Skip to content

למרות הקור העז – מאות מפגינים ברחבי הארץ נגד מתווה הגז

לקראת הדיון בבג"ץ - מאות הפגינו הערב כנגד מתוווה הגז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה מאות משתתפים הפגינו הערב (שבת) בהפגנות מחאה בתל אביב, בראש פינה ובאילת, לקראת הדיון בבג"ץ על מתווה הגז שיערך ביום רביעי הקרוב. ההפגנות צעדו תחת הכותרת "המתווה קורס – מונופול הגז הוא לא מעל החוק", אך המארגנים שציפו לכמה אלפי מפגינים לאחר ש-4,500 בני אדם הצטרפו לדף האירוע בפייסבוק, התאכזבו כשמספר מאותך הגיעו להפגנה. משטרת מחוז תל אביב שנערכה גם היא מצאה את עצמה פורשת כוחות יותר ממספר המפגינים משהגיעו בפועל. הצעדה בתל אביב יצאה בשעה 20:00 מכיכר הבימה לעבר בית המשפט המחוזי בעיר, שם נערכו נאומים בשדרות שאול המלך. בראש פינה, התקיימה ההפגנה בכיכר ליזה שבכניסה ליישוב, ובאילת ברחבת "מול הים". במשטרת מרחב ירקון שנערכה לאלפי מפגינים, חסמה החל משעה 19:00 את התנועה ברחוב אבן גבירול מרחוב מרמורק לרחוב מלכי ישראל בשני הכיוונים, שדרות בן ציון מרחוב המלך ג'ורג' עד שדרות תרס"ט, רחוב החשמונאים מרחוב מנחם בגין עד רחוב קרליבך, רחוב קרליבך מרחוב החשמונאים עד רחוב אבן גבירול, רחוב דיזנגוף מרחוב המלך ג'ורג' עד רחוב אבן גבירול, רחוב קפלן מדרך מנחם בגין עד רחוב אבן גבירול, רחוב קפלן מדרך בגין עד רחוב אבן גבירול, רחוב הנביאים מרחוב המלך ג'ורג' עד רחוב אבן גבירול, שדרות שאול המלך מרחוב ויצמן עד רחוב אבן גבירול ורחובות דובנוב ודה וינצ'י מרחוב קפלן עד שדרות שאול המלך. מארגני ההפגנה מסרו כי "למרות הקול הציבורי חסר התקדים שהשמענו כולנו, ולמרות סקרים ברורים שהראו שיש רוב ברור בציבור נגד המתווה – ראש הממשלה בחר לאשר את מתווה הגז, זאת תוך כיפוף החוק בטענה שאישור המונופול הוא אינטרס מדיני בטחוני של ישראל – ללא בסיס חוקי סביר".
ממטה המחאה נמסר כי לקראת ההפגנה פנו המארגנים אל משטרת ישראל לצורך תיאום ורישיון ההפגנה. לדבריהם קציני המשטרה פנו לאחד ממארגני ההפגנה, איש שב"כ לשעבר, ממובילי תנועת "ישראל יקרה לנו", עו"ד גונן בן-יצחק, שביקש לחתום על אישור ההפגנה, ושאלו אותו מדוע ההתעקשות לקיימה, מי הדוברים בה וסיפרו כי הם עוקבים אחרי פעילות המאבק בפייסבוק.

למרות המשטרה, מקומם של החסידים לא נפקד (צילום: רפי מיכאלי)
למרות המשטרה, מקומם של החסידים לא נפקד (צילום: רפי מיכאלי)
מימין מפגינים באילת, משמאל מפגינים בראש פינה (צילומים: פעילי ההפגנה)
מימין מפגינים באילת, משמאל מפגינים בראש פינה (צילומים: פעילי ההפגנה)
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה

עו"ד גונן בן-יצחק סיפר כי "השוטרים התעניינו בליין אפ של הדוברים שזה היה מוזר. אמרתי להם שאנחנו מתכננים לצעוד מכאן לשם, ואז הם שאלו אותי 'מי הדוברים בהפגנה?'. זו הייתה הפעם השנייה שהם שאלו אותי על הדוברים". "עוד הם אמרו לי שהם עוקבים בפייסבוק אחרי פעילות המאבק ושאלו אותי: "למה אתם עושים את ההפגנה? תבטלו." מהמשטרה אמרו לי ש"נגמר כבר המתווה, נתניהו חתם. די הפסדתם. מה אתם רוצים?". הסברתי שיש בג"צ, שהמאבק ממשיך ושדבר לא גמור, ולכן אנחנו עורכים את ההפגנה", אמר גונן. ממטה המחאה נמסר גם במשטרת ישראל סרבו בנוסף, לאפשר לחסידי ברסלב שהצטרפו למאבק בשבועות האחרונים מתוך תחושת אחדות העם, לנדב את רכבי ההגברה שלהם לטובת האירוע. למרות כך בעת ההפגנה מקומם של החסידים לא נפקד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן