Skip to content

נלכד מרצחה של דפנה מאיר – קטין בן 16

קטין בן 16 נלכד הלילה בחשד שרצח את דפנה מאיר בהתנחלות עותניאל. הקטין הודה ושחזר את הרצח. בעלה של דפנה סיפר על הרגעים שלפני ואחרי הרצח. "התכוונתי לבצע פיגוע נקמה ובתי עצרה בי והסבירה לי למה לא", סיפר האב. נתניהו: ביתו של המחבל ייהרס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה (שלישי) נלכד הרוצח שפגע ורצח את דפנה מאיר בהתנחלות עותניאל, כך הותר הבוקר לפרסום. במסגרת פעילות מודיעינית ובמבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל (חטמ"ר יהודה ויח' דובדבן) נעצר הלילה חשוד בביצוע הפיגוע בעותניאל בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. החשוד, מוראד בדר עבדאללה אדעיס , בן 16 תושב בית אימרא שבאזור יטא , נעצר בביתו ללא התנגדות ומבלי שהופעל לגביו כוח, הוא הועבר לחקירת שב"כ. עוד נודע כי בחקירתו הודה בביצוע הרצח ושיחזר את המעשה. מחקירתו עלה כי הגיע להתנחלות במטרה לפגע ולא עבד בישוב כפי שסברו תחילה.
במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז ש"י באיו"ש, 14 מבוקשים. 7 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. המבוקשים הועברו לחקירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר ביישוב עותניאל. בתחילת הביקור קיבל נתניהו, ביחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, סקירות ביטחוניות ממפקד פיקוד מרכז אלוף רוני נומה, מח"ט יהודה וגורמי ביטחון נוספים. נתניהו ויעלון נועדו גם עם ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי. לאחר מכן הגיע  נתניהו לניחום אבלים בבית משפחתה של דפנה מאיר ז״ל ושוחח עם בעלה נתן והילדים.

"פגשתי עכשיו משפחה נפלאה עם תעצומות נפש כבירות, ציונים, פטריוטים, אנושיים, שאיבדו אם ורעיה נפלאה", אמר נתניהו בצאתו מבית המשפחה. "אני חושב שכל מי שראה את תמונתה של דפנה מיד התרשם מהאור שבקע ממנה. מי ששמע עליה ועל תרומתה, הבין שמדובר כאן באדם מיוחד. לציבור יש חושים מאוד בריאים מתמונה, מסיפור, הם מבינים מיד, בייחודיות של הנשמה הזאת שנקטפה מאיתנו. מצאתי את אותה נשמה בתוך המשפחה, של נתן והילדים. הם ביקשו ממני רק דבר אחד – שנמשיך לרומם את עם ישראל.

"אני כאן, במקום הזה, אומר שלא רק נילחם באויבים שלנו ונהרוס את הבית של המחבל ונשלול את היתרי העבודה וכל שאר הפעולות שהתבצעו ויתבצעו על ידי צה"ל שתפס את המרצח", אמר נתניהו. "אבל צריך גם לומר דבר נוסף – מי שרוצה לראות את האמת על שורשי הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים, שיבוא לעתניאל. שורש הסכסוך הוא הסירוב להכיר בזכותם של היהודים לקיים מדינה בגבולות כלשהם, כאן, בתל אביב, בכל מקום. אני רוצה את האמת הזאת להפיץ בעולם, ואני רוצה שנעמוד על האמת כי בסופו של דבר, האמת מנצחת ואנחנו ננצח".

החשוד בפיגוע נעצר בביתו (חדשות לפני כולם)
החשוד בפיגוע נעצר בביתו (חדשות לפני כולם)
אזור מגורי החשוד (חדשות לפני כולם)
אזור מגורי החשוד (חדשות לפני כולם)

נתניהו ויעלון בתדרוך מפי אלוף פיקוד המרכז (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו ויעלון בתדרוך מפי אלוף פיקוד המרכז (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראיתי את אשתי מדממת כשסכין נעוצה בה.. הצוות הרפואי נמצא סביבה.. התעלפתי

אמש סיפר נתן מאיר בעלה של הנרצחת על הרגעים שלפני ואחרי שנודע לו דבר הירצחה של רעייתו. "חזרתי לבית שלי, הוא היה מוקף בניידות משטרה ואמבולנסים, ״אלוקים, תעשה שהכל יהיה בסדר עם המשפחה שלי״ מלמלתי שוב ושוב תפילה שקטה, אבל ככל שהתקרבתי יותר – הבנתי שקרה האסון שממנו חששתי. כשנכנסתי לבית, ראיתי את אשתי מדממת כשהצוות הרפואי נמצא סביבה אך לא מטפל בה, ׳יכולה להיות לכך רק סיבה אחת – היא כבר מתה׳, הבנתי לפני שהתעלפתי" סיפר הבעל. הוא סיפר כי קודם לכן יצא מעבודתו "ונסעתי לכיוון הבית שלי, הפעלתי את הרדיו, ונהניתי מהמוזיקה האיכותית, תוך כדי נהיגה זהירה ומהירה. לפתע השירים הפסיקו, והשדרן דיווח ידיעה קצרה, ״פיגוע התרחש כעת ביישוב עותניאל, כרגע לא ידוע לנו על נפגעים, נחזור עם עוד פרטים בהמשך״, הידיעה הזו גרמה ללב שלי לדפוק במהירות. ׳למה?׳ כי אני גר בעותניאל, ואישתי והילדים שלי בבית. התקשרתי לאישתי – אבל היא לא ענתה. שלחתי לה הודעה, ״היי מאמי, שמעתי עכשיו ברדיו על הפיגוע שהתרחש ביישוב ואני דואג, בבקשה תעני לי״, אבל שוב היא סיננה. הייתי במרחק של דקות ספורות מהיישוב, הגברתי את המהירות. כן, בדרך כלל אני נהג זהיר, אבל הפעם, הרשתי לעצמי לחרוג מכללי הבטיחות הנוקשים שהחוק דורש. דאגתי.
הגעתי כעבור שתיים וחצי דקות, נכנסתי לעותניאל, ראיתי אמבולנסים ומשטרות, ״אלוקים בבקשה תעשה שרק המחבל נהרג״ התפללתי בתחנונים, המשכתי לנסוע, למה הניידות עוצרות ליד הבית שלי? מה ההתקהלות שם? שם תפסו את המחבל? ו׳אולי…אולי קרה משהו לאחד מבני המשפחה שלי?׳ פתאום רצה לי בראש מחשבה מפחידה. ״אלוקים, בבקשה תעשה שרק המחבל נהרג, ואף-אחד אחר לא נפגע, בבקשה ממך!״ התפללתי בלחש, ואז ירדתי מהאוטו.

דפנה ז"ל ונתן מאיר עם המשפחה
דפנה ז"ל ונתן מאיר עם המשפחה

המחבל היה בתוך הבית שלי

ההתקהלות ליד הבית שלי הייתה צפופה, נאלצתי לדחוף אנשים, אנשים שברגע שהם ראו אותי הם זזו ביראת כבוד. ׳זה רק בגלל שזו הכניסה לבית שלי, או שיש סיבה נוספת לכך?׳ חשבתי לעצמי, ומהר מאוד קיבלתי תשובה. הצלחתי להשתחל בין כל השוטרים ותושבי היישוב, ופתאום שמתי לב שלא מדובר בכניסה של הבית שלי, או בחצר שלו…מדובר על הבית שלי בעצמו!
׳המחבל היה בתוך הבית שלי? למה אף-אחד לא מדבר איתי? קרה משהו לאחד מבני המשפחה שלי?׳ חשבתי במהירות תוך כדי ריצה(הליכה בין עשרות אנשים תוך כדי דחיפות כמעט אלימות), נכנסתי לבית שלי, ואז ראיתי את המחזה המזעזע ביותר שאדם יכול לראות. ראיתי את אשתי האהובה מתבוססת בדמה, כשסכין המרצח נעוצה בתוכה. הצוות הרפואי נמצא בסביבתה, אך לא מטפל בה, ׳יכולה להיות לכך רק סיבה אחת – היא כבר מתה׳. הבנתי לפני שהתעלפתי.

אבא, אימא הייתה גיבורה

התעוררתי רטוב כולי, מעלי היה רופא, הוא היה עם חצי בקבוק מים ביד, ועיסה לי קלות את הרקות. ״אני בסדר״, אמרתי לו בחולשה, הוא הנהן והירפה ממני. בכיתי.
כן אני גבר, אני בדרך כלל לא בוכה, אבל הפעם בכיתי כמו תינוק.
בן עוולה לקח לי את הדבר הכי יקר לי בעולם – את אשתי. איך אני אוכל להמשיך לחיות בלעדיה? בכיתי על הגופה החמה שלה.
״אבא!״ הבת שלי בת ה-17 חיבקה אותי מאחורה תוך כדי בכי.
״אבא, אימא נלחמה במחבל, אימא לא ויתרה למרות שהיא יותר חלשה פיזית כי היא אישה, היא נלחמה כמו לביאה שמגנה על הגורים שלה, היא נלחמה למרות שהיא הייתה פצועה, היא הצילה את החיים שלנו, הילדים שלה – במותה. אימא הייתה גיבורה אבא!״ סיפרה לי הבת שלי בדמעות תוך כדי יבבות בכי בלתי נשלטות.

לקחתי אקדחים ועמדתי לצאת לפיגוע נקמה

עליתי לקומה השנייה, פתחתי את הכספת בחדר שינה, והוצאתי משם את שני האקדחים שלי. ״אבא, מה אתה עושה?״ זו הייתה ביתי בת ה-17. ״אני הולך לעשות פיגוע אצל הערבים, אני הולך לעשות פיגוע כדי שהם יבינו שלא שווה להם לעשות פיגוע אצל יהודים. אני הולך לעשות להם פיגוע כדי שהם ירגישו הם מה שאני מרגיש, שירגישו הם מה זה לאבד אדם קרוב, אני הולך להפוך לברוך גולדשטיין 2!״ אמרתי לה כשמקולי מדברת הנקמה.
״לא אבא, אל תעשה את זה!״ היא בכתה.
״למה שאני לא אעשה את זה? תני לי סיבה אחת טובה, ואני אוותר.״ אמרתי לה.
״יש לי בשבילך יותר מסיבה אחת, יש לי בשבילך 6 סיבות למה אתה לא צריך לעשות את זה, ואני אחת מהן. אבא, אנחנו הילדים שלך, היום הפכנו ליתומים מאימא, אנחנו לא יכולים להיות גם יתומים מאבא".
"אבא, בבקשה ממך, אל תעשה את זה!״ היא בכתה.
״את צודקת. ״ אמרתי בלחש, והכנסתי את האקדחים בחזרה לכספת. ״אימא שלך מסתכלת עלייך מלמעלה, והיא גאה בך.״ אמרתי לה, חיבקתי אותה, שנינו בכינו, והדמעות שלנו התערבבו לקוקטייל של דמעות כאב.
הדמעות טפטפו מהעיניים שלי כמו גשם, ״אלוקים, למה אתה תמיד לוקח אליך את הטובים ביותר?״ צעקתי לכיוון השמיים.
״אולי בגלל שהם לא אנשים, הם מלאכים, ומקומם של המלאכים הוא בשמיים?״ ענתה לי הבת שלי בשאלה.
אולי.

 

1 Comment

  1. משה מאיר
    20 בינואר 2016 @ 19:14

    בס״ד ברצוני לשלוח מכתב תנחומים למשפחה האבלה, בבקשה לשלוח אלי אימייל שלהם. האימייל שלי [email protected]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן