Skip to content

קדימה מציעה: שירות צבאי או אזרחי לכולם

ח"כ שי בהצעת חוק: מי שאינו כשיר או יכול מטעמים כאלו ואחרים לשרת שירות צבאי, יחויב לשרת את המדינה בשירות לאומי או אזרחי; ח"כ חסון: מי שלא נקרא לשרת בצה"ל, ולא מטעמי בריאות, יתרום למדינה את אותו פרק זמן, במסגרת שירות אזרחי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ שי בהצעת חוק: מי שאינו כשיר או יכול מטעמים כאלו ואחרים לשרת שירות צבאי, יחויב לשרת את המדינה בשירות לאומי או אזרחי; ח"כ חסון: מי שלא נקרא לשרת בצה"ל, ולא מטעמי בריאות, יתרום למדינה את אותו פרק זמן, במסגרת שירות אזרחי

מאת ניצן קידר

קדימה לא ממתינה אפילו רגע אחד כדי לנצל את ביטולו של חוק טל, ומעלה היום שתי הצעות חדשות במטרה להחיל חובת שרות לאומי, אזרחי או צבאי, על כלל אזרחי המדינה, ללא הבדלים.

חסון (צילום: אתר הכנסת)
תיקון חלקי של עיוות. חסון (צילום: אתר הכנסת)

הצעת חוק אחת בנושא הגיש ח"כ נחמן שי, הקובעת כי מי שאינו כשיר או יכול מטעמים כאלו ואחרים לשרת שירות צבאי, יהיה מחויב לשרת את המדינה בשירות לאומי או אזרחי.

ח"כ שי מבהיר בהצעה, כי "קיימות קבוצות שונות באוכלוסיה הפטורות מחובה זו. היקף הזכאים לפטור משירות צבאי עולה בהתמדה ומאיים על חלוקת הנטל העתידית בחברה ובמשק הישראלי". הוא מסביר את הצעתו בכך ש"על מנת להתמודד עם מגמה זו וכדי לשמור על עיקרון השוויון בין אזרחים, בא תיקון זה,

שי (צילום אתר הכנסת)
עקרון השוויון. שי (צילום אתר הכנסת)

שנועד להשית את חובת השירות האזרחי לאומי על כלל האזרחים – כך שמי שפטור מן השירות הסדיר יחויב בשירות אזרחי-לאומי. השירות האזרחי יותאם לכלל אזרחי מדינת ישראל, על רבדיה השונים, ויאפשר שותפות ותרומה של כל אזרחי המדינה – לחברה, לקהילה ולסביבה".

הצעה שניה בנושא היא של ח"כ יואל חסון והיא מבקשת לקבוע, כי מי שלא נקרא לשרת בצה"ל – ולא מטעמי בריאות – יתרום למדינה את אותו פרק זמן, במסגרת שירות אזרחי. חסון מבהיר, כי "הצעת החוק מבקשת לתקן באופן חלקי את העיוות הנגרם בכך שאזרחים ישראלים בגיל גיוס אינם משרתים לא בצה"ל ולא בשירות אזרחי אחר, למרות שאין שום הצדקה לפטור כפול כזה".

חסון מציע, כי פטור משירות אזרחי יוענק רק מטעמים רפואיים או בשל אי התאמה על רקע עבר פלילי. לצד טעמים אלו, אפשר יהיה להעניק פטור גם למצטיינים בתחומים מסויימים, תוך קביעת סייג לפיו אחוז מקבלי הפטור מטעם זה לא יעלה על 2.5 אחוזים ממחזור הגיוס השנתי לצבא ההגנה לישראל.

1 Comment

  1. נרי
    23 בפברואר 2012 @ 23:52

    היום יכולנו לראות את הממשלה מעלה עפר על הצעות החוק החשובות הללו. הממשלה בחרה להגן על מי שאינו מעוניין לעזור לציבור בנטל, הממשלה מגנה על מי שאוחז בכיסאה וכתוצאה מכך הציבור כולו סובל. הציבור סובל מכך שהאחריות מותלת אך ורק על צד אחד, ובכך גורמת לאפליה גורפת. והנה קדימה שוב הוכיחה לציבור כי היא לא רק המפלגה החברותית הגדולה ביותר אלא כי היא לא באה מתוך אג'נדה לשמר כיסאות, כפי שהממשלה עושה. קדימה באה במטרה אחת- שווא נטל לכולם !

    כעת רואים מי בעד הציבור ומי בעד הכיסא !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן