Skip to content

פיגוע הירי בת"א: המשטרה עדיין סורקת אחר המרצח נשאת מלחם

יום לאחר הפיגוע הרצחני למטרה אין מידע מדוייק היכן מסתתר המחבל מואדי ערה. תוך כך מנסים כוחות הביטחון לברר באם מישהו מסיע בעדו ומחכים שיעשה טעות קלה שתחשוף אותו ותוביל ללכידתו. שוטרים הגיעו היום בשעות הצהריים לבית המחבל והוציאו מחשבים. היום הותרה לפרסום זהות נהג המונית שנרצח אתמול בתל אביב. לא ברור באם יש כול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יממה אחר הפיגוע הרצחני בתל אביב והמשטרה עדיין מחפשת אחר המחבל. במשטרה בודקים תוך כך אם מישהו מסייע בעדו וממתינים שיעשה טעות שתחשוף את מיקומו. נכון לעכשיו, כך מסרו גורמי משטרה, אין אינדיקציה למקום מסתורו. ככול הנראה המחבל לא נושא עליו טלפון סלולרי שאז היה ניתן לבצע אכון טלפוני למקום מסתורו. משטרת תל אביב הקימה חפ"ק במרחב ירקון וממשיכים לסרוק אחריו. בשעות הצהריים הגיעו חוקרי משטרה ושב"כ לביתו של המחבל בישוב ערערה והוציאו מחשבים וציוד אחקטרוני לבדיקה. במועצה המקומית גנו אמש את האירוע ואמרו כי מעשהו ממיט אות קלון כל כול הישוב.

המחבל - נשאת מלחם (צילום מסך)
המחבל - נשאת מלחם (צילום מסך)

המחבל תושב ואדי ערה (29) ריצה בעברו שנת מאסר על שימוש בסמים, לאחר מכן נכלא בעקבות ניסיון חטיפת נשק מחייל בצומת כרכור בשנת 2007. על פי כתב האישום שהוגש ב-2007, בחודש יולי באותה השנה הגיע המחבל לתחנת הסעה בצומת כרכור ושם תקף חייל שהיה במקום. מגתב האישום עלה כי הוא היכה את הלוחם באגרופים, השכיב אותו על מכסה מנוע של כלי רכב וחבט בו ראשו, תוך שניסה למשוך מידיו את רובה ה-16-M שלו. במהלך המאבק, נקרעה רצועת הנשק, והחשוד השתלט על הנשק וכיוון אותו לעבר החייל. בשלב זה הצליח החייל להתעשת ולהתגבר על התוקף שנמלט מהמקום. למחרת היום הוא נלכד בידי השב"כ והמשטרה והובא לדין בבית המפשט המחוזי בחיפה. סנגוריו של המחבל טענו בעת מתן עדויות להקלה בעונשו כי התמכרותו לסמים מסוג ספידים ואקסטזי הובילה להידרדרות במצבו הנפשי. חוות דעת של פסיכיאטר שהוגשה לבית המשפט קבעה כי המחבל הנו "בעל הפרעות אישיות הצורך סמים ואלכוהול מגיל צעיר, הנוהג בעבריינות סביב נושא הסמים". בתיק שהשאיר אחריו המחבל בחנות הטבע אניס, אליה נכנס לפני שיצא אל הרחוב ופתח באש, נמצא ספר קוראן, עובדה שחזקה את החשד כי מדובר באירוע על רקע לרומני ולא פלילי. לאחר שהתפרסמו ברשתות השונות ובתקשורת צילומי מצלמות האבטחה בהן נראה המחבל באפן ברור, אביו צפה בצילומים, זיהה בוודאות את בנו ומיהר להתקשר ולדווח על כך למשטרה. דודו של החשוד התראיין אמש ואמר כי החשוד מהווה נטל לא קל למשפחה שלא הצליחה להשתלט עליו וכי הוא מעורער בנפשו.

הרוגי הפיגוע מימין אלון בקל ומשמאל שמעון רווימי (צילומים מדפי הפייסבוק)
הרוגי הפיגוע מימין אלון בקל ומשמאל שמעון רווימי (צילומים מדפי הפייסבוק)

רצח נהג מונית
שעה קלה לאחר תחילת המרדף אחרי המרצח נמצאה גופתו של נהג מונית, אמין שעבאן בן 42 תושב לוד שנורה למוות בידי אלמוני. משפחתו התקשרה בשעות הצהריים למשטרה ודיווחה על העדרו. המשטרה פתחה בחקירת הרצח ולא ברור אם יש לכך כול קשר לפיגוע הרצח בה נורו למוות שני צעירים, אלון בקל, תושב תל-אביב שהיה ממנהלי הפאב, ושמעון (שימי) רוימי, תושב אופקים שהגיע לפאב לחגוג בו יחד עם חברו ישראל אביטן, שנפצע גם הוא בפיגוע, את יום ההולדת של חברם אריאל.

נהג המונית אמין שעבאן (צילום פייסבוק)
נהג המונית אמין שעבאן (צילום פייסבוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב למקום הרצח ברח' דיזנגוף בת"א, שם קיבל סקירות על התקדמות החקירה משר הבט"פ גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך וממפקד הימ"ר. בהופעה מתוקשרת היטב, בשעת השיא של שידורי הטלוויזיה, הדליק נתניהו נר זיכרון לזכר הנרצחים ושחרר לאחר מכן הצהרה פומבית.

בפנותו אל הציבור הערבי בישראל אמר נתניהו כי הוא מעריך את הגינויים לפשע שהושמעו בציבור הערבי, אבל מיד לאחר מכן פתח במתקפה. "אני חייב להגיד שאני מצפה מכל חברי הכנסת הערבים, כולם בלי יוצא מהכלל, לגנות את הרצח, ללא גמגום, ללא צחצוחי לשון. רצח הוא רצח, צריך להוקיעו ולפעול נגדו מכל צד שהוא.

"מקרב אזרחי ישראל המוסלמים יש הרבה גורמים שיוצאים נגד האלימות ומשוועים לכך שתהיה אכיפת חוק מלאה ביישובים שלהם", אמר נתניהו. "עם זאת כולנו יודעים שיש הסתה פרועה של האיסלאם הקיצוני נגד מדינת ישראל במגזר הערבי. הסתה במסגדים, הסתה במערכות החינוך, הסתה ברשתות החברתיות. אנחנו פועלים בתקיפות נגד ההסתה הזאת, כפי שעשינו כשהוצאנו אל מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ואת תנועת ה'מוראביטון'. אינני מוכן לקבל שתי מדינות בישראל, מדינת חוק לרוב אזרחיה ומדינה בתוך מדינה לחלק מאזרחיה במובלעות שאין בהן אכיפת חוק. יש בהן הסתה איסלאמיסטית ויש בהן נשק בלתי חוקי למכביר שלעתים תכופות יורים בו באירועים, בחתונות, בשמחות וגם באירועי פשע בלתי פוסקים, העידן הזה הסתיים".

נתניהו בזירת הפיגוע הערב. (צילום:חיים צח/לע"מ)
נתניהו בזירת הפיגוע הערב. (צילום:חיים צח/לע"מ)

נתניהו אמר כי גיבש תוכנית עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה, להגדלה דרמטית של שירותי אכיפת החוק במגזר הערבי. "ישראל תאכוף את החוק ואת ריבונותה בכל חלקי המדינה – בגליל, בנגב במשולש, ובכל מקום", אמר. "נקים תחנות משטרה חדשות, נגייס עוד שוטרים ניכנס לכל היישובים ונדרוש מכולם נאמנות לחוקי המדינה. אי אפשר לומר 'אני ישראלי בזכויות ופלסטיני בחובות'. מי שרוצה להיות ישראלי שיהיה ישראלי עד הסוף, גם בזכויות וגם בחובות, והחובה הראשונה והעליונה היא לציית לחוקי המדינה.

"אני רואה בחיוב את ההשתלבות הגוברת בצבא, בשירות האזרחי בכל חיי המדינה של הקהילה הנוצרית, הקהילה הדרוזית, הבדואים בצפון וגם בתוך הקהילה המוסלמית", אמר נתניהו. "אני קורא לכל אזרחי ישראל, ובייחוד לאזרחי ישראל המוסלמים ללכת בדרך הזו: דרך של שילוב, דו קיום ושלום ולא בדרך של הסתה, שנאה וקנאות. כולנו אזרחי המדינה, כולנו מחויבים לשמור עליה ועל חוקיה".

גם יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג ביקר במקום, ביחד עם רעייתו מיכל, והדליק נר זיכרון לזכר הנרצחים בפיגוע. הרצוג אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור רצחני שגבה את חייהם של עשרות ישראלים. אנחנו חייבים להכות בעצמה את כל מי שבוחר בדרך הטרור, להפגין כלפיו אפס סובלנות ולהשקיע באופן מיידי את כל המשאבים והכוחות כדי לחקור את הקשר של המחבל והפיגוע לדעא"ש.

"אני רוצה לחזק את ידי כוחות הביטחון, את משטרת ישראל והשב"כ שבתנאי מזג האוויר הקשים עושים מאמץ עילאי לתפוס את המחבל הנתעב.

 "אזרחי ישראל הם גיבורים ויוכיחו לכל מי שינסה לפגוע בנו שתל אביב, כמו רעננה, קרית גת, באר שבע, גוש עציון וירושלים- תמשיך לחיות, לצחוק ולבלות".

1 Comment

  1. גידי
    2 בינואר 2016 @ 17:42

    אצל "בני הדודים" שלנו כולם מטורללים חולי נפש …הרי לא יכול להיות שהוא רקם תכנית ,קנה נשק והתאמן בסתר,הערים על שרות הביטחון והגיע לתל אביב כשנשקו מוסתר כולל תכנית הימלטות … ,סה"כ בא לקנות בוטנים …
    עוד מקרה טרגי של חוסר הבנה בגלל הכיבוש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן