Skip to content

אילת: ערנות פקיד קבלה מנעה פיגוע טרור

ערנותו של פקיד קבלה ערבי, מנעה פיגוע טרור שתכננו לבצע שני ישראלים תושבי ירושלים המזרחית. השניים עבדו באילת ותכננו להטמין פצצה בתחדר המצוי מתחת לחדר אוכל בבית מלון קטן בעיר. הבוקר הוגש כנגד השניים כתב אישום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: ערנות פקיד קבלה מנעה פיגוע רצחני במלון באילת. מכתב אישום שהוגש הבוקר (חמישי) כנגד שני ישראלים תושבי ירושלים המזרחית בידי פרקליטות מחוז דרום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע עולה כי השניים שהתגוררו ועבדו באילת תכננו להטמין חומר נפץ בבית מלון ריו באילת ולפגוע בקבוצת דתיים אשכנזים ששהתה בבית המלון. השניים, חליל נימר בן 21 ואשרף סלאיימה בן 23 נעצרו בסוף נובמבר השנה ולאחר חקירתם הוגש כנגדם כתב אישום המייחס לשניהם עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה.
מכתב האישום עולה כי השניים שלא הכירו זה את זה בעבר, נפגשו עקב עבודתם בבית מלון באילת.

ערנות פקיד קבלה מנעה אסון - מלון ריו באילת
ערנות פקיד קבלה מנעה אסון - מלון ריו באילת

לפני כחודשיים נפגשו בדירתו השכורה של חליל שזעם על מות חבר ילדות שלו, פאדי עלון אשר נהרג ב-4/10/15 במהלך ביצוע פיגוע דקירה בירושלים. אשרף שהוסת לא מעט מהקריאות לנקום על המתרחש בהר הבית, חש צורך אף הוא לנקום במדינת ישראל ולבצע פיגוע טרור על רקע המצב הביטחוני. במהלך שיחתם החליטו השניים לבצע פיגוע טרור ולהרוג יהודים. חליל הציע תחילה כי יבצעו פיגוע דקירה וירצחו יהודי דתי. אשרף סרב בטענה כי בפיגוע מסוג זה הם עשויים להיתפס ולהיהרג ואז לא תהיה משמעות למעשה שלהם. לכן הוא הציע כי יבצעו פיגוע על ידי הטמנת מטען חומר נפץ בבית מלון באילת. חליל הסכים והשניים החלו בתכנון הפיגוע הרצחני. ראשית הם ביצעו תצפיות על מלון ריו באילת והסכימו כי במלון זה נוח לפגע בגלל גודלו הקטן וחוסר נוכחות מסיבית של אנשי אבטחה במלון. הם תצפתו מבחוץ וביצעו מעקב אחר קבוצת דתיים שהתארחה בו. כשבועיים לאחר הפגישה בביתו של חליל, גלש אשרף לאתרים שונים באינטרנט, לרבות לאתרי חמאס, במטרה ללמוד כיצד להכין חומרי נפץ ומטעני חבלה וזאת באמצעות חומרי הדרכה שמצא ברשת. ב31 בנובמבר האחרון הגיע אשרף למלון ריו לחפש מיקום להטמנת הפצצה. הוא פגש שם באברהים, פקיד הקבלה במקום והציג בפניו מצג שווא לפיו הוא מעוניין לשכור חדר במלון לתקופה של חודש ימים, ובעילה זו ביקש לראות חדרים שונים במלון. מאחר שראה שמיקום החדרים לא מתאים לצרכיו ביקש לבדוק את הסוויטות של המלון והתעניין בין היתר בחדר הממוקם מתחת לחדר האוכל, מתוך מחשבה להטמין בו את המטען. אלא שאלות אשרף שאל את פקיד הקבלה ומנהלת המשק שאלות כגון: כמה כניסות למלון, מהי תפוסת המלון, והאם צפויה להגיע קבוצה של דתיים למלון עוררה בלב פקיד הקבלה את החשד ולאחר שאשרף עזב את המלון, מיהר לספר להנהלת המלון ולאנשי האבטחה אודות חשדותיו. אלו פנו במהירות למשטרה שעצרה תוך זמן קצר את השניים. במשטרה ובפרקליטות ציינו לשבח את ערנות פקיד הקבלה ומנהל המשק שהובילה לסיכול פיגוע טרור קשה ולהצלת חיי רבים החפים מפשע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן