Skip to content

בילי שוורץ נוסעת לתל אביב

מופע הפרמיירה התל אביבית למחזמר המקורי והמצליח "בילי שוורץ" והשקת אלבום שירים, מרכז דוהל, שכונת התקווה, שלישי, 29.12.2015. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל. החלטה ספונטנית בשבריר שנייה הובילה אותי לחוות את אחד ממחזות הזמר המקוריים המוצלחים שהופקו כאן בשנים האחרונות. המחזמר המצליח של תאטרון חיפה "בילי שוורץ" זוכה פרס פסטיבל חג המחזמר בבת ים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מופע הפרמיירה התל אביבית למחזמר המקורי והמצליח "בילי שוורץ" והשקת אלבום שירים, מרכז דוהל, שכונת התקווה, שלישי, 29.12.2015. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

טלי אורן ואמיר הילל ציר המחזמר צילום יובל אראל
טלי אורן ואמיר הילל ציר המחזמר צילום יובל אראל

החלטה ספונטנית בשבריר שנייה הובילה אותי לחוות את אחד ממחזות הזמר המקוריים המוצלחים שהופקו כאן בשנים האחרונות. המחזמר המצליח של תאטרון חיפה "בילי שוורץ" זוכה פרס פסטיבל חג המחזמר בבת ים לפני שנתיים, הגיע לתל אביב ואני תפסתי בשתי ידיים ועדשה אחת את ההזדמנות וההזמנה למופע הפרמיירה התל אביבית.

במה הדברים אמורים?

הכל החל כתרגיל באקדמיה למוזיקה בירושלים, במהלך לימודיו לתואר השני של אוהד חיטמן, הוא לקח את טיוטת עבודת הגמר שלו אל הבמאים אורי פסטר ודניאל אפרת ויחד קרם הרעיון לכדי מחזמר שנחשף לראשונה בפסטיבל "חג המחזמר" בת-ים בשנת 2013.

בעקבות ההצלחה של הסקיצה הראשונית בפסטיבל לקחו בתאטרון חיפה את הפרויקט כדי להפיקו לכדי מחזמר שלם ועשיר עליו שקדה שירילי דשא ובחודש מרץ האחרון עלה המחזמר "בילי שוורץ" במופע בכורה במסגרת התאטרון, ההצגה קטפה שבחים רבים מאת מבקרי התרבות.

סקס ובגידות זה לא כל הסיפור צילום יובל אראל
סקס ובגידות זה לא כל הסיפור צילום יובל אראל

"בילי שוורץ" היא בראש ובראשונה קומדיה מוזיקלית הסובבת על הגשמה עצמית ואהבת אמת המלווה באופן חי בידי "תזמורת המהפכה" בניצוחו של רועי אופנהיים, המנגנת את המוזיקה של שלל השירים (21) לאורכה של ההצגה המגישה נרטיב לפיו כולם רצים אחרי אהבה, הצלחה והגשמה, למעט בילי שוורץ, מזכירה במשרד רואי חשבון שלא רצה לשום מקום, קצת שבויה בידי אימה הפולניה באופייה, החולמת על אהבה שתציל אותה מחייה האפורים, וכל השאר בהצגה…

התפקידים הראשיים הנם של טלי אורן כבילי שוורץ (אותה ראיתי כזמרת במופע של גיא מזיג העומד להשיק אלבום בכורה בשבוע הבא…), אמיר הילל כיונתן גור, מיקי קם כמלכה שוורץ, האמא הפולניה, נילי צרויה כסימונה, פילגשתו הנקמנית של הבוס, שרון צור כמר אבנר, הבוס הבוגד ודור אוחיון בר- נתן כגב' קרלה אבנר הנבגדת.

טלי אורן ומיקי קם מרגשות ומעולות צילום יובל אראל
טלי אורן ומיקי קם מרגשות ומעולות צילום יובל אראל

אמש כאמור התקיימה הפרמיירה התל אביבית בלב ליבה של שכונת התקווה במרכז דוהל בנוכחות מוזמנים רבים מתחום התאטרון והמוזיקה באולם שהיה מלא עד אפס מקום, במשך שעתיים תמימות הציגה טלי אורן יכולות משחק ושירה מצוינות ושובות לב לצידם של מיקי קם האלוהית (במיוחד באחד מהרגעים שוברי הלב בקטע החתונה במהלכו האם מתמודדת ועושה חשבון למטעני הנפש שירשה מאימה שלה, תיעוד וידאו כאן למטה…) ואמיר הילל עם קאסט מלהיב, עם תפאורה מתוחכמת, תלבושות ססגוניות והעמדה ובימוי מצוינים שהפכו את הצפייה במחזמר לחוויה המשאירה טעם של עוד ורגשות הערכה לנוטלים חלק בהפקה בכללותה.

אבל הסיבה החגיגית לנחיתה בתל אביב הייתה למעשה השקתו של אלבום פס הקול מההצגה בהפקתו המוסיקלית של טל בלכרוביץ, הכולל 21 שירים ועוד קטע בונוס בהשתתפותו של אוהד חיטמן לצידה של טלי אורן.

המחזמר בילי שוורץ משיק אלבום שירים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן