Skip to content

כתבי האישום בפרשת רצח דוואבשה – חשפו רשת טרור מסוכנת מאוד

כתבי אישום הוגשו הבוקר לבית המשפט המחוזי בלוד. מעבר לחשיפת זהות חשודים ברצח ונמעשי טרור אחרים, עולה מתחקיר הדב"כ תופעה רעה, חמורה ומסוכנת. תשתית פעילי ימין שחותרים בגלוי למרוד במדינה, להפיל שלטון ולהחליפו במדינת הלכה עם מלך בראשה. בדומה לארגוני אסלאם קיצונים הם מסבירים שלאחר קום הממלכה כל ערבי יגורש או יוצא למוות. כמו גם: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הודה ברצח ושחזר - עמירם בן אוליאל (צילום מסך)
הודה ברצח ושחזר - עמירם בן אוליאל (צילום מסך)

בתום חקירה מאומצת של השב"כ והיחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י, הגישה הבוקר (ראשון)  פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד כתב אישום נגד עמירם בן-אוליאל, בן 21 משילה, הנאשם ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, בניסיון רצח של בן משפחה נוסף ובעבירות נוספות של ניסיון רצח והצתה שבוצעו ממניע גזעני. תוך כך הוגש כתב אישום נגד א.א קטין בן 17, הנאשם בקשירת קשר לביצוע פשע ובעבירות נוספות ממניע גזעני, וגם על השתתפות בהכנת הפיגוע בדומאה. כמו כן, מיוחסת לו הצתה בכנסיית דורמיציון.
כתב אישום נוסף הוגש הבוקר גם כנגד ינון ראובני, בן 20 מאופקים, ונגד קטין אחר בן 17 הנאשמים במעורבות באירועי טרור אחרים. כל ארבעת הנאשמים מואשמים בחברות בארגון טרור. הגשת כתבי האישום אושרה ע״י יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.
על פי כתבי האישום, ביצעו טרוריסטים יהודים פעולות שונות שכונו "תג מחיר", ואופיינו בהצתת רכוש וריסוס כתובות נגד מוסלמים ונוצרים רק בשל השתייכותם הדתית או הלאומית במהלך השנים 2009-2013. מטרת-העל שלהם הייתה ליצור רתיעה בקרב מקבלי ההחלטות ולהניא אותם מפינוי יישובים ומאחזים בשטחי יהודה ושומרון. בשנת 2013 החליטה הממשלה נוכח החשש מפעולות נוספות ומהפרות סדר עתידיות שיבוצעו כתוצאה מכך, להכריז עליהם כ"התאחדות בלתי מותרת".

א. א הקטין שהואשם שרקח עם בן אוליאל את הרצח בדומא
א. א הקטין שהואשם שרקח עם בן אוליאל את הרצח בדומא

בכתבי האישום נטען, כי במהלך השנתיים האחרונות החלה לפעול התארגנות פעילים קיצוניים שביקשו לקדם תפיסה אידיאולוגית אלימה יותר שמטרתה ערעור יציבותה של מדינת ישראל באמצעות הפעלת טרור ואלימות, לרבות פגיעה בנפש ושפיכות דמים. בהתאם לכך, ארבעת הנאשמים הואשמו היום גם בחברות בארגון טרוריסטי אשר שם לו למטרה להביא לתבערה ביטחונית על רקע לאומני ובין דתי. לטענת הפרקליטות והשב"כ הפעולות האלימות אותן ביצעו הנאשמים במסגרת ארגון הטרור נועדו להעביר מסר מרתיע ולזרוע אימה ופחד בקרב האוכלוסייה הלא יהודית.
כתב אישום – רצח משפחת דוואבשה בכפר דומא
מכתב האישום הראשון עולה כי לאחר רצח מלאכי רוזנפלד ז"ל בידי פלסטינים ביוני 2015, קשרו עמירם בן-אוליאל ו-א.א הקטין קשר לבצע פיגוע נקמה נגד ערבים ולהמית אנשים. במסגרת זו, שוחחו השניים על מיקום הפיגוע וסיכמו לבצעו בכפר דומא ובמידת האפשר לבצע פיגוע נוסף בכפר מג'דל הסמוך, בכוונה להמית אנשים השוהים בבתיהם.
לשם כך, הכין בן-אוליאל תיק עם שני בקבוקים מלאים בנוזל דליק, סמרטוטים, מצית, קופסת גפרורים, כפפות ותרסיס צבע שחור.
ב-30 ביולי בלילה לבש בן-אוליאל בגדים כהים ויצא מביתו עם התיק כדי להיפגש עם א.א הקטין במערה במאחז המכונה "יישוב הדעת". א.א לא הגיע ובן-אוליאל החליט לבצע את הפיגוע לבדו. הוא הלך כשני קילומטר וכשהגיע לפאתי הכפר דומא קשר את חולצתו סביב ראשו על מנת להסתיר את פניו ועטה הכפפות על ידיו. על מנת להגביר את הפגיעה ולהבטיח כי הבית שיצית אינו נטוש, חיפש בן-אוליאל בית בעל סממנים המעידים כי הוא מיושב. במקור התכנון היה להצית ולפגוע במשפחות עשירות ומבוססות בכפר על מנת להגביר את אפקט החרדה והפגיעה, אלא שבתי משפחות אלו גודרו בגדרות אבן גבוהות סביבן והיה לו ברור שהוא יתקשה לחשור ולהימלט משם. על פי תורת טרור כפי שהבהירו בשב"כ, ראשית על המפגע לרסס כתובות ואחרי כן להצית על מנת שלא יתעכב בעת הבריחה. בן אוליאל ריסס כתובות "נקמה" ו"יחי המלך המשיח" על קירות בית דו-קומתי השייך למאמון דוואבשה, ואז השליך בקבוק תבערה דרך חלון הבית בכוונה להמית את יושביו. הבית, שהיה ריק מאדם, עלה באש.
מיד בהמשך פנה בן-אוליאל לעבר ביתם של סעד ורהאם דוואבשה כשבידו בקבוק התבערה השני. לאחר שניסה לפתוח שני חלונות ללא הצלחה, פתח את חלון חדר השינה בו לנו באותה עת בני המשפחה, הדליק את בקבוק התבערה השני, השליכו לעבר החלון ונמלט בריצה. האש החלה לבעור ואחזה בכל ארבעת בני המשפחה. עלי סעד דוואבשה, פעוט בן שנה וחצי, ושני הוריו, סעד וריהאם דוואבשה, נשרפו למוות ובנם אחמד בן ה-4 מאושפז עדיין בבית החולים מזה 5 חודשים לאחר שנכווה כוויות קשות.
לבן-אוליאל מיוחסות 3 עבירות רצח וכן ניסיונות רצח, הצתה, וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. הקטין נאשם בקשירת קשר לביצוע פשע מסוג רצח ממניע גזעני, הצתה, היזק בזדון ממניע גזעני ועבירות נוספות.

שחזור הרצח

כתבי אישום בגין הצתה, שריפת מבנים וציוד וריסוס כתובות שטנה

שני כתבי האישום, הראשון כנגד החשוד ברצח והשני כנגד שאר הנאשמים, כוללים שישה אישומים נוספים, בהם מיוחסות לשני הנאשמים הקטינים ולינון ראובני ביצוע שורה של עבירות יחד עם שותפים נוספים.
כך, במקרה אחד, הציתו השלושה רכב פרטי סמוך לכפר הפלסטיני עקרבא לאחר ששפכו נוזל דליק על מכסה המנוע, וריססו על קיר חומה סמוך "דש מימ"ר חמניות". השלושה אף הציתו חבילות חציר שהונחו באסם תבואה הצמוד לביתו של תושב הכפר עקרבה, וריססו על קיר הסמוך למחסן התבואה את הכתובת: "תג מחיר נקמת היהודים".
במקרה אחר, הציתו ראובני והקטין מונית בכפר יאסוף, וריססו על קיר סמוך את הכתובת "תג מחיר". בשתי הזדמנויות ניקבו שני הנאשמים הקטינים את צמיגיהם של כלי רכב רבים בבית צפאפא וריססו כתובות על גבי כלי הרכב או מדרכות סמוכות.
בנוסף, לאחר שהוצא צו האוסר על כניסת ידידו של ראובני ליהודה ושומרון ועל רקע שמועה לפיה בכוונת הכנסייה הנוצרית לתפוס חזקה בקבר דוד המלך, קשרו ראובני ושני הנאשמים הקטינים קשר להצית את כנסיית הדורמיציון בעיר העתיקה בירושלים.
השלושה תיאמו מפגש בירושלים בליל ה-26.2.15 כשהם מצוידים באמצעים לשם ביצוע ההצתה. כשהגיעו אל הכנסייה, פתחו באמצעות מקל את חלון חדר האמבטיה הנמצא באגף בו לנו באותה העת תלמידי סמינר הכנסייה, שפכו פנימה נוזל דליק והציתו באמצעות גפרורים את החדר. כמו כן, הם נאשמים שריססו על קיר הכנסייה כתובות גנאי כלפי ישו ומריה וכן "גאולת ציון אוהבת את משה אורבך". לאחר מכן נמלטו מהמקום.
ראובני והקטינים נאשמים, כל אחד לפי חלקו בכתב האישום, בריבוי עבירות הצתה, היזק בזדון ממניע גזעני, קשירת קשר לביצוע פשע, עלבון דת ממניע גזעני ועבירות נוספות. כאמור, כל הארבעה נאשמים גם בחברות בארגון טרוריסטי.
עו"ד עדי קידר: ההודאות והשחזור נעשו בכפייה של ענויים
פרקליטיהם של הנאשמים סימנו מזה כבר את קו ההגנה בענייני לקוחותיהם. לטענתם כל קבילות הודאתו של בן אוליאל כמו גם של א.א הקטין, התקבלו בעינויים שמעמידים את תוקפם החוקי בספק רב. הבוקר פנה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו לביהמ"ש בבקשה שיתיר לפרסום את פרטי שיטות החקירה, האמצעים הפיזיים, ותלונות הנחקרים בפני ביהמ"ש כפי שנכתבו בפרוטוקולים. "ישנו מידע רב אשר הציבור בישראל מצפה לו", ציין עורך הדין, "עוד עולה כי בתיק זה ביצעו גורמי החקירה שימוש בסמכויות חקירה חריגות ביותר לרבות שימוש באמצעי לחץ פיזיים על הנחקרים. עוד עולה כי בתקופה שבה היה קיים צו מניעה חריג אשר מנע מהחשודים פגישה עם עורכי דינם, העלו הנחקרים טענות קשות בפני בימ"ש אשר נכתבו בפרוטוקולים של בימ"ש", לשון הפניה. "באמור לעיל ישנו מידע רב אשר הציבור בישראל מחכה ומצפה לקבל את פרטיו וזאת הן בשל האמצעים החריגים ביותר שהופעלו, והן בשל העניין הרב בחקירת הפרשייה שבענייננו", כתב עו"ד קידר. "לאור זאת נבקש כי בימ"ש בעת התרתו את צו איסור הפרסום על פרטי החקירה, יתיר לפרסם את האמצעים החריגים שהופעלו, את שיטות החקירה שהופעלו ואת כלל הפרטים הקשים אשר עלו סביב חקירה זו", דרש קידר.

אשתו של בן אוליאל מכחישה כל קשר של בעלה לרצח

רבנים למען זכויות אדם: לו המדינה הייתה פועלת להשיב אדמות שנגזלו לא היה קם המאחז ולא היה נעשה שימוש במערה
בארגון "רבנים למען זכויות אדם" נדהמו. "לפני כשבוע הייתה המדינה צריכה להגיב לעתירה שהגשנו בשם משפחה פלסטינית, לפינויי מאחז הבית האדום (הידוע גם כמאחז "יישוב הדעת"), שהקמתו נעשתה באמצעות גזל אדמות ונכסים של פלסטינים, בליווי אלימות מצד מתנחלים קיצוניים". מסרו מהארגון, "מדובר במבנה שמשפחה פלסטינית הוצאה ממנו בכוח (הבית האדום) וכן מערה סמוכה, שהיוותה בעבר דיר צאן, ושבה, לפי הפרסומים, תוכנן הרצח של משפחת דוואבשה בכפר דומא".
ועוד: "הפרסומים בדבר תכנון הרצח בדומא מתוך מערה ב"יישוב הדעת" מלמדים שהמדינה לא מהססת להכשיר מאחז שנבנה באמצעות גזל ואלימות אף לא כשמתברר הפוטנציאל המחריד של האלימות הזו ושל מדיניות הסלחנות כלפיה".

תשתית טרור להשמדת מדינת ישראל, כינון מדינת הלכה וכל האמצעים כשרים

לאחר פיגוע הרצח בדומא, התמקדה פעילות השב"כ בשלושה מאמצים עיקריים: ראשית הם ביקשו לפעול למניעת הפיגוע הרצחני הבא. במקביל לפעול לפירוק תשתית הטרור ותוך כך לחשוף את מבצעי הפיגוע בדומא.
במקביל הקימה משטרת ש"י עם צה"ל כוח משימה מיוחד לביצוע פעילות אג"מית בגזרת בנימין ובשומרון ולאכיפת צווי התיחום במאחזים בלתי חוקיים. הכוח פעל בפעילות משותפת עם משטרת ישראל לאכיפת הצווים המנהליים. ריכוז הכוחות והחקירה חשפה ממצאים קשים וחמורים.
הפרטים שעלו מחקירת השב"כ ומשטרת ש"י חשפו בעיה חמורה שבעתים שעד כה הייתה סמויה בעיקרה מעיניי הציבור.

בעוד שמנהיגי ציבור, רבנים ואישים פוליטיים מהימין קראו לחבורת המחבלים "קומץ עשבים שוטים", עולה לעינינו תמונה חמורה וקשה מאוד. מתחקיר השב"כ עלו מסקנות חמורות של תשתית טרור רחבה , מסוכנת למדינת ישראל כולה כמדינה דמוקרטית. תסקיר השב"כ שנכון להיום, העלה כי התארגנות הטרור יהודי הקרואה בפי הטרוריסטים התארגנות הגבעונים – לא חלה על קובץ שוטים מטורפים. אלא תשתית אידאולוגית רעיונית שצמחה בין ומתוך פעילי "נוער הגבעות" שהיום חלקם הורה לילדים שמואשמים כעת בטרור.
לא עוד קובץ עשבים שוטים אלא חבורה גדולה בת כ-30 עד 50 פעילי טרור "בני טובים" למשפחות מרכזיות וידועות בקרב המתנחלים. חבורה זו פעלה לביצוע תפיסת המרד שמשמעותה הפלת המדינה על אושיותיה וכינון מדינת הלכה עם מלך בראשה.

תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)
תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)
תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)
תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)
תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)
תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)

אידאולוגית המרד
החל מאוקטובר 2013 החלה להתגבש בקרב פעילי הגבעות תפיסה אידאולוגית אנטי ציונית חדשה, שמטרתה לשנות את סדרי השלטון "שמפריע לנו לבנות את בית המקדש, שמונע מאתנו את הגאולה האמתית והשלמה". בשב"כ נכחו כי מנסחי התפיסה הרעיונית ומאכווניה צמחו מתוך פעילי הגבעות הוותיקים, בניהם מאיר אטינגר ונוספים. בחלוף הזמן, "הפכה אידאולוגיה זו לתפיסה המובילה (אך לא היחידה) בקרב פעילי הגבעות והביאה להחמרת האיום, ולמעבר לפיגועים שהופנו בעיקר לרכוש (בדומה ל'תג מחיר') לפיגועים שמטרתם רצח פלסטינים חפים מפשע" נכתב בתסקיר השב"כ. מאכווני ההתארגנות ניסו להפיץ את תפיסתם ולהרחיב את מעגלי התמיכה בקרב קהלים נוספים, עד כה ללא הצלחה, מסבירים בשירותי הביטחון. הרעיון הוא פשוט, ביזור בן תאי הטרור למניעת חשיפת כל רשת הטרור. "ההתארגנות אינה פועלת במבנה היררכי סדור, אלא מבוססת על פעילים וקבוצות משנה מקרב פעילי הגבעות, השותפים לאותו רעיון ומיישמים אותו באופן עצמאי וללא תאום", נכתב בתסקיר.
המטרה: הפלת המדינה והקמת שלטון יהודי – "המרד"
ואלו עיקרי הרעיון האידאולוגי כפי שהתגלו בכתובים: המטרה – הפלת המדינה והקמת "שלטון יהודי". כללי היסוד לשלטון היהודי העתידי הם: מחויבות השלטון לקדם מינוי מלך. ביעור עבודה זרה, באופן מידי. הצהרה של השלטון על כוונתו ומחויבותו לבנות מקדש, כולל לו"ז סביר. גירוש הגויים. כפיה דתית, במרחב הציבורי בשלב ראשון. השיטה – מרד להפלת השלטון הנוכחי, באמצעות פגיעה ב'נקודות התורפה' של המדינה.
במהלך החקירה הגיעו לידי השב"כ מסמכים המעידים מדוע יש למרוד, במסמך של תשתית הטרור המכונה "מרד 1" שנלכד בידי החוקרים נכתב כי ראשית דבר "למדינת ישראל אין זכות קיום ולכן אנחנו לא מחויבים לכללי המשחק", ומכאן שיש "קודם להרוס ורק לאחר מכן לבנות …כל עוד לא נסלק אותה (את מדינת ישראל) לא נוכל באמת להתחיל לבנות שלטון יהודי". "מסירות נפש בפועל …הנחת העבודה שאי אפשר להצליח באמת לשנות בלי שנהיה מוכנים למסור את הנפש בפועל", נכתב במסמך. ועוד: "הולכים לפני המחנה – המהלך של המרד הוא מהלך שברור מראש שיזכה להתנגדות עצומה, רדיפות וגינויים.. ובכל זאת לדעתנו שווה הדבר".
מכאן מסיקים כותבי מסמך המרד שה"פעולות שמכוונות להפלת השלטון שיביאו לידי מינוי מלך", הן ראשית "מחויבות של השלטון לקדם מינוי מלך".

מסמך ה"מרד 2" – איך פועלים למעשה
תשתית הטירור שנחשפה הכינה מסמך שיהפוך את האידאולוגיה רצחנית הלכה למעשה. לשם כך נכתב מסמך "המרד "2. מסמך שבו עיקרי "התכנית המעשית" – שלבי פעילות להפלת השלטון.

שלב ראשון: הסברה, תעמולה והכוונת רעיונות מעשיים – זהו שלב ההכנה למרד. בו עיקר הדגש הוא הטמעת הרעיון, איסוף והתארגנות של "חיילים" והכשרת השטח והשיח למרד".
שלב שני : פעולות ראשוניות – הרעיונות מתחילים לחלחל לשטח, הפעילות הקיימת מקבלת יותר ויותר צביון וסגנון פעילות של 'מרד'.
שלב שלישי : 'פרוץ המרד' – ריבוי הפעולות והרגישות של הנושאים המדוברים מגיעים למצב שהיוזמה נמצאת בידינו, השלטון עסוק כל הזמן במגננה והשיח הציבורי כבר מתחיל מנקודת הנחה שהמרד הוא עובדה קיימת. מדינת ישראל היא כבר ספק, והרצון והדרישה למדינה יהודית מרחיבים מעגלים.
שלב רביעי : שלב ההכרעה – המרד, המצב בשטח, מספר האסירים היושבים בכלא והתהודה הציבורית לחיוב ולשלילה מביאים למצב שמחייב את הממסד להכריע על אחת משלוש האופציות: כניעה וויתור על השלטון, משאל עם, או דיכוי המרד עד הסוף מה שיוביל למהפכה."
מסמך: "מלכות זדון" – תורת הלחימה (התו"ל) הטרוריסטית
ממסמך נוסף שנחשף על ידי השב"כ קרוי "מלכות זדון" וממנו עולה ההדרכה מבצעית.
בשב"כ מסבירים כי מדובר במסמך, שנתפס ב-12 ביולי 2015, נכתב ע"י משה אורבך פעיל ההתארגנות אשר עומד לדין בעבירת 'מעשי המרדה'. מסמך זה משקף את האידאולוגיה של ההתארגנות.
וזו לשון המסמך (הטעויות במקור): כ"שאין סיכוי כל כך להקים מחתרת רצינית ומארגנת בשלטון הזר הזה ששולט כאן אז המטרה פשוט להקים תא בכל ישוב/ גבעה/ עיר/ ישיבה/אזור/ וכו' ובע״ה…". תא הטרור הוא ""תא מורכב מכ 3 – 5 חברים שמחליטים שזהו!! והם לא יכולים לשבת בשקט ובצד כשהסיטרא אחרא פה חוגג. ומחליטים לקום ולעשות מעשים אפשר להתחיל במעשים קטנים העיקר זה לדעת שגם קצת זה טוב! …".
"חשוב מאוד! שלאף אחד לא היה מושג על הקשר הזה! וקל וחומר שאם יש קשר בין חברי התא אז שאף אחד ל?? ידע באיזה נושאים "כמובן שאם חלק מחברי התא עשו מצוה אין סיבה שאחרים מחברי התא ידעו אתה פשוט אסור לספר! וכמובן שעל החברים האחרים מוטלת החובה לא לחקור זאת ולברר…".
אם נמאס לפגוע סתם כך אז עולים מדרגה לרצח: "לפעמים נמאס לפגוע ברכוש וכו' רוצים לתת מכה שתבאר לארורים שאם היינו יכולים אז היינו.. אז פשוט רוצים להצית את הבית עצמו על יושביו."
ואכן הוא מסביר: "מה ההבדל? בהצתת מסגד או רכב אין עימות ישיר עם ערבים כך שהסיכול הרבה פחות גבוה וכן אין פגיעה בנפש כך שמבחינת חומרת המעשה מצד הציונים הוא הרבה פחות מאשר פגיעה בנפש מה שאינו כאן מדובר גם בהצתה וגם אולי בניסיון לרצח שזה הרבה יותר חמור מבחינת הציונים וכן אתה נתקל בעימות ישיר עם יושבי הבית, למרות שמצד שני הם עסוקים בדר״כ לכבות את הבית הבוער יותר מאשר לרדוף אחריך ועוד שיש לך את יתרון ההפתעה."
איך עושים זאת? – "פשוט שוברים דלת מזכוכית או חלון שופכים לבפנים את הבנזין או פשוט מדליקים את הבקת״ב וזורקים איך שאפשר. כמובן שדבר ראשון מרססים אחרי שמחליטים על בית כלשהו על מנת שלא לעכב את הבריחה."

תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)
תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)

מלכות יהודה – רעיון המגלם בתוכו פשיזם גזעני לשמו
בעת החקירה סיפרו הטרוריסטים על דמותה של 'מלכות יהודה' החזונית.
לדבריהם "ישנם רבים הפועלים למען הקמת 'מלכות יהודה'". לפעילי הטרור היה ברור כי "בשלב הראשון, שלב יסוד המדינה, אין מקום כלל ועיקר לגויים ובפרט לערבים, לחיות בתחומי המדינה, ויש להעמיד להם אלטרנטיבה : צאו מתחומי המדינה או שדמכם בראשכם", ולכן "אם לא יצאו מכאן אותם גויים, מותר יהיה להורגם ללא אבחנה בין נשים, גברים וטף. הגוי שיישאר אחד דינו – למות. רק לאחר שתתבסס המדינה, אכן תהיינה זכויות מסוימות למיעוטים אולם גוי שיחרוג מהחוקים להם הוא מחויב – יגורש או ימות".
לדברי הפעילים "לעולם דמו של מי שאינו יהודי יהיה "זול" יותר מדמו של יהודי", כך "לדוגמא, יהודי שגנב מגוי אין בכך פסול בעוד ערבי שגנב מיהודי חייב להיענש בצורה חמורה. ערבי שפגע פיזית ביהודי, אחד דינו – למות."

תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)
תרשימי השב"כ (ביצוע גרפי תקשורת שב"כ)

מי הם פעילי הטרור?
מהחקירה עלה כי תשתית הטרור בנויה על "הגבעונים" – מדובר בקבוצה של עשרות פעילי גבעות, מתוכם כ-30-40 פעילים מ"הגרעין הקשה", חלק ניכר מהם תומכים באידאולוגית המרד. טווח גילאי הפעילים נע בין 15 ועד 24 – כמחציתם קטינים. מקום שהיית "הפעילים" הנו בעיקר במאחזים במרכז / צפון בנימין – בדגש על גוש שילה (התנחלות גאולת ציון) ומאחז הבלדים, ששימשו להתגבשות, התחזקות רעיונית ואף כבסיסי יציאה לפיגועים. צעירים המגיעים למאחזים זכו ל"חניכה" מהפעילים הבוגרים בין היתר המאבק על ישוב הארץ, ופעילות אלימה כנגד ערבים.
בשב"כ מציינים כי דווקא כעת לאחר מעצר הפעילים והבאתם למשפט, גברה המוטיבציה בקרב פעילי טרור יהודים לבצע פעילות טרור ועל כן יש למנוע מהם להגיע לידי כך.

פעילי נוער הגבעות (תמונת ארכיון)
פעילי נוער הגבעות (תמונת ארכיון)

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן