקו העדין בין חופש הביטוי לחופש השיסוי" אמרה השרה והודיעה כי תתלונן במשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חוק השקיפות, שעבר היום בוועדת השרים לחקיקה, לא מסמן אנשים ולא מסמן ארגונים. הוא מסמן את האינטרס הזר של מדינות שונות בעולם, המבקשות להפעיל כאן עמותות ושבשמו הן מזרימות אליהן מאות מליוני שקלים". פרסמה אמש שרת המשפטים אילת שקד. החוק שעבר בממשלת ישראל חייב בין השאר לתייג פעילים של עמותות שברובן ככולן מזוהות עם השמאל באמצעות תג. החוק כצפוי עורר זעם רב בקרב אישי ציבור ואנשי אקדמיה. במתקפה חריפה פרסמו היום (שני) שני אנשי אקדמיה מוערכים פוסטים קשים באמצעות דפי הפייסבוק שלהם כנגד שקד.
ד"ר עופר כסיף, מרצה בחוג למדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, כינה את השרה איילת שקד בין השאר: "חלאה ניאו-נאצית". "בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים במילון באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו". כתב כסיף. הוא צירף לכיתוב את הפוסט של פרופסור עמירם גולדבלום, עמיתו לאוניברסטיה. "אילת שקד – ידיך דמים צלאו" כתב גולדבלום והוסיף: "אילת שקד רצה לפריימריז במפלגתה בין היתר מתרומתו של נבל בינלאומי, שמכר נשק לרוצחים בסיירה לאונה ולקרטל הסמים בקולומביה. זהו איש העסקים…סרג' מולר שנעצר בידי האינטרפול …במרץ 2015 והוסגר לבלגיה בנובמבר (האחרון)".

הפוסט שעורר את זעם השרה (צילום מדף הפייסבוק)
הפוסט שעורר את זעם השרה (צילום מדף הפייסבוק)

מלשכתה של השרה נמסר בזמנו בהקשר לתרומה הזו כי "תרומתו של מר מוּלר התקבלה בזמנו באמצעות צד שלישי. פרטי התורם אומתו והועברו למבקר המדינה על-פי הקבוע בחוק. בעת קבלת התרומה לא היה ידוע על איזשהו עניין פלילי שבו מעורב התורם". שקד מצידה כבר הודיעה שתגיש תלונה במשטרה. "היום נחצה הקו העדין בין חופש הביטוי לחופש השיסוי, אשר מזהם את השיח הציבורי והרשת החברתית", אמרה שקד בתגובה, "אני בטוחה שרשויות אכיפת החוק יטפלו במקרה בצורה הראויה". מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה לתקשורת כי "האוניברסיטה איננה אחראית להתבטאויות של מרציה ואין זה מתפקידה לטפל בהן כל עוד אין מדובר בניצול של הבמה האקדמית להפצתן. ככל שמישהו סבור שיש בהתבטאות זו או אחרת הסתה או עבירה על חוקי המדינה עליו לפנות לרשויות אכיפת החוק".

2 Comments

  1. גידי
    28 בדצמבר 2015 @ 17:38

    אליק
    "מה עניין שמיטה להר סיני" זוכר רק לפני זמן קצר שאלת ועתה במו ידייך כתבת את התשובה .
    ואם עדיין לא הבנת ,תשאל את אחיך הבכור או תמשיך לשתות קפה בפינגווין.
    מדובר בפרופסורים שדומים קופי לחברה של נוער הגבעות, ומדובר במסיתים פאשיסטים מסוכנים.
    על המדינה לטפל בהם באותם שיטות ומצידי כפצצה מתקתקת.

    • אליק מאור
      28 בדצמבר 2015 @ 19:32

      נראה לי השרה הזו הרוויחה ביושר את המתקפה.. כצו שאר ממשלת הימין ההזויה הזו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן