Skip to content

חברון: פונו מתנחלים שפרצו לבתים – בימין זועמים ומאיימים

כוחות הביטחון החלו לפנות הבוקר מתנחלים שפרצו אתמול לשלוש דירות בחברון. התגובות בימין הזועם לא אחרו. חברי הכנסת סמוטריץ וחזן הודיעו כי לא יצביעו במליאה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "עדיף להמתין עם הפינוי". זאב אלקין (ליכוד): ״אני קורא לשר הביטחון לעצור באופן מידי את פינוי המתיישבים מהבתים בחברון". שר הביטחון יעלון: "מדינת ישראל היא מדינת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות הביטחון החלו לפנות הבוקר (שני) עשרות מתנחלים משתי מבנים בחברון אליהם פרצו אתמול בטענת רכישה. אמש התפתחו במקום עימותים קשים בין מתנחלים לכוחות הביטחון שסירבו לאפשר הכנסת ריהוט ומתנחלים נוספים למבנים. יצוין כי התנחלות כזו במבנה דורשת אישור אכלוס בידי המנהל האזרחי ואישור שר הביטחון. שני דברים אלו לא נעשו. "כדי לאכלס בית בחברון יש צורך באישור עסקה, באישור ביטחוני ובאישור מדיני – ואף אחד מהשלושה לא הושגה" אמר אמש גורם בכיר במשרד הביטחון.

בעקבות הפינוי כתב היום ח"כ בצלאל סמוטריץ כי יעדר מהצבעות במליאת הכנסת עד שהמתנחלים יוחזרו. "עדכנתי את ראש הממשלה שלא אצביע עם הקואליציה עד שיתאפשר למתיישבי חברון לשוב לבתים שנרכשו על ידם כדת וכדין", כתב סמוטריץ בחשבונו בפייסבוק. גם חבר הכנסת אורן חזן שחזר למליאה לאחר שהורחק ממנה לחודש, הודיע כי “עדיף שהקואליציה לא תביא דבר להצבעה בשני הקרוב". יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, תקף בחריפות את הפינוי ואמר: ״כאשר מתיישבים פועלים על-פי החוק, הדבר הנכון הוא להמתין עם הפינוי ולבחון את האופציות החוקיות לחיזוק ההתיישבות מתוך דאגה לשלטון החוק. אני קורא לדרג המדיני הממונה על גורמי הביטחון להזדרז ולבדוק את חוקיות הרכישה ולא להלהיט את הרוחות בפינוי מתיישבים. דווקא בימים בהם אויבנו מנסים לפגוע לא רק בגופנו אלא בזכותנו על הארץ נכון להעביר מסר שאנחנו שבנו הביתה״.

גם ח"כ אורן חזן הודיע כי לא ישתתף בהצבעות בכנסת ביום שני הקרוב. "אתמול הודעתי ליו"ר הסניפים בליכוד ובקריית ארבע ולראש המועצה מלאכי לוינגר כי מבחינתנו הגיעו מים עד נפש; לא ייתכן ששר הביטחון ינהל מדיניות פרטית, קל וחומר בגל הטרור שפוקד אותנו, ואם הבתים אכן יפונו לפי הדרך שבה הוא מבקש לנהל את הפינוי- הרי שעדיף שלא יביאו שום דבר להצבעה ביום שני הקרוב כי אני מתכוון ללכת עם הדבר הזה עד הסוף. מה שקורה כרגע הוא המשך למה שזעקתי לאורך תקופה ארוכה בכל הנוגע למדיניות ההקפאה והביטחון של שר הביטחון.  ברור לכל שמי שרכש בית במיטב כספו, יוכל להיכנס בביתו אם בתל אביב ואם בחברון".

ח"כ איוב קרא איים אף הוא שלא להגיע להצבעות ביום שני הקרוב: "אסור לסלק יהודים מבתיהם ויהיו לכך השלכות, אנחנו דורשים את התערבות ראש הממשלה בנושא", אמר קרא.

שר הקליטה והממונה על תיק ירושלים, חבר הקבינט זאב אלקין (ליכוד) קרא לשר הביטחון "לעצור באופן מיידי את פינוי המתיישבים מהבתים בחברון" שנקנו, לדבריו, על ידם כדת וכדין. "זה זמן להילחם בטרור ולתמוך בחיזוק ההתיישבות ולא להילחם במתיישבים. מי שמדבר בשם החוק והסדר מוזמן קודם כל לטפל באנשי הרשות הפלסטינית ובפעילי שמאל קיצוניים שמוציאים להורג פלסטינים, שמעיזים למכור אדמות או בתים ליהודים״, אמר אלקין.

צילום: חברים לעת צרה
צילום: חברים לעת צרה

צילום מדף הפייסבוק של סמוטריץ
צילום מדף הפייסבוק של סמוטריץ

מפלגת הבית היהודי פרסמה תגובה חריפה בה נאמר: "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם. מדובר בחוסר אחריות, קיבעון מחשבתי והלהטת הרוחות כל ללא סיבה ברורה.

"את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבניה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

שר התיירות, יריב לוין, מסר: "הפינוי הוא שערוריה הזועקת לשמיים שבשום מקום אחר בעולם לא הייתה מתקבלת. כשם שאדם שרוכש בית בתל אביב יכול להיכנס אליו בלי הליך בירוקרטי מיותר, כך צריך להיות גם בחברון. הגיע הזמן לשים סוף לאפליה הפסולה של המתיישבים. אני דורש משר הביטחון לעצור מייד את הליך הפינוי ולהביא את הנושא להכרעת הממשלה בישיבתה ביום ראשון הקרוב".

שרת התרבות מירי רגב הגיבה:  "גאולת קרקע בארץ ישראל היא פעילות מבורכת, כל שכן בעיר האבות חברון. הרוכשים טוענים שקנו את הדירות על פי כל דין ואם אכן הדברים הם כך זכותם המלאה להתיישב בדירות הללו. ההתיישבות היא פעולה ציונית חשובה ועלינו להמשיך ולהתמיד בה."

בתגובה אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון החוק הופר ברגל גסה. כדי להיכנס לבית נדרשות להתבצע מספר פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו.

"אני קורא לשרים, לחברי כנסת ולנבחרי ציבור לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק – ולא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה. ההתנהלות וההתבטאויות של מספר פוליטיקאים בנושא זה, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו.

"ההתיישבות חשובה לי ואני פועל למענה, אך לא אתפשר על החוק. טענת רכישת הבתים תיבדק, כמו גם היבטים ביטחוניים ומדיניים, טרם מתן אישור לאיכלוסם. מי שפועל תוך הפרת החוק, לא מסייע להתיישבות אלא פוגע בה קשות", אמר השר יעלון.

העבירו את הלילה במבנים
העבירו את הלילה במבנים
דירות המריבה
דירות המריבה

אתמול פרצו עשרות מתנחלים מלווים בצוותי פריצה מקצועיים לשלוש דירות בשני בניינים ברחוב אברהם אבינו שבחברון. לטענתם, הם רכשו את הדירות בחשאי לפני כמה ימים, וראש המועצה המקומית קריית ארבע-חברון מלאכי לוינגר, אף הגיע למקום עם מסמכים שלכאורה מוכיחים את דבר הרכישה. בתגובה לפריצה החלו פלסטינים ליידות אבנים לעבר המתנחלים וכוחות צה"ל ומג"ב שהוזעקו למקום נדרשו להשתמש באמצעים לפינוי הגנות על מנת למנוע חיכוך קשה בין הצדדים. למרות זאת המתנחלים שחדרו למבנים סירבו לפנותם ונותרו בהם עד הבוקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן