Skip to content

מודה, השאלה אם באמת עוזב

אני מאמינה שניתן לחזור בתשובה, ואפילו שאריה דרעי כן עשה תשובה. מדוע אני סבורה שלא נכון שישוב למשרד הפנים? כי אריה מכלוף לייב דרעי לא שוקל בכלל לזנוח את השיטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אריה מכלוף לייב דרעיאריה דרעי בהחלט שילם את חובו לחברה. כמי שבאה מהמגזר האמוני אני יודעת בבירור ש'שערי תשובה' לא ננעלו. התשובה, לימדונו חכמים, היא מעל דרך הטבע. באמת, אם נשברת לך רגל או יד, אתה יכול לתקן אותה, אבל בשום אופן לא נולדת לך רגל חדשה. לא כן התשובה, שהמדרש מטעים שהיא נבראה לפני בריאת העולם. לתשובה יש תכונה שהיא מעל הטבע. כן, אפשר להתחדש אחר החטא. ניתן לחזור בתשובה שלמה. ואריה דרעי ? אני רוצה להאמין שאריה דרעי חזר בתשובה על אותם חטאים שהוא רואה כחטאים. השאלה היא, האם דרך פעולתו, שאותה ספק גדול אם זנח, נכונה לנו, למדינת ישראל – במשרד הפנים.

השקופים והחברתיים

צר לי, אבל דרעי, שבישיבת 'חברון' הירושלמית והליטאית להפליא כונה 'אריה מכלוף לייב' (לייב הוא אריה באידיש) רחוק מלדאוג לשקופים. ולא, אל תגידו לי כעת שהוא הוריד את המע"מ בתחבורה הציבורית. מי כמוני יודעת זאת. המנגנון של ש"ס שהושק על ידי דרעי , שומן על ידי אלי ישי (פוליטיקאי טוב לכשעצמו) וחזר כעת לידיו, הוא מנגנון שמתבסס על מעיכת הערים החלשות והשגת קרדיט ומשאבים, משאבים בלתי מוגבלים, למוסדות שלהם ולפעילות המפלגתית שלהם. אני רוצה להאיר היום באור בהיר את המנגנון הזה. שלא יגיד מאן דהוא : אבל דרעי עשה תשובה, והוא מוכשר, אז למה אסור לו לחזור למשרד הפנים….

השיטה שאותה אריה מכלוף לייב לא זונח

הדוגמה שאביא נוגעת שוב לעיר שאני מכירה. מכיוון שהפעילות של ש"ס בלוד איננה יוצאת דופן, אני מסיקה שזו שיטה שנוהגת בעוד ערים. אני מתנצלת מראש על כך שאין לי משאבים להשקיע בתחקיר ראוי, ומזמינה את חבריי העיתונאים בשכר להרים את הכפפה. ובכן, בתחילת שנות האלפיים הוצנח בלוד גזבר. הכול יודעים שהוא הוצנח על ידי ש"ס. אל תטעו, הוא מקצוען ומיומן ואפילו לא חובש כיפה, לא מתגורר בלוד ( עובדה מקוממת לכשעצמה – מרבית בכירי העירייה מוצנחים מבחוץ) ונחשב כמי שששומר על הקופה הציבורית עד כדי כך שבכל שנות כהונתו העיר התדרדרה והכי מתאים לה הכינוי 'עזה פיתוח'. על מעללי הגזבר הצביע לא אחר מאשר מבקר המדינה בדו"ח שמונה מאות עמודים מתוארת פחות או יותר השיטה. מאות מיליוני שקלים מוזרמים ללוד, והגזבר מנתב באמנות את הכספים שלא ניתן לשריין לסוף שנת הכספים. בשפת משרדי הממשלה הוא מייצר ' תת ביצוע'. כלומר, העיר ממשיכה להיראות כמו מדמנה, המדינה הקציבה כסף, הרבה כסף, ללוד – הכסף הזה לא מוצא את פורקנו בעיר, במהלך חודש דצמבר מדי שנה בשנה נציגי ש"ס בוועדת הכספים בכנסת מבקשים העברות מסעיף לסעיף, את כספי לוד הם מנתבים לאן שעולה על רוחם – מוסדות ש"ס, עמותות שונות, השד יודע לאן – הכול מטעם המדינה ובחסות החוק ו…בואו לא נשכח את דמות המפתח: הגזבר המהולל, שנשתל על ידם בלוד… עכשיו, תכפילו את מה שקרה בלוד ( כמה מאות מיליונים במהלך השנים) לעוד ועוד ערים שמופעלות בשיטה דומה ותגידו בעצמכם האם לא מסוכן ל ה ח ז י ר את אריה מכלוף לייב למשרד הפנים. על החטא הזה אריה לא סבור שהוא אמור בכלל לחזור בתשובה. ואם תשאלו, מנין לי לדעת, להלן הסיפור

כנס פעילים בלוד ערב הבחירות ב 2013

מספר ימים לפני הבחירות לראשות הממשלה ב 2013 כינסה מפלגת ש"ס בלוד פעילים לחיזוק והנחיות אחרונת ליום הבחירות. אריה היה כוכב הערב. באתי לשם, ואחרי מיני מאבק עם פעילות ופעילי המפלגה שכמעט מעכו אותי פיזית, הצלחתי לגרום לכך שהגבאי של בית הכנסת שבו התקיים הכנס, ישאל את אריה דרעי בדיוק את השאלה הבאה :" אם אתה אכן מנסה לדאוג לשקופים, ואתה מגיע ללוד כדי לקושש קולות ליום הבוחר, תתחייב מעל הבמה הזו, שאם אכן תחזור לכנסת, הדבר ה ר א ש ו ן שאתה עושה הוא להעיף את הגזבר של לוד, כי לא ייתכן שכאן, בעיר שנחרבה – פשוטו כמשמעו – בגלל האלימות הכלכלית שהפעלתם עליה – תבוא לדבר על 'שקופים' ועל ' מכלוף'. אז, חברים, עברו שלוש שנים מאז והגזבר עוד כאן. צובר כוח ותאוצה, יושב בדירקטוריונים של חברות , חלקן ברמת מדינה ( נתיבי איילון לדוגמה) שפועלות בפרוייקטים בעיר, וצוחק כל הדרך אל הבנק. אריה דרעי אולי עשה תשובה, אבל התעלמותו כפי שתיארתי, לא מעידה שהוא זונח את השיטה.

ועצה או שתיים לשר הפנים הבא, יהא מי שיהיה

256 רשויות מקומיות

כל מערכת האכיפה, הפרקליטות והאופוזיציה בכנסת עושות ימים כלילות כדי למגר את השחיתות השלטונית. סתיו שפיר מכלה את זעמה על ועד מתיישבי יש"ע בשל 40 מיליון ( לא מזלזלת בשום סכום) שהועברו אליהם בשל החיבור של המתנחלים לעטיני השלטון… ואני אומרת לכולם – אתם לא מחפשים במקום הנכון. המיליארדים שמוזרמים לרשויות המקומיות, ומדובר בעשרות רבות של מיליארדים מדי שנה, הם הכסף שאנחנו מחפשים.

ראשית, כמות הרשויות המקומיות במדינת ישראל היא אבסורדית. 256 רשויות מקומיות במדינה שלא מגיעה לגודלה של מדינה אחת בארצות הברית, לדוגמה. מדובר במנגנונים יקרים ומיותרים. ומילא, אם השכר שמשולם לכל המנגנונים הללו היה מבטיח פקידות ברמה ראויה. כולנו יודעים שמדובר במאסות של עובדים שהתמנו בשל קרבתם לצלחת, תוך בזבוז משווע. זאת ועוד, ברשויות המקומיות חלה, שימו לב, תקנה מימי המנדט הבריטי(!!) שלפיה אסור למנות נציגי ציבור בשתי וועדות בעירייה. כן, "רק" בשתי וועדות, וועדת כספים וועדת מכרזים. זה הכול, כמו שהבריטים מתארים בהומור המשובח שלהם TRIFLE הלוא הוא כינוי לקינוח ענק וגם המונח ' זוטא'. אתם מבינים?? לצמצם את כמות הרשויות ולאפשר בהן שקיפות בכספים ובמכרזים. ועכשיו, מי הוא זה שיפעל כדי לקדם את אלה הנושאים?? אריה, מכלוף או לייב??

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן